Heb zelf geen ervaring met Tudor, maar is niet de eerste keer dat ik lees dat een halve link erbij veel uitmaakt voor het draagcomfort bij Tudors, heb dit niet zo vaak teruggelezen bij andere merken. Hebben de links van Tudor dan net een andere, minder gangbare maat waardoor deze bij bepaalde polsmaten net vervelend dragen? Of is het toeval?
Goed verhaal. Zullen we ook Patek in de discussie betrekken? Seiko? Alpha?
Dit.
Heb overigens gisteren een halve binnengekregen, ik ben ook één van die geluksvogels die met de band altijd of aan de binnenkant of aan de buitenkant zit.
Veel merken geven je gewoon standaard een of twee halve schakels in de band .
Tudor niet .
Ik denk dat het vooral daardoor komt
Volgens chatGTP is de Tudor BB een blijver
The Tudor Black Bay 58 is widely regarded as a high-quality, well-made watch with excellent value for money. It has received numerous positive reviews from watch enthusiasts and professionals, and is considered a great option for those looking for a luxury diver’s watch at a more affordable price point.
The Black Bay 58 is known for its vintage-inspired design, which pays homage to Tudor’s diving watches of the 1950s and 60s. It features a 39mm case, which is smaller than the standard Black Bay model, and is made from stainless steel with a polished and satin finish. The watch is water-resistant to 200 meters and has a unidirectional rotating bezel for timing dives.
In terms of movement, the Black Bay 58 is powered by Tudor’s in-house caliber MT5402, which is a COSC-certified movement with a 70-hour power reserve. The movement has also been designed to meet Tudor’s high standards of durability and accuracy.
Overall, the Tudor Black Bay 58 offers a great balance of design, functionality, and quality, all at a relatively affordable price point. For those looking for a luxury diver’s watch with a vintage aesthetic, the Black Bay 58 is definitely worth considering.
Akelig goed stukje. Nog ff en de bloggers kunnen/ wikipedia kan inpakken.
Kenessi toch??
De stelling was, Omega zit praktisch op het afwerkingsniveau van Rolex. Dat is niet zo, bij lange na niet. Tudor zit ook niet op dat niveau. Beide (Omega en Tudor) hebben echt oncomfortabel scherpe randjes en banden met geen of zeer beperkte microafstelling. Het draagcomfort is daardoor minder dan bij Rolex. Bij de Seamaster zit je ook nog eens met die dikke clasp die niet lekker draagt. Een ander groot verschil is het gevoel en geluid van het draaien van de bezel. Bij Rolex voelt en klinkt dat subliem, bij Tudor voelt het beduidend goedkoper en het draaien van de bezel bij de Seamaster is gewoon ronduit kut, weinig grip, stroef en een goedkoop geluid en gevoel.
Bij de Daytona vond ik het verschil nog groter. De band is van een veel hogere kwaliteit en het bedienen van de chronograaf voelt in een Daytona boterzacht aan. Bij een speedy voelt het een beetje alsof je een trekker zonder koppeling in de versnelling aan het drukken bent (gechargeerd).
Nu zul je denken, wat een gezeur over details. Maar goed, die details bepalen nou juist het afwerkingsniveau.
Grappig, ik heb juist voor Tudor gekozen omdat het imo een blijver is. Mijn keuze voor daily d®iver is gevallen op een Pelagos 39. Absoluut geen bling, absoluut geen dial waar je naar blijft kijken, maar juist daarom vind ik hem in al zijn subtiliteit heerlijk om te dragen. Echt een horloge waar je niet over na hoeft te denken want hij zit gewoon lekker, hij smoelt gewoon goed en hij heeft voor mij gewoon “iets”
Ik heb wel het idee dat de Black Bay 58 mogelijk wat meer last heeft van het van de hand gaan, maar mogelijk komt dat ook door de wat moeilijkere pasvorm.
Persoonlijk
De band van de Ranger zit 100x fijner dan die van de Explorer.
De halve link van de explorer komt altijd net niet uit, pfff nooit perfecte pasvorm .
De verstelling van de ranger zorgt ervoor dat dit echt perfect past. Nu, als het ineens 20graden warmer word of kouder. Altijd perfect te stellen zonder gedoe .
Haha mijn ervaring is precies andersom. Met Rolex heb ik nooit problemen om de band perfect passend te krijgen, bij Tudor is het me nog nooit gelukt, niet bij de BB58 maar ook niet bij de Ranger en de BB Pro. Bij de laatste 2 zit ik er precies tussenin, met 2 schakels eruit en de ‘glidelock’ op de kleinste stand zit ie iets te los, met 3 schakels eruit en de ‘glidelock’ op de grootste stand veel te strak. Heb nu voor de BB pro een aftermarket half link besteld maar goed, dat draagt niet echt bij aan het premium gevoel😜
Zo zie je maar weer, alles is persoonlijk.
Ik heb precies hetzelfde. Polsmaat, 18cm.
Die Tudor BB58 heeft een heerlijke bezel vind ik hoor.
Naast de sub de beste die ik gehoord en gevoeld heb.
Tudor maakt zij eigen uurwerken. Daarnaast heeft Tudor Kenessi opgericht.
Dit is volgens mij echt polsafhankelijk. Mijn BB58 is een keer op maat gemaakt en is, zowel in de zomer als in de winter, erg comfortabel.
Kenissi maakt ze.
Ook voor Breitling ook voor Norqain ook voor Chanel dacht ik.
Dus niet exclusief in Tudor horloges te vinden.
Soort van ETA eigenlijk maar dan anders.
Toch??
Aangezien tudors toch vooral geen blijvers zijn, is er al iemand die van zijn bb54 al wil?
Neen, heb je het goed gelezen? Kenessi levert uurwerken af voor andere horlogemerken. Deze uurwerken zijn afgeleid van Tudor uurwerken. Tudor maakt nog steeds zijn eigen uurwerken.