‘Tudors zijn geen blijvers’

Haha bij niet-duikers komt dat idd nog wel eens voor. Maar bij duikers met glidelock moet je wel echt enorme berenpoten hebben😂

1 like

Niet te kritisch over Rolex alstublieft :wink:

1 like

Die zijn dan overpriced :wink:

1 like

Intrigerende mening. Waar mag ik Grand Seiko plaatsen in deze gedachtengang?

1 like

Met name in de categorie lelijk.

2 likes

Wat een gelul allemaal.
Ik ga lekker met onze hond de zon in :slightly_smiling_face: :sunny:

21 likes

Klopt het niet dan? GS: mooie afwerking van de kast, dials wijzers etc, als je het onder de loep bekijkt zal het er misschien wel beter uitzien dan bij Rolex. Verder, matige stalen banden. De banden voelen wel beter afgewerkt dan Omega en Tudor maar microafstelling en tapering ontbreekt.

Ik moet hier wel bij zeggen dat ik nooit een GS heb gehad, alleen tijdens GTG’s heb ik er een paar in mijn handen gehad.

De overige horloges die ik noemde (BB58, Seamaster, Speedmaster, Sub en Daytona) heb ik allemaal zelf gehad dus dat is de basis voor mijn mening.

2 likes

Dat neemt natuurlijk niet weg dat op een hoger niveau tactisch wordt gedacht en dat men daar ervoor waakt dat Rolex en Tudor in exact dezelfde vijver gaan vissen.

Ik ben ervan overtuigd dat er informeel echt wel afgestemd en gespard wordt.

Mooi complementair de producten in de markt zetten en elkaar niet in de weg zitten/beconcurreren.

3 likes

Omdat je al schandalig overvraagt voor je pure Veblen-goed en ten minste op dat punt een gevoel van value for money wilt oproepen?

Edit: en omdat het cheap is om je klanten met grote pols - voor een zogenaamd luxeproduct - extra te laten betalen voor enkele extra stalen schakels… Bij goud/platina snap ik het nog wel.

2 likes

En het raar is om alle klanten schakels te geven die ze niet gaan gebruiken.

Ik kan me voorstellen dat de AD de band op maakt maakt in de winkel en eventueel op kosten van rolex op maat maakt, maar iedereen maar zoveel schakels geven slaat nergens op.

Dat dit een beetje skeer is, misschien.

En ik ga ook mee, met mijn blijvertje (al sinds zo’n 7 jaar) aan de pols. :ok_hand: :slightly_smiling_face:

16 likes

Mooi

1 like

Dan moet het wel waar zijn. Toch?

1 like

Ik vind de blackbays heel mooi, maar ik ben vorig jaar afgeschrikt door de dikte van de kast toen ik ging kijken bij een bronze BB. Nu op het plaatje lijken sommige BB’s smaller kan dit kloppen?

Ja klopt

Ja de 58 is dunner

Na een paar pagina’s scrollen in het blauw zie ik al 27 Rolexen te koop staan :wink:.

4 likes

Tussen die 27 Rolexen staan 14 Tudors. Beslaat 11 dagen.
Maar zegt mij niets zonder productie-aantallen.

Voorlopig ben ik blij met mijn Ranger. Maar dat zomaar veranderen, zoals bij ieder horloge.

1 like

Dat komt omdat veel mensen de jackpot willen voor hun Rolex. Het lijkt hier wel C24 wat dat betreft soms. :rofl:

Sporadisch staat er een gewild model voor de list prijs, dan zijn ze na 2 minuten weg.

5 likes

Echte liefhebbers hebben geen rolex toch?

2 likes