Tufina/Theorema/Pionier Uhren

Hoi! Ik kwam prachtige horloges van een (wat lijkt) oud horlogemerk uit München: Tufina Uhren. Ze brengen hun horloges onder 2 namen op de markt: De Pionier en de Theorem a en hebben van elk model veel verschillende uitvoeringen. Heeft iemand ervaring met dit merk? Wat is de kwaliteit?

Ziet eruit als een Chinees plakmerk met een verzonnen geschiedenis…

1 like

:point_up: ik zou er weg van blijven. Een beetje googelen geeft ook niet veel hoop wat mij betreft.

Volgens de website zijn het ‘handgemaakte’ horloges uit München en dragen ze het predikaat ‘made in Germany’… Maar of dat waar is…

1 like

image

Ze worden in het doosje gestopt in Duitsland en vanuit daar verzonden denk ik. :joy:

4 likes

Nope, het is meuk.
Adviesprijzen zijn ook belachelijk hoog voor deze goedkope meuk.

Dus ik zou even verder kijken en deze merken mijden :wink:

2 likes

Volgens mij kun je dat predikaat krijgen en alsnog voornamelijk Chinese rotzooi in je horloge stoppen.

Grappig hoe ze dat doen;

https://tufina-uhren.de/de/content/14-ueber-uns

Lijkt een verhaal over een Albanese familie die haar sporen heeft verdiend in de rijke Albanese horloge traditie! :joy:

Waarschijnlijk voor 95% bij elkaar gefantaseerd!

100% zeker is dat Theorema en Pionier grotendeels in China geproduceerde budgethorloges betreft die helemaal niets met die geschiedenis te maken hebben (als die al waar is).

2 likes

Ik kan het niet beter uitleggen dan die gif van Candide.

RUN!

Hondenkak moet je ontwijken, niet in gaan staan. :+1:

Groeten,

Noel.

2 likes

Ik denk dat Tutima daar niet zo blij van zal worden.
Ik weet niet of ze hun merk in de EU beschermd hebben, maar mijn pa had er zijn tanden wel in gezet als voormalig Trademark Attorney.

Niet goed gelezen lijkt het :wink:

Hoezo niet??

Wil je Tufina dan gaan aanklagen omdat Tutima ook bestaat?

1 like

Mét of zonder Kukident?

Dat kan wel degelijk. Mijn buurvrouw Fatima heeft anderhalve ton moeten aftikken. Aangeklaagd door de trademark attorney van Fanta.

1 like

Ik denk dat die anders beter Pearl kan aanklagen voor de verkeerde sterkte :joy:

1 like

Er is geen predikaat “Made in Germany”. Dat kan iedereen straffeloos op wat dan ook zetten.
Glashütte is daarentegen wel een predikaat, dat zie je op die meuk dus niet staan, tenzij het een regelrechte fake is.

Ik heb zaken gezien waarbij de gelijkenis van de naam een stuk minder opvallend was en die toch gewonnen werden. Tutima en Tufina en ook nog eens hetzelfde product, kaassie.

Het lijkt mij persoonlijk erg sterk. Kom, we vragen het even aan @mr_brakke en @selie. Onze HF juristen.

Nu snap ik je forumnaam. Als zoon van een voormalig Trademark Attorney wil je niet aangeklaagd worden dat je naam ergens op lijkt. Dat is je gelukt. Lijkt nergens op.

1 like

Mijn vader werkt bij de McDonalds.

1 like