Tugis zakhorloge goud 1900 - Nederlandse tafereel achterzijde. Weet iemand onder de kenners meer over de achtergrond van dit horloge? Het is goud en heeft tevens niks van de vrijmetselaars. Ik kan evt nog wat fotos uploaden. bvd. TR
Goed verhaal.
Lekker kort ook.
heb er eerlijk gezegd niet zoveel verstand van. vond m in het buitenland. lijkt goud. zou graag meer over waarde weten. kun je me verder helpen?
Lijkt me geen Hollands tafereel. Eerder Duits, Belgisch of Frans…
Geef in ieder geval even een korte introductie en vertel op zijn minst iets over het zakhorloge.
Bijvoorbeeld hoe je er aan komt.
Qua waarde is het zo te zien 14K goud, dus zoiezo zijn gewicht in goud waard
Aha. waar leidt je dat uit af? die molen?
Een vriend van me zn opa zat bij de vrjimetselaars. kreeg het 100 jaar geleden. dat merk van die vrjimetselaars zit er dus ook in.
Hoi welkom Tom.
Welkom op dit grote en super gezellige horlogeforum waar u al uw vragen over horloges en in dit geval een zakhorloge kwijt kunt.
De expertise die op dit forum aanwezig is kan u inderdaad alles over het getoonde item vertellen,echter is er vanuit uw kant ook enige medewerking nodig in vorm van goede foto’s van alle aspecten van het zakhorloge.
Denk hierbij aan foto’s van het uurwerk en vooral van alle kenmerken als stempels en andere herkenningspunten.
Had ik al welkom gezegd?
Het binnendeksel is geen goud iig .
Werkt het horloge?
Uurwerkje is zo te zien een FHF cilindergang werkje:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&&2uswk&FHF_18H5_1
kan aan mij liggen maar wat ziet hij er verschrikkelijk goed uit eigenlijk…
Als ik ze vergelijk met de 2 oude zakhorloges van mij schoonvader…
Ja het tikt goed.
Ik heb het ding zelf gezien. Hij ziet er heel gaaf uit inderdaad. Maar zag m in het buitenland van een vriend/kennis die claimt dat ie goud is en van zn opa geweest. Ongeverifieerd.
Ik denk niet Belg, hier hebben we geen 14K. Nu is het 9 of 18 K.
Goede titel ook. “it says it all”
Niks meer aan doen zou ik zeggen.
Laat ik voorop stellen geen expert te zijn.
De molen en heuvellandschap doen me niet Hollands aan.
Vrijmetselarij wordt vaak heel geheimzinnig over gedaan (illuminati en zo), maar is vaak gewoon een herenclub die een beetje praten en elkaar (vaak kostenloos of voor een wederdienst) helpen met alledaagse en minder alledaagse problemen…
Ik dacht vroeger altijd dat het metselaars waren die een eigen bedrijf hadden
Klopt. en die boer met zn paard ook niet Hollands. Meer Frans. Maar voor de verzamelaar is zo n vrjimetselaars insigne niet belangrijk?