Turtles On Tour, show me your Turtles!

Moest lachen om de titel: Turtles on tour.
Ben bang dat het niet zo’n hele spannende tour wordt :rofl: :stuck_out_tongue:
Tof om die van jullie te zien, ik heb er ook een liggen.
Misschien nog eens dragen. :slight_smile:

Ik heb precies hetzelfde gedaan. En zeer tevreden. Nu in afwachting van een Uncle Seiko Z199 om de Turtle compleet te maken.

1 like

Ter referentie, hoe groot zijn jouw polsen?

~17,5 - 18 cm.

1 like

:scream:

1 like

Beetje crossposten.

8 likes

6 likes

Vorige week op MP een in nieuwstaat verkerende srp777j gekocht voor 250 euro incl verzending, geen geld voor zo’n mooie duiker.
Direct een miltat engeneer erop gezet die ik nog had liggen, op een of andere manier laat bij mij de rubber band altijd los onder de keeper en blijft de band altijd ergens aan hangen.:sob: en heb ik zo’n los eind.

4 likes

Mooie prijs :+1: al helemaal voor een J. Het probleem met de siliconen band wat je omschrijft had ik ook. Ik heb toen een extra siliconen passant/keeper tussen de gesp en de stalen keeper gezet.

Via eBay of AliExpress voor minder dan een euro te koop. Zoekterm is ‘rubber watch band keeper 20mm’. 20 mm i.v.m. het taps toelopend van de band. Monteren is een kwestie van de gesp er even af, lusje op de band schuiven en de gesp weer vastzetten.

Als het uiteinde door beide keepers zit gaat 'ie doordat het siliconen van de 2e keeper wat stropt tov de band nergens meer naartoe :grin:.

3 likes

Hoi, bedankt voor de tip, ik ga er zeker achteraan.:grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Zelfde minuut gefotografeerd. Wat zon al niet kan doen met een blauwe :+1:

10 likes

Net binnen… happy!

8 likes

11 likes

Je houd ons wel in spanning hoor… hoe bevalt de band?

Heb er een voor mij MM 200 besteld, Navy Blue…

1 like

Oeps… Ik dacht dat ik hem gepost had… De band is snel en goed afgeleverd. Het is heel donker blauw, tegen zwart aan. De kwaliteit is mooi dik en er zit een hele mooie gesp op en een stalen keeper. In het zakje zitten ook twee rubber keepers voor als je de stalen niet wilt. De 01 heeft geen curved ends, je kijkt een beetje tussen de lugs door maar dat stoort mij niet.
Ik vind het een mooie band. De openingen zullen in de zomer wel prettig zijn. Hij is nog een beetje stug, de stalen band is soepeler, vooral het stuk bij de lugs. maar dat zal ook wel met de temperatuur te maken hebben.

Ik baalde wel dat de stalen Seiko band kapot was. Onze lokale juwelier is Seiko dealer en ik mocht hem wel brengen (we zijn al lang klant) maar ik heb hem zelf helemaal uit elkaar gehaald, alles gecontroleerd en weer in elkaar gezet. Ik had nog genoeg pennen en hulzen van de schakels die over waren bij het inkorten. Met een loep alle pennen en hulzen goed op hun plaats gebracht en de band afgelopen dagen iedere dag gecheckt. Het lijkt goed te gaan…

3 likes

Mooi hè? Ik geniet ook steeds van die sunburst.

En inmiddels naar een nieuw baasje :+1:

4 likes

Mooi hoor…:+1:

1 like