Tusal witgouden dameshorloge met 24 diamantjes 0.02 octo handwinder

Wie kan info geven ongeveer 40 jaar oud en in nieuwstaat, zegt de firmanaam Pregimax iets, het is getaxeerd door juwelier op E 3200,00 mijn dank voor verdere info.
Heeft een vaste witgouden band, horloge doorsnee 1,3 cm

Ha die Boris welkom.

1 like

Ik gok op ongeveer 3000 euro :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik kan je echt niet helpen. Maar mag ik je in ruil daarvoor vragen om een foto van het horloge?

1 like

De naam is Precimax en wie legt mij uit hoe ik een foto kan downloaden? Boris

dat is 200 te laag dus

Precimax is een nog steeds bestaand merk maar als ik de modellen en prijzen een beetje bekijk is het meer een goedkoop mode merk dan een serieuze horloge fabrikant.
Maar wat al eerder gezegd is, zonder foto´s is het niet mogelijk om een oordeel te geven

Precimax heeft een tal van vintage horloges, volgens mij bekijk jij moderne horloges.

Als ik het zo hoor, klinkt het als een dameshorloge uit de jaren 60’. 3200 euro voor een Precimax met diamantjes is natuurlijk veel te veel, blijft een taxatie.

Wat de werkelijke waarde zou zijn? Tja een fotootje plaatsen op de/het nieuwe HF is natuurlijk makkelijker dan ooit. Uploaden staat rechtsonder.

De waarde is puur de goud en diamant waarde.

Als het diamant gewicht 0,02 ct ( 2 puntjes) in totaal is ,dan is dat nihil.

Een octagon geslepen steen van 2 puntjes is 1,3mm doorsnee.

Gaat over deze vermoed ik: http://auction.catawiki.com/kavels/2788199-tusal-precimax-ladies-wristwatch-1980s

3 likes

Kom je toch thuis van een koude kermis als je denkt dat je horloge 3200 euro waard is…

Waarschijnlijk een taxateur met 4 dubbele focus glazen die een 50mm gouden horloge denkt te zien…
Leuk verjaardags cadeautje voor als je meisje 100 jaar wordt :wink:

Dank heren, ik verdwijn maar van dit lollige forum.Niets beters te doen ik wel

Volgens mij vroeg je om informatie over het horloge, en gaf men, zoals gevraagd, informatie. Dat de waarde niet is wat je wilt horen? Tja…

Je komt binnenstormen met de verwachting dat we direct klaarstaan met een uitgebreid taxatierapport zonder dat we ook maar 1 woord van introductie lezen.

Verder kom je met minimale informatie en al helemaal geen foto’s.
De verwachtingspatroon die jij had gehoopt te hebben met de taxatiewaarde is helaas niet van toepassing in de echte wereld en dus totaal onrealistisch en dus moeilijk te verwerken…en dat begrijpen we ook ,maar dan is het nog altijd niet zo dat wij daarvan de dupe moeten worden door te typen dat wij lollig zijn en niks te doen hebben.

Veel geluk met de verkoop van je horloge en koop er wat lekkers voor.

1 like

Wanneer je gewoon met goede foto’s van zowel kast, uurwerkje en (goud) merktekens
was gekomen had je best wel een serieus antwoord gekregen denk ik.

Maar als het al teveel tijd kost om je even netjes voor te stellen, de faq ivm het plaatsen
van foto’s had doorgenomen, mag je niet verwachten dat je heel serieus wordt genomen.

Bij een taxateur kun je ook niet aankomen met wat je hier presenteert…of misschien wel
en was daar je onrealistische waarde van 3200 euro op gebaseerd…

3 likes

Dahaag

1 like

voor 3200 kun je heel wat mooi(ers) kopen me dunkt :D, zeker waar het gaat om een dameshorloge.

Beankt ook al die vriendelijk sarcastische heren, ik vroeg het voor mijn kleindochter. Ik ben niet handig met foto’s ben 83 dus jammer dat jullie zo lullig doen, ga maar een poosje iets anders doen.
En chromospce ik heb het over een klokje begin jaren 70, geen veiling zoals gesuggereerd werd maar uit eigen bezit. Ik geeft het aan mijn kleindochter en will dat zij het verzekert.
Bedankt voor de normale reacties en de azijnzeikerds sorry ik kan jullie niet serieus nemen als je een ander niet serieus neemt gegroet, ik wilhier niets meer van weten. En als tip wellicht hebben jullie een moeder van mijn leeftijd,neem die wel serieus👿