Tussendoorklusje..

De kleurtjes op titanium zijn er snel afgesleten helaas !

Ik denk dat dat met een achterdeksel wel mee zal vallen… Wie weet test ik het wel een keertje…

Niet als je het laat vergulden :wink:

Da’s ook weer waar… Daar had ik even niet aan gedacht, omdat ik zelf (nog) geen Galvano baden heb.

Ik wil voor het Anodiseren van Titanium in elk geval wel een keer een nette “opstelling” maken… een soort “kist” met de baden erin.
Gewoon een paar van die kunstof bakken van Curver ofzo, met deksel, zodat je niet elke keer alles hoeft af te tappen… afgeronde hoeken, dus makkelijk schoon te maken, de Voeding er op of in… pluggen voor de kabels… gewoon netjes maken dus… dan kan het een permanente plek krijgen in mijn atelier… en mogelijk kan ik er baden voor Vergulden of Rhodineren zo in plaatsen…

1 like

Goed mogelijk inderdaad, al zou ik niet alle galvanische baden zelf in huis willen hebben. Een aantal metalen zijn wel aan te brengen met vrij onschuldige zuren en basen, maar voor verchromen bijvoorbeeld het je zwaar giftige cyaniden nodig. Dat zou ik lekker aan een ander overlaten :innocent:

1 like

'k mag em van de eigenaar vast wel posten hier…
de Tissot is vrijdag door Tante post bezorgd… terwijl ik in de auto onderweg in Duitsland was.

Nu ik er zo over nadenk… 'k heb van’t jaar nog wel meer achterdeksels gedraaid, en daar heb ik eigenlijk altijd wel plezier in… eigenlijk is zo’n achterdeksel gewoon een leuk klusje…

De Eigenaar gaf ook aan er heel blij mee te zijn… en dat is het waar 'k het uiteindelijk voor doe!

1 like