Kwam op horlogepraat terecht toen ik naar info over TW Steel aan het zoeken was.
Ben al het een en ander te weten gekomen naast het blijkbaar gebruikelijke gekibbel tussen voorstanders en tegenstanders van een merk!
Laat eenieder in zn waarde en zelf kiezen wat ze mooi vinden.
Heb een TW steel TW135 gekocht en heb interesse (nieuwsgierig) naar het merk en zijn achtergronden.
Waar worden de horloges van TW Steel gemaakt, in Zwitserland of in China zoals zoveel tegenwoordig?
De TW135 kost in NL rond de €600,- maar tot mijn schrik en verbazing kom ik op internet ook replica’s tegen voor rond de €200,- !!!
Ik vindt dit een heel gevaarlijk fenomeen omdat je bij een Rolex of Breitling die gebruikt voor 400,- wordt aangeboden je er altijd zeker van bent dat het een replica is, of het er nu bijstaat of niet.
Bij een gebruikte TW Steel weet je het dan dus eigenlijk nooit of hij echt of replica is.
Het binnenwerk is van nature natuurlijk al niet heel speciaal, waar zou dat gemaakt worden, in Japan.
Ben heel benieuwd wie mij hier meer over kan vertellen??
ik geloof best dat er replica’s van gemaakt worden. Bijvoorbeeld Daniel Wellington en Armani horloges zijn genoeg replica’s te vinden. Heb ooit een replica gezien van Daniel Wellington en die werd geleverd met garantie boekje, doosje, tasje etc.
Als je er dus eentje tweedehands koopt gewoon vragen om een bonnetje en zorgen dat het om een full set gaat, meer kan je niet doen. Omdat het horloge niet heel bijzonder is qua gebruikte materialen is het ook gemakkelijk na te maken.
zeker niet om te promoten, maar misschien wel om mensen te waarschuwen. Als een lid zich hier niet bewust van is kan hij een flinke kat in de zak kopen.
Ik heb het idee dat TS een tweedehands TWS heeft aangeschaft en nu hij zich verder verdiept erachter komt dat er nogal wat troep wordt verkocht en daarom twijfelt over zijn eigen exemplaar.
Utrecht2 heeft gelijk! Ook wat betreft mijn TW Steel.
Heb zelf een Breitling die voor reparatie in Zwitserland is en een tweedehands TW Steel gekocht en TOTAAL niet verwacht dat daar ook replica’s van waren.
Wist het van Breitling en anderen wel maar daar is het altijd vrij duidelijk.
Mijn bericht is naast nieuwsgierigheid mede ook als waarschuwing bedoeld omdat je het aan de prijs eigenlijk niet kunt zien en het ook niet verwacht!
Wil zeker geen replica’s promoten want die zorgen ervoor dat mensen opgelicht en teleurgesteld worden!
Je hebt gelijk! Moet dus eigenlijk altijd een rekening of gestempeld garantie bewijs bij.
Bonnetjes kan tegenwoordig ook al iedereen namaken, hetzelfde als echtheidscertificaten en dergelijke.
TW Steel is een merk dat door 2 Nederlanders (vader&zoon Cobelens, Google staat er vol mee, met name over Jordy en rechtzaken waar hij overigens voor vrij gesproken is) gestart is, samen met MarcCoblen (leuk concept merk).
In de afgelopen jaren is de Nederlandse distributeur vaak gewijzigd. Dit heeft bij TW Steel verkopers geen blije gezichten gebracht en dat zie je ook in de winkels, veel afprijzingen. Ook de verkoop van deze grote horloges loopt terug, dus men wil er vanaf. Dus een replica kopen hoeft niet, met de lage prijzen in de winkel.
Oh ja, ik heb er ook een stuk of 5 gehad, want ik vond ze best gaaf. De Canteens dan iig.
Ik heb er nu geen één meer.
Een replica kopen moet nooit en kan in mijn ogen ook echt niet. Snap niet dat mensen die troep kopen. Je loopt gewoon voor joker met een neppe klok om. Mensen denken als de letters Rolex (bij hun replica) op de dial staan dat ze iets prestigieus hebben en bij de club horen. Fout je bent gewoon een clown met een Chinees prul om je pols waar iets op de dial is geklad wat niets met het originele merk te maken heeft. Fake people wear fake watches.
Daarnaast denk ik dat TW Steel zijn beste tijd heeft gehad. ‘Big in oversized watches’. Alles wordt juist kleiner.
Tot slot. Mijns inziens is TW Steel ook begonnen als ‘hommage’ merk, de look schaamteloos gekopieerd van de veel duurdere U-Boat horloges. Geen eigen identiteit.
Ik vind een replica voor 200 euries eigenlijk best buiten proportioneel…
In mijn ogen is TWsteel een horlogemerk met een goede marketing en “originele zelf bedachte” designs. De marketing houdt het merk op de been, niet de bouwwijze of uurwerk. Niet bijster spannend allemaal.