TW Steel ervaringen

Ok, sorry, laat ik daarom ook maar vh positieve uitgaan. Het is voor mij ook weer een nieuwe les dat zelfs TWS aan replica’s onderhevig is​:scream::cold_sweat:

2 likes

Ik was inderdaad ook van plan om het eens positief op te pakken. We zullen zien…

1 like

Tja, als dat al bij Rolex gebeurd dan zeker met TWS :innocent:

1 like

Misschien handig om even een foto van het horloge te plaatsen? Dan kan forumlid @RLC er wel meer over vertellen.

Utrecht2 heeft gelijk! Ook wat betreft mijn TW Steel.
Heb zelf een Breitling die voor reparatie in Zwitserland is en een tweedehands TW Steel gekocht en TOTAAL niet verwacht dat daar ook replica’s van waren.
Wist het van Breitling en anderen wel maar daar is het altijd vrij duidelijk.
Mijn bericht is naast nieuwsgierigheid mede ook als waarschuwing bedoeld omdat je het aan de prijs eigenlijk niet kunt zien en het ook niet verwacht!
Wil zeker geen replica’s promoten want die zorgen ervoor dat mensen opgelicht en teleurgesteld worden!

Binnenwerk schijnt trouwens Miyota te zijn wat zoals ik op dit forum lees van goede kwaliteit is!

Je hebt gelijk! Moet dus eigenlijk altijd een rekening of gestempeld garantie bewijs bij.
Bonnetjes kan tegenwoordig ook al iedereen namaken, hetzelfde als echtheidscertificaten en dergelijke.

TW Steel is een merk dat door 2 Nederlanders (vader&zoon Cobelens, Google staat er vol mee, met name over Jordy en rechtzaken waar hij overigens voor vrij gesproken is) gestart is, samen met MarcCoblen (leuk concept merk).
In de afgelopen jaren is de Nederlandse distributeur vaak gewijzigd. Dit heeft bij TW Steel verkopers geen blije gezichten gebracht en dat zie je ook in de winkels, veel afprijzingen. Ook de verkoop van deze grote horloges loopt terug, dus men wil er vanaf. Dus een replica kopen hoeft niet, met de lage prijzen in de winkel.
Oh ja, ik heb er ook een stuk of 5 gehad, want ik vond ze best gaaf. De Canteens dan iig.
Ik heb er nu geen één meer.

1 like

Een replica kopen moet nooit en kan in mijn ogen ook echt niet. Snap niet dat mensen die troep kopen. Je loopt gewoon voor joker met een neppe klok om. Mensen denken als de letters Rolex (bij hun replica) op de dial staan dat ze iets prestigieus hebben en bij de club horen. Fout je bent gewoon een clown met een Chinees prul om je pols waar iets op de dial is geklad wat niets met het originele merk te maken heeft. Fake people wear fake watches.

Daarnaast denk ik dat TW Steel zijn beste tijd heeft gehad. ‘Big in oversized watches’. Alles wordt juist kleiner.

Tot slot. Mijns inziens is TW Steel ook begonnen als ‘hommage’ merk, de look schaamteloos gekopieerd van de veel duurdere U-Boat horloges. Geen eigen identiteit.

Oké nu heb ik genoeg geklaagd. Einde…

2 likes

Ik vind een replica voor 200 euries eigenlijk best buiten proportioneel…

In mijn ogen is TWsteel een horlogemerk met een goede marketing en “originele zelf bedachte” designs. De marketing houdt het merk op de been, niet de bouwwijze of uurwerk. Niet bijster spannend allemaal.

U-Boat kopie, er komt weinig eigen design bij kijken.

1 like

Dank voor je bijdrage Ralph. Ik wist dat ik op je kon rekenen :rofl:

1 like

Never a dull moment :crazy_face:

1 like

Origineel zelf gekopieerde designs van U-boat…

Het blijft origineel… :wink:

leuk ook hoe sarcasme opgepakt wordt.

1 like

Hallo Ralph, je hebt daar helemaal gelijk in! Pronken met een dikke replica van €100,- is niet echt stoer!
Het erge aan het TW Steel verhaal is dat de kans heel groot is dat mensen denken dat ze een echte hebben, bij echte merken bestaat die kans niet!
Al worden er maar 10 mensen voorzichtiger dan heb ik mn doel bereikt!

1 like

Helemaal mee eens. Hopefully mission accomplished. :+1:

We hebben hier een TW Steel kenner in de zaal: @kreuzen1.

Yes, bedankt voor je bijdrage!

Ik heb zelf twee tw steel horloges:

• CEO 2001
  • 135

Heb me nooit verdiept waar ze gemaakt worden. Ik vind ze gewoon mooi. De tw 135 vind ik wel aan de zware kant.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.