TW Steel - hoe staan we er inmiddels in?

Ik vind het gewoon niks,wat voor uurwerk dan ook(met een top uurwerk van eta erin vind ik het nog steeds niks)
De naam alleen al doet me denken aan een modemerk of zo iets

Waarom zoek je goedkeuring van de meute? Draag gewoon wat je zelf mooi vindt, meelopers zijn er al genoeg :slight_smile:

3 likes

Je hebt helemaal gelijk uiteraard zijn heel veel merken overpriced, alles heeft met marketing te maken.
Maar een Sellita sw200 of een Eta 2824 kost wel zo’n 200 euro, voor de helft heb je een clone uurwerk.
En in bovenstaande TW Steel zit helaas toch echt een uurwerkje van 20 euro (Miyota 6S20) De modellen van rond de 300 euro daar zit een uurwerkje in dat nog geen tientje kost.
Ik vindt het gewoon teveel geld voor het uurwerk wat ze erin stoppen, met een Esa quartz werkje was de prijs nog te rechtvaardigen, maar goed dat is mijn mening.
Als je het horloge mooi vindt en het geld eraan uit wil geven, gewoon doen.

M’n zus draagt er al 2-en-een-half jaar een in een dikke herenuitvoering, naar volle tevredenheid :sunglasses:

Ik ben, net als anderen, geen fan van TW Steel.
De modellen roepen weinig tot geen emoties bij me op.
Dit heeft niets met de prijs te maken. Ik denk over Audemars bijvoorbeeld precies hetzelfde.

Maar ik verwacht dan ook van niemand dat ze mijn collectie mooi vinden hoewel ik het natuurlijk wel leuk vind om te horen.
En als er ooit iemand met veel trots zijn TW Steel hier laat zien die hij/zij na lang sparen heeft verkregen zal ik hem/haar met de aanwinst feliciteren, net zoals ik iemand met een nieuwe Tag Heuer Monaco zal feliciteren.

Groet,
Arvid

1 like

Nee, ETA 2824 kost echt niet meer dan 100 euro, Sellitta 200 ook niet. Misschien per stuk op de Rikketik… :smile:

En 1000 euro of meer vragen voor een horloge met een uurwerk als dat, waarbij het gebruik van dat uurwerk soms zelfs een verkoopargument is (zichtbodem) is imho niet beter dan 200 vragen voor een horloge met wat mij betreft een uurwerk van 5 euro, waarbij het uurwerk door de fabrikant alleen wordt gebruikt zodat z’n horloge op tijd loopt.

Verder is het design natuurlijk een kwestie van smaak.

Die 100 euro is volgens mij wel een stukje hoger geworden de afgelopen tijd wat ik van fora en microbrand eigenaren begreep…

Omdat ETA ze niet meer levert. Daarom gebruiken steeds meer merken Sellitta.

Bij Ofrei:

Ja dat is er ƩƩn. Consumentenprijs. Alles wat je als consument ziet, daarheeft de winkelier de helft voor betaald. Aan een distributeur die het voor nog eens 35% minder inkocht bij het merk. Die het voor een vijfde liet maken.

True, true…

It’s jungle out there… :wink:

Bij de fourniturenhandel kost die 195 euro inkoop, dat is toch echt geen consumentenprijs.
Uiteraard als je een grote partij inkoopt als fabrikant krijg je meer korting, Maar echt geen 100 euro.

leeg

Wat denk je dat de fourniturenhandel betaald? En een merk dat er per jaar duizenden, tienduizenden inkoopt? Jouw prijs is niet die van de merken.

Uiteraard heeft de fourniturenhandel ook marge maar dat is niet zoveel.
Maar goed we kunnen wel over de prijs blijven twisten maar dat schiet niet op :wink:
Feit blijft dat ik kijk naar de prijs van mijn inkoop en de vraagprijs van het horloge en of dat nu een automaat is van 200 euro of een quartz van 20 euro,
Maar jou redenatie geldt dan ook bij het uurwerkje van 20 euro, die zal ook veel minder zijn voor een TW Steel die op grote schaal die werkjes inkoopt.
Daarvan vindt ik de verhouding gewoon erg duur dat is alles, 640 euro met een uurwerk dat een 2% van de vraagprijs kost.
En natuurlijk zijn er ook veel merken waar die verhouding zo laag is, maar die zal ik dan ook nooit kopen.

Ik heb er helemaal niets mee. Voor mij is het hetzelfde als Invicta, alleen met betere marketing. Kopies van het al op zichzelf lelijke Hublot. Dit is puur mijn mening, dus word er niet boos om, TW liefhebbers :wink:

2 likes

Dat geldt toch ook voor (pak m beet) Breitling of Tag Heuer?

TW Steel ooit eens gehad toen ik nog jong en dom was. Samen met Diesel dacht ik dat het de top van de horlogerie was…

Het blijft een modemerkje en ieder zn ding. Hier zul je niet veel mensen er warm voor krijgen. Maar op MP heb ik het idee dat ze hard gaan. Of gingen iig

Ben ook niet voor TW, maar heel veel van de merken die hier opgehemeld worden, zijn in feite ook als ā€˜modemerkjes’ ooit begonnen… wel heel lang geleden, maar voor die geschiedenis betaalt de consument blijkbaar graag…

Die hebben een imago opgebouwd waardoor ze er mee weg komen. Merkkleding en horloges zijn goederen waarbij de productiekosten totaal niet meer in verhouding staan tot de verkoopprijzen.