TW Steel - hoe staan we er inmiddels in?

Veel van mijn jonge vrienden hebben TW Steel. Je betaald wat mij betreft teveel voor de naam. Jongeren ‘kennen’ het (lees: ze hebben de prijs en het merk wel eens voorbij zien komen, in een etalage of internet) dit word op deze leeftijd geassocieerd met ‘duur’. Dan is het groot, vaak veel staal, zeer aanwezig aan de pols, dikke banden. Populair. Goede marketing is het zeker. Mensen willen het omdat andere het hebben, omdat het een naam heeft en mensen het kennen als ‘goed horloge’. Veel van die mensen weten niet eens hoe een horloge werkt, moet gewoon batterijtje in, dan loopt ie -Die mensen hoef je dus ook gewoon niet plat te spuiten met specs, want dat interesseert ze toch niks - Sterker nog, ik heb heel wat batterijwissels uitgevoerd. Want ja, 7 euro bij een juwelier,dat is natuurlijk veel te duur, ik doe het voor een biertje…
Ik denk dat wij als liefhebbers daar compleet anders tegen aankijken - inclusief ikzelf namelijk - en die hele beleving totaal niét voelen en de prijs ook niet kunnen rechtvaardigen daardoor. De bouwkwaliteit vond ik niet tegenvallen, overigs. Ik vind het een fashion brand, maar wel een horloge fashion brand. Het kan nog vele malen erger.

Ze hebben een paar wat limited en duurdere modellen(ceo tech geloof ik?) die ik wel gaaf vind, maar het gros trekt me ook qua design niet.

just my 2 cents.

Same here Elf.

Grt.

1 like

Ik heb overigens niets tegen quartz.
Militairen en resque bijvoorbeeld vertrouwen er op, zowel ana als digi.
Dat zegt toch wel wat.

Bijv deze:

of:

Grt.

Ben ook niet anti-quartz. Heb er zelfs 1 op t oog…

Klinkt als Rolex :smile:

7 likes

Voor ons particulieren kost een Eta/Sellita inderdaad rond de 150/200 euro.
Voor een fabrikant die er direct 2000 of meer bestelt,zou dit natuurlijk geen doen zijn (en zou Sellita ook niks meer verkopen).

Groothandels prijzen liggen meestal op 1/3 van de prijs die jij betaald voor 1 uurwerk.
Het zou mij niks verbazen als efabrikanten als Tag/Breitling niet meer dan 25 euro bruto betalen voor een 2824-2/sw200 uurwerk

Een merk als tw steel zal iets meer betalen,daar de markt afzet van hun ‘‘dure automaten’’ uiteraard niet zo groot is als die van eerst genoemde merken want tw steel is in vergelijk maar een ukkie .

Naast mijn collectie bstaande uit o.a. Rolex, Cartier, Hamilton ook een TW Steel, wel totaal ander segment maar wel een eye catcher :smile:)

Ben al hel lang fan van het merk kwaliteit is zeer goed en het zijn stuk voor stuk eye cathers en niet alleen door het formaat.
Maar zeer zeker door de uitstraling ik ben er nog steeds trots op dat wij Nederlanders ook wereldwijd populair zijn.

Mij kan dit merk ook bekoren. Ík vind het best een leuk merk en geen “modemerk” of “plakmerk”. zoals al aangehaald, er zijn “gerespecteerde” merken genoeg die standaard binnenwerken in hun horloges steken (denk daarbij bvb. ook aan Bell & Ross).

Ook uit de stal van tiedubbeljoestiel: maar met een prijs van nog geen € 100 toch een prettiger aanschaf:

lekker licht van gewicht en een lekker nato-bandje.

1 like

Ik zit hier nu een paar weken me eens goed in te lezen en volgens mij doet de grote meerderheid dat zelfs. Eta, Selitta, Myota, Seiko, allemaal worden ze gebruikt als binneste voor de meest uiteenlopende merken. Quarts of automaat. Dus TW steel is in goed gezelschap.

Ik vind er best geinige klokkies bij zitten hoor, ze hebben niet allemaal het formaat van een wandklok. Ik heb de CE3013, 37mm, van alle klokken die ik heb (incl Rolex en Breitling) is dit degene samen met de bi-collor blauw-goude Invicta waar men het meest over begint :smile:

Heb ook ooit een TW gehad. Zitten best wel leuke modellen tussen.

Heb deze een paar jaar geleden via het forum aangeschaft.
Eerste indruk was positief en veel leuke reacties op gekregen. Deze uitvoering is voor mij echter te groot. Staat dus nu te koop in het Verkoopdeel.

VR altijd goed :+1:

Mijn zoon heeft van zijn zuur verdiende euro’s een TW Steel TW 844 gekocht zo’n 2 jaar geleden gelloof ik. Lang naar gezocht en voor €149,- gekocht met optimel punten (is nog voor dit bedrag daar te krijgen www.optimel.nl). Dat is de helft van de adviesprijs.

Ik moet zeggen dat het klokje er wel aardig uitziet en het nog steeds doet. Mijn zoon ziet kans om alles te slopen wat hij in zijn handen krijgt, maar het horloge geeft goed partij. Er zitten wat gebruikerssporen op en de lederen band is vervangen (uit voorzorg) door een stoer nato-bandje. Vorige maand stond ie plotseling stil, maar nadat ik de batterij had vervangen ging ie weer met goede moed verder.

Neem van mij aan, als een horloge twee jaar mijn zoon kan weerstaan is er sprake van kwaliteit.

Als ie gaat stappen dan pikt ie een goudkleurige Seiko 5 van zijn vader mee. Dat dan weer wel.

1 like

Daar zijn pappa’s voor .
Altijd handig als pappa ook nog eens leuke ‘‘klokkies’’ heeft.

1 like

Bij mij is het andersom, mijn vader komt af en toe bij mij langs als hij iets speciaals/anders nodig heeft.

Ook leuk toch? :wink:

1 like

Interessant topic. Ik vind ze niet onwijs lelijk, maar er zijn elementen waardoor ik er niet warm van word. De verhouding uurwerk en kast (van duidelijk zichtbaar door n verdwaalde datum venster) is daar 1 van. Maar ook t imago v n horloge modemerk krijg ik niet uit m’n hoofd.
Net als m’n associatie v montblanc en pennen. Ze.maken prachtige horloges maar liever koop ik dan v n merk met n horloge geschiedenis.

Ik vind de kwaliteit van sommige modellen echt goed, wellicht iets te duur, maar als je het mij vraagt staat het zeker boven de “fashion merken”. Ik heb een collectie die vrij breed is, maar alleen van Tissot en TW heb ik meerdere modellen :wink:

Gek genoeg zijn mijn TW’s wel de enige horloges waar ik van mensen in mijn eigen omgeving positieve geluiden over heb ontvangen.

Hieronder mijn collectie: