Oke, het heeft even geduurd maar m’n TWCO is binnen.
Ik zou de TWCO ophalen bij Robbert Suurland, de eigenaar van TWCO en vandaag was 't dan zover!
We hadden afgesproken om 14.00 uur, 14.01 uur stond ik op de stoep bij Robbert…dát is pas timing op 225 km gereden kilometers!
Ben er overigens 18.30 weer vertrokken en om 20.30 weer thuis!
Vooraf nogmaals dank aan Robbert en z’n ouders voor 't warme welkom!
De home made appeltaart zou overigens in de verkoop moeten, was écht erg goed in te nemen!!!
Nogmaals dank voor de goede zorgen!!
We hebben over vanalles en nogwat gepraat, uiteraard zijn horloges ook de revue gepasseerd 
Ik had m’n SAWC (voorloper van de spaanse TWCO) meegenomen en ook deze klok kon op goedkeuring rekenen.
Hierna de doos met de TWCO opengemaakt en het zag er allemaal robuust uit, het horloge voelt zwaar aan.
Over het gewicht gesproken: mijn Tag Heuer Aquaracer Cal.5 weegt (wél met wat schakeltjes eruit) 188 gram, de TWCO doet met een volle band 231 gram en met wat schakeltjes er tussenuit om e.e.a. passend te maken weegt de TWCO nóg een 220 gram!
Geen horloge om je vrouw cadeau te doen
wél een horloge voor de grote(re) mannen
Verder moet gezegd worden dat de TWCO bol saffierglas heeft, had ik niet verwacht!
Bol saffier is toch een iets duurdere optie (moeilijker te produceren).
Het saffier is aan de binnenzijde voorzien van een anti reflectie coating.
De duiker is tevens voorzien van een duik extensie, niet dat ik 't ooit zal gebruiken maar het zit erop.
De lume werkt goed, niks op aan te merken.
Robbert vertelde nog een leuke gadget over z’n horloge:
de lugs zijn voorzien van 3 gaten (denk dus niet dat ie verkeerd geboord heeft :D)
De reden hiervoor:
de TWCO komt (in mijn geval) met 3 originele banden: staal, oranje rubber en zwart rubber.
Deze banden zijn passend én sluitend op de kast.
Wil men in plaats van de bovenstaande originele banden bijv. een leren band plaatsen, dan zal deze niet goed aansluiten bij de kast.
Doordat er 3 gaten zijn kan men de pinnen zo plaatsen dat óók een andere band sluitend op de kast kan worden geplaatst.
Dit is dus handig, dit gezien er nogal wat word gewisseld met diverse bandjes 
Voor wat Robbert verder nog in petto heeft:
hier is hij nog niet helemaal uit, al heeft hij naar eigen zeggen ideetjes genoeg!
De quartz liefhebbers hoeven van Robbert géén quartzhorloges te verwachten. Hij wil zich, voor 't merk TWCO, enkel richten op automaten (en evt een handopwinder in 't assortiment?!?!)
Voor de geïnteresseerden: a.s. dinsdag (18-12-2012) komt er nog een stuk over Robbert/TWCO in de Telegraaf, dit zal gaan over jonge ondernemers en in dit geval dus Robbert Suurland.
Wat betreft mijn visie over de TWCO: robuust klokje, geheel mijn smaak, prijs is goed voor wat je er voor krijgt, ligt lekker om de pols, automaat=altijd goed!
Eindoordeel: (tu) (tu)
Tot zover,
Hier nog even wat specs van de TWCO en de eigen foto’s in willekeurige volgorde, niet de beste foto’s maar geeft wel een idee.
Wil je goede foto’s zien, ga dan naar de site van TWCO: www.twcowatches.com
Movement:
• Miyota 9015.
• 28.800 Beats per hour (4HZ).
• 24 Jewels.
• Power reserve over 42hours.
• Automatic winding.
Specifications:
• 316L Surgical Grade Stainless Steel.
• Sapphire crystal with double anti-reflective (AR) coating on the inside.
• Bead blasted finish.
• Hands & dial indexes with Super-LumiNova®
• Screw down crown with triple Viton® protection seals.
• Double Viton® protection sealed caseback.
• 600m (60ATM) water resistant.
Measurements:
• Case Diameter 43 mm
• Bezel Diameter 44 mm
• Thickness 15,5 mm
• Lug to Lug 51 mm
Functions
• Date display @ 4.5H.
• Hours, minutes and central second with balance stop (hacking).
• Unidirectional 120 click bezel with 20 minute marked and luminous dot at the triangle of the bezel insert (0/60minutes).
• Inner bezel with 60 minute markers
• 3 minute radio silence markers.*