TWCO Salvage Diver

Ik ontving gisteravond een newsletter van TWCO over Robert Suurlandā€™s nieuwe Salvage Diver horloge.

Ik heb eerder de TWCO Air Controller gehad en was er zeer over te spreken! Dit nieuwe model ziet er m.i. erg vet en geslaagd uit :thumbsup: En ik denk erover om de portomonee weer eens uit de achterzak te halenā€¦ :innocent:

Wat vinden jullie van dit nieuwe model? En denken jullie misschien ook aan een ander merk en type wanneer je deze zietā€¦m.a.w. wellicht is er ook nog een interessant alternatief.

2 likes

Doet me meteen denken aan Aevig Balaurā€¦ wat ik overigens ook een leuk horloge vind. Aevig is in ieder geval van NL bodem.

2 likes

dat is ook het eerste wat mij te binnen schootā€¦

Maar ziet er niet gek uit. Prijs zal ongeveer gelijk zijn aan de Aevig?

Ach ja natuurlijkā€¦de Aevig Balaur. Inderdaad de overeenkomsten zijn er.

Thanks guys.

Ps ik vind de TWCO zelf veel mooier/stoerder :sunglasses:

Merk associatie, denk ik. Waar overigens niets mis mee is.

Had gekundā€¦maar in dit geval niet :grin: Ik vind het ontwerp zelf echt een stuk stoerder / geslaagder.

dat is persoonlijk. De TWCO ziet er in elk geval ook leuk uit.

Zit ook nog wel een verschilletje in de prijs, helemaal als je de HFLE Aevig als uitgangspunt neemt (873 dollar voor de TWCO en 475 euro voor de Aevig).

Benieuwd hoe die 2 zich tot elkaar verhouden qua kwaliteit/uitstralingā€¦

Dat is zeker persoonlijkā€¦dat geef ik ook aan (ā€˜Ik vindā€¦ā€™) :grin:

Verschil in prijs is er inderdaad, en eerlijk gezegd is de prijs van de SD wat mij nu nog enigzins tegenhoudt meteen een bestelling te plaatsen. Het is best een fors bedrag voor het horloge (obv Miyota 9015), en dat vond ik zelf eigenlijk ook al wel bij de Air Controller. Maar uiteindelijk bepaalt ieder voor zich of hij het er voor over heeft.

Neemt niet weg dat ik bij weer doorverkopen later flink verlies zal leiden. De Air Controller heb ik na een aantal maanden voor eur 400 verlies op geledenā€¦dat is fors imo.

1 like

Origineel designā€¦

Ps ontwerp van wijzerplaat en wijzers doet mij ook een heel klein beetje denken aan een Seiko Landmaster.

2 likes

Welā€¦of juist niet? :smirk:

Zit ook in mijn Halios. Weinig mis mee, ik merk er weinig van.

TWCO ook

Kloptā€¦bedoelde het ook niet eens negatief. Meer een vergelijk met misschien een ETA. De Miyota 9015 liep eigenlijk ook prima in de Air Controller, bedenk ik mij nu. Dus inderdaad weining mis mee :blush:

1 like

Dat wist ik niet. :thumbsup:

1 like

Nou ja Nederlandā€¦ Brabant.

7 likes

Ik durf daar niets meer van te zeggen. Ben al lang blij dat er af en toe pakketten aan komen hierā€¦

2 likes

Komen die ook dubbel aan? :grin:

3 likes

Nauwkeurigheid maakt volgens mij weinig uit, service interval en -kosten in het voordeel van de Miyota maar die lawaaiige rotorā€¦ ik kan daar maar niet aan wennenā€¦ geef mij maar een NH35 uurwerk dan :wink:

Helemaal gelijkā€¦inderdaad de lawaaierige rotor dat was ook wat mij stoorde (vandaar de deels negatieve herinnering aan het uurwerk). Ik was het al weer helemaal vergeten (selective memory). Overigens mijn Damasko DA46 (ETA) heeft dit ook wel deels (maar zeeeker niet zo erg als de Miyota) :sweat_smile: