Twee jaar om de pols

Dit horloge heb ik nu twee jaar en twee dagen. Het is het horloge dat ik bijna dagelijks heb gedragen. Ik denk dat het toch minstens 600 dagen polstijd heeft gehad. Het heeft een speciale plek in mijn hart veroverd.

Het gaat om de Seiko SPB143J

Het is het horloge dat ik kocht om mezelf op te vrolijken toen ik in een moeilijke periode van mijn leven zat.

Het zat om mijn pols tijdens een heftige tijd, maar ook tijdens mooiere tijden, we hebben vanalles meegemaakt samen! Heel veel mooie reizen heb ik mogen maken met dit horloge om de pols.

Eigenlijk is alles van dit model al uitvoerig besproken.
Maar hoe heeft het zich gehouden?

De diashield coating heeft ervoor gezorgd dat het uiterlijk nauwelijks is verouderd. Ik ben zelf erg positief over deze coating.

De kast zie je bijna geen beschadigingen op. Op de afgeschuinde randen kun je wel wat haarlijntjes spotten als je goed kijkt. En op een van mijn lugs zie ik een lijn lopen.

De clasp heeft een aantal sporen maar ziet er voor twee jaar eigenlijk gewoon prima uit.

Op de schakels zelf vormen zich ook wat kleine haartjes en spoortjes maar het mag allemaal geen naam hebben. Op de gepolijste zijkanten zitten ook wel een aantal spoortjes maar ook niet zoveel als ik had verwacht bij een horloge dat deze coating niet heeft.

De bezel ben ik eigenlijk zeer over te spreken, deze is gemaakt van geborsteld staal.
Er zijn nauwelijks krasjes of butsjes zichtbaar, en het is niet zo dat ik geen deurklinken raak.

Ik ben een keer uitgeschoten met een jaxatool om de caseback te openen maar ook daar is bijna niets van te zien.

De caseback geopend???

Ja klopt. Ik heb deze een aantal keer zelf af moeten regelen daar het 6R35 uurwerk niet het meest nauwkeurige uurwerk is. Maar dat loopt nu al een tijdje wonderbaarlijk nauwkeurig gelukkig.

Enfin.

Zou ik dit horloge aanraden?
Absoluut, maar niet voor €1250 wat ik ervoor heb betaald.

Gelukkig zijn er tegenwoordig wat betere deals te vinden als het om dit model gaat.

Mocht je dit horloge ooit zelf aan willen schaffen dan zou ik niet te bang zijn voor het uurwerk.

Laat je horlogemaker het gewoon een keer reguleren mocht dat nodig zijn.
Mijn horloge bleef wel binnen de specs. Maar het was de ene dag -8 en de andere dag +15 dus dat vond ik gewoon niet fijn.

Verder is het uurwerk net als de rest van het horloge ook heel robuust.

Verder de band vandaag preventief voorzien van nieuwe springbars.

Nooit geen probleem gehad met losgekomen schakels of iets in die richting. Het is een prima robuust horloge.

Plaatjes in chronologische volgorde voor de sfeer:

Genomen op dag 1:

95 likes

Mooi geschiedenisverhaal! Ik mag aannemen dat er nog minimaal 600 dagen draagtijd gaan bij komen? Het is jullie in ieder geval wel gegund!

2 likes

Kijk, een lange termijn review. Mooi werk. Top dat je zoveel evaringen hebt met deze Seiko en consequent de pols met Seiko vastlegt. Zo te zien bovengemiddelde goede staat na 80% draagtijd. Op naar nog vele jaren!

Ideetje voor de NA’s van 2 jaar geleden? (als er niet intussen geflipperd is)

1 like

Mooi en goed spul :ok_hand:t2:

1 like

Absoluut[quote=“peter_bij_de_tijd, post:3, topic:420858”]
Zo te zien bovengemiddelde goede staat na 80% draagtijd.
[/quote]

Ja bizar. Deze heeft echt wel voor hete vuren gestaan ook.

Beetje de insteek van dit topic ook wel. (Andere aanzetten om een lange termijn review te maken)

Er zijn er niet veel, maar diegene die ik lees, lees ik met veel plezier.

3 likes

Tot over 1 jaar en 10 maanden :joy:

1 like

Yes Gup…. Ik weet het (edit knoppen zijn makkelijk)

1 like

:joy:

Tja, misschien toch maar eens aan Jur vragen waar deze verstopt zit. Hij gaf eerder aan dat elke TL beperkt de tijd heeft om reeds geposte berichten nog aan te passen.

1 like

Back on-topic! Het is een mooi horloge met de bijbehorende mooie fotoreportage! Dat jullie samen nog veel memories mag maken!

1 like

Bedankt Gup :whale:

1 like

Mooie foto’s — heerlijk horloge.

Bedankt voor de leuke post!

1 like

Leuk om te lezen!
Speel je ook piano trouwens? :blush:

Goeie insteek ook! Naast de topic over NA, zou dit inderdaad meer mogen gebeuren. Altijd interessant om te weten als je een horloge op het oog hebt, wat de ervaringen na verloop van tijd zijn.

Op nog vele gelukkige jaren samen!

Bedankt om dit te delen,

Het is een zeer smakelijk te lezen en steeds langer wordend kortverhaal geworden. Leuk dat jullie na die paar jaren samen nog altijd een goeie match zijn.
Aangezien het oog ook wat wil: de variatie in plaatjes & plaatsjes is mooi meegenomen.

Hou je goed!

Tof verslag. Mooi als je zo content bent met een horloge :ok_hand:

Die combi met die mesh-band vind ik heel geslaagd :sunglasses:

Leuk om te lezen! De tevredenheid straalt er vanaf :sun_with_face:

Graag gedaan!

Die piano stond ergens in een hotel in Groningen als ik me niet vergis. En hoewel ik totaal geen piano kan spelen heb ik het daar wel gedaan. Leuk verhaal wél want op een gegeven moment kwam iemand van de lobby kijken wat er aan de hand was. Dus ik verontschuldig me, waarop ze zei dat het niet erg was, maar dat ze geen idee had dat er een piano in het hotel stond.
Ik zei voor de grap dat ik hem dan maar mee zou nemen. Toen keek ze afkeurend. Jammer.

Maar ik ga het wel leren als er wat tijd is! Ik speel wel gitaar dus dat komt vast wel goed.

Bedankt voor de mooie woorden! (Die borden voedsel zit trouwens ook een verhaal achter. Dat was in de tijd dat de restaurants niet open mochten zijn ivm de lockdown. De enige optie in het hotel was je eten op te halen in het restaurant en op je hotelkamer op te eten. Om vervolgens weer met zijn allen een biertje te drinken in de lobby :joy:

Ja die combi vind ik ook super! Zit ook erg lekker.

Ik ben dan wel welliswaar snel tevreden. Maar het horloge leent zich ook wel voor tevredenheid.

Bedankt voor jullie reacties!

4 likes

Nee, jij bedankt :wink:

1 like

Mooi verhaal, top foto’s!
Toch al een hele prestatie een horloge langer dan 2 jaar houden :grinning:

2 likes

Zeldzaam hier, review over zo’n lange tijd.

Top! :ok_hand:

1 like

Het is ook een retegaaf horloge!

Geniet ervan!

1 like