Na tijden niet zo actief met horloges bezig geweest te zijn, is het horlogevirus weer helemaal terug. Na lange tijd geen nieuwe aanschaf en dus geen wisselingen in de horlogedoos, heb ik recent mijn TAG Heuer Aquaracer calibre 5 met zwarte plaat verkocht op het forum. Deze:
Het idee was om van de opbrengsten van onder andere de Aquaracer één alleskunner terug te kopen. Van fase 2 naar fase 3 zeg maar…
Na het passen van onder andere een Black Bay 36, een blauwe Black Bay en een aantal Seamasters ben ik toch tot een andere conclusie gekomen. Hoewel het allemaal zeer mooie horloges waren, vond ik het toch ‘zonde’ om straks nog maar één horloge te hebben. Juist het kunnen wisselen tussen verschillende type horloges en elke dag iets anders dragen is juist leuk aan de hobby.
Daarbij komt ook dat ik mijn Aquaracer toch wel een heel fijn en mooi horloge vond en betrapte ik mijzelf erop toch steeds naar de oude foto’s te kijken. Na de recente aanschaf van een nieuwe Squale 1521 Militaire en een Tissot PRX Powermatic 80 moest er daarom ook weer een TAG Heuer bij komen.
Vanmorgen ben ik daarom in alle vroegte vertrokken naar Nijmegen voor het passen en hopelijk aanschaffen van een nieuw horloge bij van Baal. Zoals altijd was de koffie weer heerlijk en het ontvangst hartelijk. Samen met Peter heb ik de halve winkel gepast en bekeken om uiteindelijk toch weer terug te komen bij de Aquaracers….
Lang verhaal kort, dit is mijn NA. De Aquaracer WBD1112:
Het is dit keer een quartz geworden met een heerlijke blauwe sunburst plaat. Ik heb bewust voor een quartz gekozen om ook een grab-and-go horloge in de doos te hebben. Het draagcomfort is echt top en de vernieuwde bracelet (ten opzichte van mijn vorige Aquaracer) is echt zeer mooi en rubuust.
Eenmaal thuis gekomen was PostNL al langs geweest en lag de volgende NA ook al op me te wachten. Om het gewoon eens te proberen heb ik een G-Shock besteld. De GW-M5610U-1BER.
Twee NA’s op één dag. Al met al best een vruchtbare zaterdag
Ik blijf nog even hangen in fase 2. Dat bevalt prima!