Twee recente NA's: Die Schöne (Nomos) und das Biest (Damasko)

Hierbij een kort verslag van twee Duitse telgen die ik in de familie heb toegevoegd. Beide horloges zijn aangeschaft bij Jaap @SuperC die ik bij deze ook nogmaals wil bedanken voor de uitstekende service. Foto’s volgen onder de tekst.

Ik was zeker niet specifiek op zoek naar een Duits horloge, maar ik ben bij deze merken terecht gekomen (uiteraard) omdat ik ze leuk vind en omdat ze allebei vanuit een geheel eigen invalshoek kwalitatief veel te beiden hebben.

De eerste van de twee is Damasko. Al geruime tijd huist er een DC58 op het forum, welke inmiddels is voorzien van een gele i.p.v. blauwe wijzer. Bij Damasko heb ik hier gele chrono wijzers bij besteld. Gezien leeftijd was een wellness behandeling geen overbodige luxe, en zo konden nut (wijzers) en noodzaak (service) gecombineerd worden.

Liefde en haat liggen bij Damasko erg dicht bij elkaar; je vindt ze schitterend of het merk is allerminst niet je kopje thee. Desondanks zal niemand afdingen op de geleverde bouwkwaliteit, kenners zijn het eens dat deze onovertroffen is. De leeftijd is niet van de keiharde en inmiddels 5 jaar oude kast af te lezen, en alleen detailfoto’s geven enkele tekenen der tijd weer. Met de matte plaat en uitstekende AR coating is de afleesbaarheid echt altijd extreem goed. Ideaal vrijetijds horloge dat buiten kantoor in alle situaties gedragen kan worden, en ook nog eens een echte bandenswapper is.

Daarnaast heb ik bij Jaap exact de Nomos Orion aangeschaft waarnaar ik op zoek was. Een echt dressy horloge ontbreekt hier nl. nog. Een gezocht topic op HF en bij de oosterburen leverde in totaal 0 respons op, dus er was geen enkele twijfel toen ik deze in de etalage zag. De Orion is voor mij in deze prijsklasse en ruim daarboven echt onovertroffen.

Wat de Orion voor mij bijzonder maakt is de ingetogenheid in combinatie met de uitstekende afwerking. Dit geldt trouwens ook voor de achterzijde die het uurwerk blootlegt. Het is een fantastisch schouwspel wanneer het zonlicht speelt met de levendige en warme wijzerplaat, verzonken subdial, blauwe wijzers en gouden indices.




82 likes

Mooie aanwinsten. Veel draagplezier!

1 like

Gave aankopen hoor! Gefeliciteerd, mooi duo! :+1:t2:

1 like

Een mooi stel, gefeliciteerd en veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooie set zo! :+1:

1 like

Mooi!

1 like

Prachtige duo :+1::+1::+1:

1 like

Gefeliciteerd! Ik hou wel van Duitse degelijkheid :de:

2 likes

Keurige horloges :blush:

1 like

Mooie aankopen. Ik denk dat dat ooit mijn DC is geweest. Die is toen verkocht op het forum en diegene had er een gele wijzer in laten zetten :grin: Even geen idee mee wie dat was :man_facepalming:t2:

1 like

Lekker setje hoor. Gefeliciteerd.

1 like

Dynamisch duo hoor👍🏻

Veel draagplezier gewenst.

1 like

Gefeliciteerd met dit fraaie duo!
Geniet ervan!

1 like

Mooi duo!!!

1 like

Dank allemaal!

Duitsers maken veel moois en zeker Damasko’s zijn gebouwd als een tank. Ik moet in beater gezocht topics vaak aan Damasko denken, maarja… Met een Damasko bekras je juist andere dingen i.p.v. je horloge zelf… Dit heb ik aan den lijve ondervonden met mijn nieuw geinstalleerde deurbeslag :slight_smile:

Die indruk had ik al, mooie foto’s uit die tijd staan hier op het forum met de (toen ook al) vele banden! Dat krijg je van al dat flipperen :wink: Volgens mij is @Honey_Badger degene die met de gele gekkigheid is begonnen.

3 likes

Jaaa! Dat was 'm :smile:

2 likes

Poah, lekker hoor. Mooie aanwinsten! :+1:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mooie aanwinsten zeg. Veel draagplezier

1 like

Mooie horloges, gefeliciteerd

1 like