Ik weet niet of dit de juiste categorie is en twijfelde met vragen over echtheid type etc.
Maar:
Tijdens het neuzen op chrono ben ik in aanraking gekomen met vintage IWC’s en het is een rabbit hole geworden. Zo heb ik twee vergelijkbare horloges gevonden en vroeg ik me af “Wat is het verschil in staat?”
Beetje voor en na foto’s bijna. Eerste ziet er als een goed gedragen origineel horloge uit, tweede heeft ‘the full works’ gehad. De vraag is; waar ben je naar op zoek?
Denk dan ook dat je die 2e moet laten liggen. Daar is duidelijk alle leeftijd afgepoetst. En vooral de plaat is veel te clean. Als je de eerste niet strak genoeg vindt (kan ik me voorstellen) dan zou ik nog even verder zoeken. Hoort ook helemaal bij dit type horloges toch, speurtocht voor je een mooie vindt?
Ik heb ze weleens strakker gezien! Kroon lijkt me niet origineel maar of het er eentje was met een visje (symbool voor een waterdichte kast) geen idee?
Als je het deksel aan de binnenkant fotografeert kunnen we het modelnummer zien!
In mijn beleving is bij dit type vintage IWC de wijzerplaat of ‘patina ehh vergaan’ of perfect. Zoals hier.
Ik heb er geen in mijn vintage collectie, want mijnenveld qua correctheid.
Foto’s zeggen niet alles maar mijn 2c’s nadat ik ze beide even heb bekeken.
Success met de zoektocht.
Optie 1: ik mis de de elegantie/verfijning in het logo, als ik inzoom op de foto’s met Chrono oogt het te dik, mist detail en dan denk ik dus een redial (zie onderstaande close-up ter vergelijk en een logo lijstje dat ik ooit eens van het internet heb geplukt). Dat de beste dealer blijkbaar geen foto kan maken van de wijzerplaat van voren helpt uiteraard niet om het goed te bestuderen.
Optie 2: Zuid-Korea, nu is daar niets mis mee, maar met vintage horloges gaat er altijd een alarmbelletje rinkelen. Als ik dan kijk en zie dat de aanbieder redials van vintage Omega en Rolex verkoopt in de befaamde kleurstelling Tiffany blauw en roze, dan haak ik meteen af.
Optie 1 close-up: