Twee vergelijkbare vintage IWC's; vragen over de conditie

Beste horlogevrinden,

Ik weet niet of dit de juiste categorie is en twijfelde met vragen over echtheid type etc.

Maar:

Tijdens het neuzen op chrono ben ik in aanraking gekomen met vintage IWC’s en het is een rabbit hole geworden. Zo heb ik twee vergelijkbare horloges gevonden en vroeg ik me af “Wat is het verschil in staat?”

Optie 1:

Lijkt me allemaal redelijk ongepolijst maar wel aardige staat???

Optie 2:

Ik meen te zien dat de wijzers gepoetst zijn (de uurwijzer lijkt zelfs wat stomp en ook de wijzerplaat lijkt behandeld)

Wat is jullie mening hierover en wat vinden jullie de betere van de twee?

Niemand?

Betere foto’s en uurwerkfoto’s zouden helpen. Toch maar even verplaatst. Titel even gestroomlijnd.

1 like

Beetje voor en na foto’s bijna. Eerste ziet er als een goed gedragen origineel horloge uit, tweede heeft ‘the full works’ gehad. De vraag is; waar ben je naar op zoek?

1 like

Dank je!

Uurwerk optie 1:

Andere kant optie 1:

Geen uurwerk bij optie twee.

Excuus voor de kwaliteit van de foto’s, moet het doen met screenshots van c24

1 like

Zo “net” mogelijk, zonder daarbij afbreuk te doen aan de oorspronkelijke vormen en lijnen van het horloge.

Ik vind optie twee misschien wel een beetje te nu ik er nog eens naar kijk

Ik ben ook echt een noob dus ik probeer vooral van jullie input te leren :heart:

1 like

Tweede is denk ik een redial, de minutendots zijn helemaal dicht gespoten.

3 likes

Calling @BG1, die droomt IWC.

Ik verwacht een visje op de kroon, die mis ik hier, maar ook weer niet 100% zeker dat dit periode correct is.

2 likes

Denk dan ook dat je die 2e moet laten liggen. Daar is duidelijk alle leeftijd afgepoetst. En vooral de plaat is veel te clean. Als je de eerste niet strak genoeg vindt (kan ik me voorstellen) dan zou ik nog even verder zoeken. Hoort ook helemaal bij dit type horloges toch, speurtocht voor je een mooie vindt? :slightly_smiling_face:

1 like

Ja? Ik vind m wel netjes eigenlijk.

Ding is vintage, draagsporen horen erbij.

1 like

Zeker, dit neemt soms maanden in beslag!

Ik ook, maar er zit bij inzoomen wel wat roest om de indices en dat vind ik wel wat minder.

Afijn, ik vind het leuk om mijn oog voor vintage te ontwikkelen, bedankt allemaal!

1 like

Ik heb ze weleens strakker gezien! Kroon lijkt me niet origineel maar of het er eentje was met een visje (symbool voor een waterdichte kast) geen idee?

Als je het deksel aan de binnenkant fotografeert kunnen we het modelnummer zien!

1 like

Kun je hier iets mee?

Het zijn niet mijn foto’s hè ik moet ze ook maar van c24 plukken

ah alleen een serienummer… helaas… dat komt ook voor!

1 like

wat vragen ze ervoor?

2 likes

Optie 1 vraagprijs 1390 + €60 verzending

Optie 2 vaste prijs 1100 maar daar moet nog import overheen

In mijn beleving is bij dit type vintage IWC de wijzerplaat of ‘patina ehh vergaan’ of perfect. Zoals hier.
Ik heb er geen in mijn vintage collectie, want mijnenveld qua correctheid.
Foto’s zeggen niet alles maar mijn 2c’s nadat ik ze beide even heb bekeken.
Success met de zoektocht.
Optie 1: ik mis de de elegantie/verfijning in het logo, als ik inzoom op de foto’s met Chrono oogt het te dik, mist detail en dan denk ik dus een redial (zie onderstaande close-up ter vergelijk en een logo lijstje dat ik ooit eens van het internet heb geplukt). Dat de beste dealer blijkbaar geen foto kan maken van de wijzerplaat van voren helpt uiteraard niet om het goed te bestuderen.
Optie 2: Zuid-Korea, nu is daar niets mis mee, maar met vintage horloges gaat er altijd een alarmbelletje rinkelen. Als ik dan kijk en zie dat de aanbieder redials van vintage Omega en Rolex verkoopt in de befaamde kleurstelling Tiffany blauw en roze, dan haak ik meteen af.
Optie 1 close-up:

Ter vergelijk, hoe ik het logo met zo’n close-up verwacht:
image

Oja dit dus…

4 likes

Ik heb een soortgelijke. Mocht je interesse hebben, stuur maar een pb.

1 like

Teveel!

Denk eerder aan 1100 inc btw etx

1 like