Tweedehands horloge reinigen?

Bedankt voor de tips allemaal!
Ik ga aan de slag :slight_smile:

:fearful:
Misschien volgende keer koningswater proberen , dan zijn al je problemen zo opgelostā€¦

Toevallig vandaag met een collega gesproken over ultrasoon reinigers die hij goedkoop kan aankomen.
wie weet kan ik er binnenkort een paar aanbieden hier!

2 likes

Kijk, dat is interessant!

Ik gooi stalen banden altijd in de ultrasoon (goedkoop dingetje van de Lidl ofzo). Water met afwasmiddel doe ik daar in. En daarna even meteen zachte tandenborstel afspoelen onder de kraan en afdrogen.

Kast ook met water en tandenborstel (mits waterdicht).

Ik gebruik een oude Sonic tandenborstel, doet het ook aardig!

Ik koop geen horloges waar dikke lagen talg en zweet opzittenā€¦

3 likes

Ik zal er een topic tegenaan gooien als de prijs interessant is.
2 be continued

4 likes

Metalen banden, Kasten zonder glazen, die gaan in de Ultrasoon, met warm water en Biotex (daā€™s mijn standaard Cocktail, omdat Watergedragen verf ook niet tegen Biotex kan., geweldig voor de airbrush dus)
is de kast waterdicht?.. dan kan ie onder de lauwe kraan, met een druppie dreft, natoā€™s gaan gewoon met de bonte was meeā€¦

Verder, de ergste Urft peuter ik er ook met een sateprikker af, en ik heb een harde penseel voor het ā€œlosse vuilā€

:joy: geweldig :thumbsup:

Dan zou ik nooit laten opsturen. :wink:

1 like

Zodra ik met sateprikkers iemands talg moet gaan verwijderen ben ik redelijk klaar :grin:

3 likes

Het is het verschil tussen bloed, zweet en tranen om een nieuw horloge te kunnen kopen of een horloge kopen waar je bloed, zweet en tranen van moet verwijderenā€¦

Gelukkig zijn die laatste een stuk goedkoperā€¦

:wink:

2 likes

Eensch, maar bij mij gaat een horloge altijd blinkend gepoetst de deur uit.
En dat kan ook.:wink:

1 like

Even een paar bakjes vleesmaden kopen bij een Hengelsportwinkel
het Horloge er een dagje of twee inleggen en alle huidrestjes verdwijnen als sneeuw voor de zonā€¦,

maden er afspoelen en je kunt je vintage spulletjes zo bij de Rikketik tentoonstellen

5 likes

:sweat_smile:

2 likes

Dat is nou out of the box thinking Gerardā€¦

Gaat dat ook op voor ā€œantieke hangertjesā€ :joy:

Dat is dus helemaal geen spruitjeslucht, maar iets anders ā€¦

2 likes

Oh shit! Stomme tekstverwerker! Ik dacht dat ik had getypt schoonmaakwater (en ja hoor, het wilde het alweer veranderen in schoonmaakster)

3 likes

Als het een lekkernij is voor weinig toch echt wel.

3 likes