Tweedehands horloge reinigen?

misschien tijd voor een nieuwe “how to” ??

1 like

Disclaimer: koop alleen horloges van keurige forlumleden die horloge gepoetst leveren…:innocent: Nog geen horloge met aangekoekte resten aangekocht…

Koop je een mooie 2ehands horloge zit je met dit opeens…

Ik zou hem gelijk weer doorverkopen…

Met zo’n opgezwollen pols kan je wel een grotere diameter hebben. :persevere::wink:

1 like

Pfff ranzig…

Ik zou de verkoper adviseren even langs de dokter te gaan. God weet wat die allemaal onder de leden heeft.

Ik wip het uurwerk er uit, kast en band in de ultrasoon, en het uurwerk kan sinds kort ook meteen in-house onder het mes. Heb nog een stuk of 6 kandidaten uit eigen collectie die binnenkort aan de beurt zijn…

Als je een redelijke mate van zekerheid hebt van waterdichtheid, zou ik sowieso met een nagelborstel en lauw water de boel eens goed onder handen nemen. Kan gewoon zonder afwasmiddel voor de kast; als je de stalen band loshaalt kan die in heet water met afwasmiddel en dezelfde nagelborstel ook weer brandschoon worden.

Onder ‘full set’ versta ik daarom ‘inclusief doktersverklaring’ :wink:

1 like

In dat geval kunnen we dus met een gerust hart een klokje van je overnemen als je gaat “flipperen”. :wink:

Uiteraard, maar doktersverklaring of niet: het flipperitis-virus is helaas biotex- en ultrasoonbad-resistent, zoals jullie zelf inmiddels ook allemaal wel ondervonden zullen hebben :grin:

1 like

Yak! Vandaar dus eerst goed reinigen! :wink:

Voor de liefhebbers van kwaliteit/nette prijs, kllllllllllllllliiiiiiiiiiikkkkkkkkkkk :grinning:

https://www.conrad.nl/nl/ultrasoon-reiniger-06-l-06-l-lxbxt-160-x-90-x-50-mm-reinigingsduur-90-480-sec-min-emag-emmi-04d-1390569.html?sc.ref=Product%20Details

Te gebruiken voor horlogekasten, stalen banden, sieraden en wat al niet meer :wink: : http://www.thuistandarts.nl/blog/2015/06/Wilt-u-dit-in-uw-mond

Zover het kan schroef ik ze uit elkaar en maak ik eerst alles heel grondig schoon.
Tandenborstel, sonarbad, spiritus en hydrofiele luiers.

Als je ziet hoeveel viezigheid eruit komt… maak ook jij de volgende keer je 2e hands klokje schoon :slight_smile:

Altijd…tandenborstel, handwarm water en zeep…schrobben maar :sunglasses: