Tweedehands horloges kopen op ebay = teleurstelling?

Ik heb onlangs 4 tweedehands horloges gekocht op ebay van 4 verschillende verkopers. Een korte samenvatting

-horloge 1 modern horloge met als beschrijving “good condition”. Kreeg een horloge met veel gebruikerssporen en een korte band.

-horloge 2 zag op het pakketje dat verzenden 10 euro was terwijl ik 20 gedokt had. Horloge verder wel prima.

-horloge 3 vage fotos en glas was wel een stuk meer bekrast dan gedacht en ik had kunnen zien op de fotos

-horloge 4 zou goed moeten werken maar losse rotor en loopt veel te snel

En zo gaat het door met aankopen die ik op ebay heb gedaan waar allemaal (kleine of grote) issues mee waren. Soms zijn het kleine issues die ik zelf kan oplossen en veel te hoge shipping kosten zijn wel overheen te komen. Maar dat ik een horloge koop op ebay en ik 0 teleurstellingen te verwerken krijg komt echt zelden voor. Andere mensen die hier ook last van hebben?

3 likes

Nee, de horloges die ik er verkoop zijn altijd in orde! :+1:

11 likes

Daar koop ik bij voorkeur geen horloges.
Waarom? Zie jouw ervaringen :slight_smile:

Toch een soort van internationale Marktplaats waar particulieren hun zooi internationaal kunnen aanbieden.

1 like

2x via eBay gekocht (bij een forumlid) en 2x precies zoals omschreven.
Maar ik sla alle advertenties met vage foto’s, net geserviced maar niet aantoonbaar en kreten als “loopt goed” altijd over. Dit zijn dus 99% van de advertenties.
Lichte gebruikerssporen lees ik als zwaar gehavend door de tand des tijds en “100% origineel”? Yeah right, toon maar aan.

Waarom? Omdat het aanbod daar veel groter is.
Mijn ervaring is dat er vaker iets misgaat bij de “profesionele” hobbyverkopers. Daar moet je echt tussen de regels doorlezen, want ze beschrijven een horloge bewust mooier dan het is door een dubbelzinnige beschrijving te geven.
Bij de echte particuliere verkopers die zomaar eens een horloge verkopen gaat het over het algemeen veel beter.
Ook een keer gehad met die verzendkosten uit Duitsland, 17,- betalen en een briefversand van 4,- toegestuurd krijgen…

2 likes

Ik heb op marktplaats echt stukken betere ervaringen dan op ebay denk ik.

1 like

Zo te lezen zit het soms mee en soms tegen.

2 likes

Ook ooit gehad. Kan er niet van wakker liggen. Al lang blij dat het is aangekomen… (geen tracking)

Ebay blijft vaak 'n gok. Ik heb ooit een Waltham zo in de vuilnisbak gepleurd, maar ook wel eens pareltjes gescoord. Gewoon bewust een risico nemen loont soms.

3 likes

Dat kom ik overal tegen. Zeer irritant.
Ik heb veel ervaring met het kopen van camera spullen op Ebay en dat gaat eigenlijk altijd redelijk goed.
Horloges heb ik tot nu toe alleen op MP, Chrono24 en Catawiki gekocht en dat beviel me allemaal erg goed.

ja dat is echt 100% waar. Zag het van de week nog, bij een horloge oel la la wat mooi en volledig origineel super zeldzaam origineel blah blah. Bij het andere horloges zonder aftermarket onderdelen 0 melding van de niet originele onderdelen. Ik koop ook het liefste bij de verkopers die gewoon hun ouwe rommel verkopen ipv de horlogedealers.

Vaak kan je je geld wel terug krijgen. Maar dan moet je weer gaan mailen etc etc.

Mwah. Het zit vaak tegen. Maar soms zijn het gewoon mooie horloges.

Dit is echt een mooi ding. Maar als je 4.50 shipping op het pakketje ziet staan terwijl je 18 gedokt heb heb je toch een beetje een zure nasmaak als hij dan bezorgt is.

2 likes

Ik heb veel meer miskopen op MP gehad en eigenlijk maar 1 keer op ebay dat er helemaal geen horloge aankwam en na diverse smoesjes van de verkoper heeft Paypal het opgelost en kreeg ik mijn geld terug…

Ik niet.

Ouwe Bay meuk koop ik sowieso niet.

Maar op HF en UF altijd geluk gehad.
In goede staat en altijd een goed uurwerk
dat op tijd loopt.
Ja ja, ik mag in mijn vuistjes knijpen :grin:

Oei, ja toch 1 keer op de Bay.
Een HMT uit India, zag er best uit maar liep verschrikkelijk.
@flowert heeft dit toen uitstekend voor me gefixed.
Loopt nog steeds top :+1:

Dus die les was snel geleerd.

Een kleine selectie van wat ik zoal op eBay heb gekocht (en via hier of MP of vrindjes weer van de hand heb gedaan). Het kán dus wel (hoewel een stuk minder makkelijk dan een jaar of 10 geleden)…

Deze (was dus een Wittnauer, geen Waltham kon zo de prullenbak in):

NOS:

19 likes

Leuk Jeroen!

Die verzendkostennaaiers nagel je toch gewoon aan het kruis met je feedback?

1 like

Meestal betaal je op eBay toch via Paypal? Als je dan echt niet hebt gekregen wat je dacht en mocht geloven te kopen, kun je je geld toch ook weer terug krijgen!?

1 like

Duitsland is vaak overschrijving, dan valt er weinig te halen met Paypal

Dit geeft nog een beetje voldoening inderdaaad.

case openen ‘not as described’ en een partiele refund krijgen ofwel terugsturen

bericht sturen naar de verkoper en 10 euro refund vragen - heb ik al vaak gedaan en verkoper gaat er altijd in mee, staat zwart op wit natuurlijk hé dat je te veel hebt betaald

gekocht met vage foto’s, as is, hier moet je volgens mij de teleurstelling gewoon doorslikken

case openen ‘not as described’ en een partiele refund krijgen ofwel terugsturen

2 likes

Ik ben gelukkig nog niet teleurgesteld. Mijn ebayaankopen:

21 likes

Ik ben al even vaak serieus teleurgesteld geweest als dat ik positief verrast was. Hoort erbij.

5 likes

M’n Seiko Lord Marvel komt van eBay. Niet het meest smetteloze exemplaar (beschadiging onder de 2 uur index) en dus voor de puristen waarschijnlijk al niet interessant, maar wel precies zoals omschreven. Geen problemen dus, tot nu toe.