Klopt maar daar wordt helemaal niemand beter van behalve PostNL Dit topic gaat ook niet zo zeer om het financiele verlies want dat zit op ebay wel snor maar meer gewoon op de regelmatige teleurstellingen.
Dat is inmiddels gebeurt.
Dat klopt, gegokt en verloren. Zo iets is dan inderdaad je eigen schuld. Misschien ben ik wat te sceptisch maar in zo’n geval kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat de fotos “express” zo gekozen waren.
Net even contact gezocht met de verkoper. Die is in ieder geval niet behulpzaam, paypal it is.
Dat slippen op de stem doet ie nog steeds maar ik zet nu de tijd achteruit gelijk
als ik hem opstart, dan is er geen slip.
Als het eenmaal loopt is het behoorlijk nauwkeurig.
Niet meer die, wat was het, plus tien minuten per dag.
Ik mag hem af en toe graag ombinden.
Ik verkoop al jaren op EBay en ik omschrijf mijn items goudeerlijk, soms zelfs te kritisch maar puur omdat ik geen gezeur en negatieve feedback wil krijgen. Daarom 100% na 860 feedback. Kopen bij iemand met zulke scores is echt wel veilig.
Waarschijnlijk een Spanjaard of Italiaan - deze heethoofden willen in het algemeen niet goed meewerken met claims. Een veralgemening, I know, maar het verschil is wel duidelijk met Duitsers, Britten of Fransen.
klopt. Als je niet mee werkt verlies je volgens mij ook je ebay fees die je hebt moeten afdragen. En shipping van mij wordt ook vergoed via paypal als het goed is. Duurt grapje voor de verkoper.
Ik heb twee prima ervaringen. Moet er wel bij zeggen dat het een redelijk goedkoop horloge was (orient mako 2) in de stickers nog en een jubilee voor de skx013. Allebei nieuw en prima bezorgd. Maar ik weet ook niet of ik het aandurf 2e hands te kopen via ebay.
Hier ook goede ervaringen, al was het maar drie keer. M’n laatste NA kwam ook van eBay; verliep allemaal prima en viel ondanks wat brakke foto’s in de ad 100% mee.
2 x gekocht op eBay, deep blue tritdiver uit Thailand, balihai stealth gmt uit Venezuela of all places, beide keren in topconditie, goede communicatie: geen problemen whatsoever
Ik heb denk tussen de 30 en 40 horloges gekocht op eBay. Er zit wel eens een rotte appel tussen, maar ook mooie meevallers, dus over het algemeen ben ik tevreden.
Overigens koop ik zelden van slechte foto’s, die kunnen een hoop ellende verbergen.
Eigenlijk alleen maar meevallers op eBay. Wel vermijd ik Italië of andere ‘exotische’ landen liever. Ook koop ik nooit van ebayers met een lage feedback score.
Bij onduidelijkheden staat vragen vrij en de keren dat het niet naar tevredenheid was gewooon de koop ongedaan kunnen maken. EBay is
Ik heb meerdere gebruikte horloges via eBay gekocht. Een uit Tsjechie, eentje uit Duitsland en een tiental uit Hongarije (…) over langere tijd bij dezelfde verkoper.
Vooral de eerste uit Hongarije was spannend. Dat bleek echter een uitermate betrouwbare verkoper te zijn.
En tot nu toe slechts 1 x pech, dat daarna bijzonder netjes is opgelost door de verkoper.
Ik moet erbij zeggen dat het om horloges van > € 200 gaat.
-liever niet buiten de EU;
-liever niet Oostblok;
-liever niet Italië (1x gegokt, wél goed gegaan);
-liever niet een listing met ‘rare’ etc., waarbij de verkoper daar blijkbaar een hogere prijs mee rechtvaardigt;
-zeker niet India/Zuid-Amerika.