Hallo,
Ik nieuw op het forum en zou graag wat informatie inwinnen over de reverso. Mijn budget is ongeveer 4000 euro en het zal dus een tweedehands worden. Aangezien ik een vrouw ben zijn de grotere modellen niet voor mij.
Waar moet ik op letten als ik een tweedehands aankoop doe? Is chrono 24 een betrouwbare site? De meeste adverteerders bieden een garantie van 1 jaar.
Dank voor jullie hulp
Marie-Jeanne
In principe is Chrono24 een betrouwbaar verkoopplatform, maar of je een horloge ongezien uit het buitenland wil laten komen moet je je afvragen. Buy the seller is ook hier belangrijk, dus lijkt (samen met iemand die verstand heeft van horloges) in NL kopen een logischer optie. Er zijn voldoende handelaren in gebruikte horloges, zeker in de omgeving Amsterdam en in het zuidelijke Maastricht. Waarschijnlijk volgen er nog wel tips in dit topic. Veel succes
Hallo Marie-Jeanne,
Welkom op het forum en leuk dat je ons deze vraag stelt.
Ik heb geen ervaring met Jaeger-LeCoultre en de Reverso, maar wel met Chrono24. Ik heb een stuk of tien horloges gekocht en bijna allemaal tot grote tevredenheid. Sowieso heb je de garantie dat aanbieders pas hun geld krijgen als jij het horloge hebt ontvangen. Dit geldt voor de meeste professionele aanbieders en zelfs voor particuliere aanbieders als zij dit zo hebben geregeld.
De keren dat ik niet zo tevreden was, was meer dat ik zelf iets over het hoofd heb gezien in een beschadiging van een tweedehands horloge.
Ik vertrouw op Chrono24.
Succes met je zoektocht.
Chrono24 is een platform waarop horloges verkocht kunnen worden, en verkoopt de horloges dus niet zelf. Er zitten veel goede aanbieders op, maar dit is geen 100% garantie. Als een partij duizenden geslaagde trusted checkouts op z’n naam heeft staan en de staat van het horloge is duidelijk omschreven zoals het op de foto’s staat, dan is er weinig aan de hand. Is het een particulier met vage foto’s en een vaag verhaal, dan zal ik alsnog oppassen.
Let op bij oudere horloges dat er onderhoud is uitgevoerd, liefst aantoonbaar met een rekening oid door een erkende reparateur of gekend horlogemaker. Indien niet duidelijk hou er dan rekening mee dat dit moet gebeuren.
Hartelijk dank voor de reacties. Is juwelier Burger uit Maastricht Bij jullie gekend? Ik woon in België.
Welkom op het Horloge Forum Marie-Jeanne en veel plezier hier gewenst, succes met het vinden van een mooie Reverso, moet lukken!
Ik ben benieuwd wat voor Jeager je wilt!
Laat ook maar🙈
Hoe dan ook ik ben nog steeds benieuwd naar de configuratie die je aanspreekt.
Ja. Ik zou daar zonder zorgen iets kopen. Heb er overigens ook ooit part time gewerkt. Mogelijk iets duurder dan een particuliere aanbieder, maar doet nooit moeilijk als er op enig moment toch iets niet goed gaat. Voordeel is de omvangrijke collectie . Ik woon in de buurt dus als je een gids nodig hebt let me know.
Hans.
Heb reeds bij Burger gekocht.
Goede prijs en kwaliteit
Op t forum staat ook een reverso te koop. Wellicht is dat een optie?
Je hebt er in automatische en in quartz versie, ook zijn er verschillende formaten en vormen.
Heb je een voorkeur?
Hoi M-J
De simpelste tip lijkt mij , zie je een advertentie op chrono die je bevalt , gewoon even hier tonen.
Genoeg mensen die even meekijken en een gedegen oordeel kunnen vellen.
Chrono is redelijk betrouwbaar , maar lang niet alle verkopers zijn “top”
Ok doe ik. Foto’s volgen. Hartelijk dank reeds voor jullie talrijke responsen👍
De klassieke Reverso is er in 3 maten.
- De referentie 260 is de kleinste [ 14 mm band ]
- 250 is midden / tussenmaat [ 17 mm band ]
- 270 is de grootste die er alleen maar in mechanisch is [ 19 mm band ]
Het referentienummer is opgebouwd uit 6 cijfers die begint met een van de 3 nummers 250 / 260 / 270. Dan volgt een cijfer dat het materiaal van de kast aanduid [ 1 = geelgoud, 5 = staal + geel goud, 8 = edelstaal ] en als laatste 2 cijfers het uurwerk / kaliber.
Let op met de kwarts uitvoering van de 250 en 260. Als het referentienummer eindigd op 08 of 09 dan is bij een revisie vaak een ombouw naar een nieuwer uurwerk voorgeschreven door JLC. Dat houdt in dat de wijzerplaat + werkring en uurwerk gewisseld moeten worden. Kosten 1K of meer. Ze leveren nog maar zeer beperkt onderdelen voor dit type. Als het een kwarts is met als eindnummer 47 dan is er niets aan de hand.
Voorbeeld van het nummer 250,8,08
De klassieke in mechanisch is een handwinder en latere varianten zijn ook soms voorzien van een automaat.
Staat er toch eentje voor 5.5k bij Jaap.
Wij zijn gek op foto’s Sammy.
hierbij de links naar de 2 uurwerken:
Groetjes,
Marie-Jeanne