Hallo,
Ik nieuw op het forum en zou graag wat informatie inwinnen over de reverso. Mijn budget is ongeveer 4000 euro en het zal dus een tweedehands worden. Aangezien ik een vrouw ben zijn de grotere modellen niet voor mij.
Waar moet ik op letten als ik een tweedehands aankoop doe? Is chrono 24 een betrouwbare site? De meeste adverteerders bieden een garantie van 1 jaar.
Dank voor jullie hulp
Marie-Jeanne
In principe is Chrono24 een betrouwbaar verkoopplatform, maar of je een horloge ongezien uit het buitenland wil laten komen moet je je afvragen. Buy the seller is ook hier belangrijk, dus lijkt (samen met iemand die verstand heeft van horloges) in NL kopen een logischer optie. Er zijn voldoende handelaren in gebruikte horloges, zeker in de omgeving Amsterdam en in het zuidelijke Maastricht. Waarschijnlijk volgen er nog wel tips in dit topic. Veel succes
Hallo Marie-Jeanne,
Welkom op het forum en leuk dat je ons deze vraag stelt.
Ik heb geen ervaring met Jaeger-LeCoultre en de Reverso, maar wel met Chrono24. Ik heb een stuk of tien horloges gekocht en bijna allemaal tot grote tevredenheid. Sowieso heb je de garantie dat aanbieders pas hun geld krijgen als jij het horloge hebt ontvangen. Dit geldt voor de meeste professionele aanbieders en zelfs voor particuliere aanbieders als zij dit zo hebben geregeld.
De keren dat ik niet zo tevreden was, was meer dat ik zelf iets over het hoofd heb gezien in een beschadiging van een tweedehands horloge.
Ik vertrouw op Chrono24.
Succes met je zoektocht.
Chrono24 is een platform waarop horloges verkocht kunnen worden, en verkoopt de horloges dus niet zelf. Er zitten veel goede aanbieders op, maar dit is geen 100% garantie. Als een partij duizenden geslaagde trusted checkouts op z’n naam heeft staan en de staat van het horloge is duidelijk omschreven zoals het op de foto’s staat, dan is er weinig aan de hand. Is het een particulier met vage foto’s en een vaag verhaal, dan zal ik alsnog oppassen.