Tweefactor verificatie activeren

Zo is het me inderdaad gelukt.

Benieuwd of dat dus handiger kan

2 likes

Ben ik ook benieuwd naar maar het werkt gelukkig wel.

1 like

Dit verdient geen schoonheidsprijs. IT’ers schijnen te denken dat iedereen de hele dag met nullen en enen bezig is.

afbeelding

6 likes

Waar ik dan weer heel benieuwd naar ben is hoe je het voor elkaar kreeg om vanalles te posten hier zonder dat je de verificatie al voor elkaar had. Ik kon helemaal niks meer zonder eerst die verificatie aan te zetten :thinking:

5 likes

Ik had op mijn ipad HF nog openstaan, en kon daar de startpost van dit topic invoeren, heb ik daarna (na geautoriseerde inlog) weer enigszins ge-edit. Et voilá

3 likes

Klik op rood omcirkelde
de 8 x 4 lettercombinaties kopieer je naar je klembord
Open bv google authenticator app
Klik op de plus rechtsonder
Kies instelsleutel invoeren
1ste veld naam van de pagina
2de veld is voor de 8x4 code die in je klembord staat

6 cijferige code wordt dan gegenereerd waar je bij het inloggen op die site om wordt gevraagd.

6 likes

Ben benieuwd welke mening ze zijn toegedaan als het hele bedrijf slachtoffer is van ransomware.

7 likes

Thanx, maar dan werkt code scannen makkelijker voor mij.

Ik ben wel erg benieuwd naar de forumstatistieken van de komende dagen. Die konden weleens drastisch kelderen (…)

Beveiligingswaanzin. Ik kan jouw huis zo veilig maken, dat niemand er meer in kan. Jij ook niet. 100% garantie. Maar dat willen we niet toch?>

1 like

De middelste optie selecteren:

Fysieke beveiligingssleutels

Daar kun je gewoon je code van je schermbeveiliging (bij mij 5 cijfers) gebruiken.

Scheelt een hoop gedoe met Authenticator en/of andere externe apps.

8 likes

Dat klinkt beter. Ga ik proberen. Bedankt!

Kan ik dat op de computer doen, of moet dat vanaf de telefoon?

1 like

Ik heb de fysieke sleutel gedaan. De rest hoeft niet hoop ik want dit is weer een heel gedoe, ik wissel mijn Wachtwoorden zowieso elke 3 maanden

2 likes

We gaan het niet eens worden. Maar maakt niet uit.

1 like

Ik gebruik HF vrijwel uitsluitend op de smartphone, daarop heb ik het ook ingesteld dus.

1 like

Gelukt. Voor mijn computer heb ik de vingerafdruk nu toegevoegd (Windows Hello).

afbeelding

2 likes

Kijk, daar hebben we wat aan. Het is mij anders gelukt, al weet ik niet echt hoe.:thinking:

4 likes

Dan kun je waarschijnlijk voor je smartphone de pincode instellen door nog een beveiligingssleutel toe te voegen

1 like

Wat is dat? Ik heb het uiteindelijk maar aan mijn telefoon gekoppeld. Niets is forever, dus blij word ik daar niet van. Ik neem aan dat een Authenticator een of andere specifieke app is?

Precies dat.

Klopt, inmiddels ook gelukt.

We zijn weer een avondje errrug zinvol bezig zo (…)

2 likes