Tweefactor verificatie activeren

Wat is dat?

Die andere gebruik allemaal al jaren succesvol zonder

Ik verbaas me dat sommigen nog niet bekend zijn met 2FA. Als je dat nog niet bent: zoek het wel even uit want het is gewoon hard nodig voor sommige sites.

Stel het goed in en je hebt de 2FA alleen nodig om het moment dat je opnieuw inlogt, heus niet elke keer dat je de site bezoekt. Het mooie is: als iemand namens jou wil inloggen dan hebben ze het ook nodig en dus kunnen ze dat niet meer. That’s the point.

En dat er geklaagd wordt over beveiligingswaanzin. Ik vrees dat degene van wie de accounts gehackt worden, dezelfde zijn die niet snappen wat er tegenwoordig nodig is om een account veilig te houden. Dat gaat gewoon hand in hand.

Edit: gebruik een betrouwbare wachtwoord manager. Sowieso. Die hebben 2FA ingebouwd, dan heb je geen aparte app zoals Authenticator nodig.

8 likes

Nee precies. Maar mij is nu niet duidelijk of het moeten kiezen van fysiek over een of ander nodeloze app ertoe kan leiden dat je op den duur toegang verliest vanwege bijvoorbeeld het vervangen van je apparaat

Loonstroken en verlofdagen voor werk.

Dit. Best droevig na alle Odido ellende.

1 like

Ieder heeft zijn sterke en zwakke punten. Er zijn hier vast ook mensen die niet snappen dat mensen zelf hun horloges niet kunnen servicen. Computers zijn eng voor veel mensen.

3 likes

Mijn hoofd houdt het soms accuraat bij, maar dat wordt moeilijker. Ik vind een plek (weer een app?) die ik dat allemaal toevertrouw ook niet zo wenselijk

Sowieso gebruik ik nergens mijn vingerafdruk om iets te ontgrendelen.
Hapert sowieso vaak bij smartphones en ik tik die 5 cijfers best snel :motorcycle:.

Nog nooit mee te maken gehad

Veel mensen met computers is ook best eng

1 like

Ja eens, dat is zo en dat snap ik ook. Computers (en wachtwoorden en wifi en etc etc) zijn helaas soms echt kut. Om dat allemaal te begrijpen, is niet voor iedereen weggelegd.

Zorg voor jezelf en je digitale gegevens, is wat ik wil zeggen tegen de mensen die het lastig vinden. Je bent het waard en je data ook :slight_smile:

1 like

Vraag het ook aan je kinderen, vrienden of zo. Schaam je nniet als je iets niet snapt.

2 likes

Ik begrijp ook nooit exact waarom dit nu sluitend is, maar goed. Het is me gelukt met de handmatige code en de Authy app. En nu vraagt hij de rest van de avond al niet meer om codes etc.

Maar ik vermoed dat dit een aantal leden af zal laten haken, zeker door de plotselinge eis.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik nou moet doen. Meerdere dingen geprobeerd, maar het lukt me gewoon iet. Kzooi!
Toevallig stond horlogeforum nog open in laptop.
Help…

Download Google of Microsoft Authenticator app
Ga naar je HF account klik op het poppetje>voorkeuren>beveiliging>tweeledig verificatie beheren
Volg dan deze stappen

2 likes

Waarom begrijp je niet dat dat voor sommigen te moeilijk is, of te eng?

Als hij geen hulp wil moet hij er ook niet om vragen.

1 like

En dat gaat inderdaad heel goed met AI. Ik heb e.e.a. in een vraag-en-antwoordsessie met Copilot redelijk snel voor elkaar gekregen.
Maar ik kan me voorstellen dat velen zich kapot ergeren aan dit soort ontwikkelingen. Helaas is het zo dat misbruik van het internat (in al zijn facetten) ernstig is gecompromitteerd door criminaliteit. We zullen er - vrees ik - mee moeten leren leven.

1 like

Wat als er quantumcomputers komen met ai. Volgens mij is dan niets meer veilig. Terug naar kettingbrieven dan maar. De bejaarden onder ons snappen wat ik bedoel.

1 like

Zeg je nou dat bejaarde niet bij de tijd zijn?

Ze liken je bericht over 4 weken.

Als ze weer kunnen inloggen :joy:

4 likes