Tweefactor verificatie activeren

Deze bijna bejaarde is er nog.:sunglasses::slightly_smiling_face:

1 like

En deze ook! :muscle: Al moest ik er ook even op studeren wat 2FA is en hoe ik het moest aanzetten. Het is gelukt. Weer een digitale overwinning behaald. :sweat_smile:

7 likes

Na dat verificatiebericht verdween mijn advertentie van de marktplaats van het forum.

Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik de verificatie goed heb uitgevoerd. Ik begrijp die moderne dingen niet zo goed.

afbeelding
afbeelding

Kijk eens naar het lijstje!

De Markt is dicht / weg / klaar / afgelopen / uit.

Hoop dat het zo blijft! Hacken om ons ge-OH op de andere rubrieken op HF te lezen zal niet interessant zijn voor de crimineeltjes, dus hiermee is het probleem opgelost!

1 like

De te koop rubriek is even uitgezet. Voor iedereen. Ik denk dat het beheer een beetje in paniek is.

1 like

Oh oké. Bedankt voor de inlichting.
Amai. Dat is erg.

Geen zorgen. Er wordt al aan quantum-proof encryptie gewerkt.

1 like

Ik hoop oprecht dat ie uitgezet blijft, net als de gezocht rubriek. Veilnigsites zat. Voor mij was die HF markt op afstand de minst belangrijke van het Forum. Ik keek er af en toe wel eens naar en heb er een aantal keren (in meer dan 10 jaar) ook wel sporadisch gebruik van gemaakt. Ik kan het echter goed missen. Zeker als dat het forum veiliger maakt en op zijn minst minder interessant voor digitale roofridders.

2 likes

Velen niet. Juist hier is het fijn handelen met medeliefhebbers.

6 likes

Ik ben lid sinds 2006, maar ooit eruit gegooid en nu TL 1. Ik mis het kunnen verkopen. Het voelt veiliger dan marktplaats.

1 like

Tsja, maar het blijkt dus niet zo te zijn…

Trouwens, van mij mag deze:
afbeelding
er dan ook wel uit. Wie weet wat voor ínteressante info het hacker tuig daar nog uit weet te halen.

1 like

:cry::cry:

Ik durf te wedden dat per 100 transacties er meer wordt opgelicht op Marktplaats dan hier.

Ik heb in de loop der jaren bijna honderd transacties op HF gedaan en ben nog nooit opgelicht.
Dat kan ik niet zeggen van eBay en 2dehands.be.

6 likes

Daar zit 'm nou net nou de kneep.
Van eBay, Tweedehands.be, Marktplaats, Catawiki, etc weten we al veel langer dat je getild kan worden. Op HF is dat nu kennelijk inmiddels ook zo ver. Dat het mogelijk niet eerder is gebeurd zegt niks over de huidige veiligheid van het account, met name als het om financiële transacties gaat.

Helaas worden ook de roofridders steeds driester en slimmer. Dus kun je beter je knopen tellen en in dit geval de horlogemarkt op HF sluiten, als dat voor de gebruikers de reden wegneemt om zich niet meer veilig te voelen en als het bestaan van de horloge markt (aanbod zowel als vraag) de kennelijke oorzaak is van het feit dat hackers op deze site infiltreren om daar hun smerige zaakjes te kunnen regelen. Dan maar niet, denk ik. Het forum is ook leuk als ik daar geen horloge kan kopen of verkopen.
Met alle respect voor de leden die zich door deze situatie beperkt voelen in het beoefenen van hun hobby.

3 likes

Maar met verstand kan het wel, face to face ontmoeten bv, dan kan het best. Ook met het ervaringen topic. Als je maar kan vertrouwen dat het forum veilig is.

1 like

Ik snap nog niet dat het gelukt is, maar ben hier nu toch :sweat_smile:

Die 6-cijfer combinatie lukte wel maar niet met de naam vd pagina (of toch wel dus).

Wat is dan nu die naam? Sorry voor mijn totale onwetendheid in dit soort zaken… :sleepy:

1 like

Natuurlijk, dat is altijd goed. Maar realiseer je dat de hacks tot stand komen, vóórdat die face to face afspraken zijn gemaakt. Het feit dat er ingebroken kan worden staat los van hoe je uiteindelijk met iemand een transactie regelt. Daar ben je altijd ook nog zelf bij.

Nog een voorstel en suggestie voor het beheer van HF: Ruim het ledenbestand op! Er zijn naar mijn mening erg veel accounts die al zeer lange tijd niet actief zijn. Als iemand meer dan een, twee of drie jaar geen activiteit heeft laten zien kun je zo’n account wel stopzetten lijkt mij. Ook iemand die zich nieuw heeft aangemeld en daarna langer dan zeg eens een half jaar nooit meer heeft aangelogd zou automatisch weer verwijderd moeten kunnen worden.Je zou de software misschien nog zo kunnen instellen dat er dan automatisch eerst nog een waarschuwing berichtje of mailtje gegenereerd wordt. Als dat door het inactieve lid wordt genegeerd kan zonder verwijt het account gecanceld worden, lijkt mij.

Zomaar wat ideeen hè…

De beheerders van HF gaan hier nog een forse klus aan krijgen. Ik hoop maar dat het er niet van komt dat (met name) de eigenaar gaat zeggen: nu vind ik het eigenlijk wel mooi geweest.
Dat wordt dan einde verhaal voor HF.
Dat is pas kilo utrecht tango!

In jouw geval M_Singer

1 like

Thx, heb ik het toch goed gedaan!

Als er trouwens ‘forumnaam’ oid had gestaan was het wel meteen gelukt.

Mensen maken het zich toch (zoals in dit geval ikzelf) onnodig ingewikkeld.

3 likes