Lennert, bedankt!
Werkt ook ongeveer zo van mobiel naar mobiel, ik gebruik werk en privé telefoon door elkaar voor HF, was per ongeluk uitgelogd op werk telefoon, en kan er nu weer in ![]()
Lennert, bedankt!
Werkt ook ongeveer zo van mobiel naar mobiel, ik gebruik werk en privé telefoon door elkaar voor HF, was per ongeluk uitgelogd op werk telefoon, en kan er nu weer in ![]()
Zolang je dingen toevoegt en niks weggooit dat er al staat, kan dat niet gebeuren, geen paniek. Je kan 2, 3, 10 verschillende 2FAs toevoegen, werken dan allemaal. ![]()
Dus als je van schermbeveiliging wisselt zou het goed moeten gaan ?
Ja, dat zou geen verschil mogen maken. HF vraagt gewoon aan je telefoon of jij wel jij bent, en of je dat bewezen hebt met pin of vingerafdruk zal die worst wezen (of eerder, dat weet die niet en hoeft niet te weten).
Maar in datzelfde menu van 2FA kan je backupcodes aanmaken, die je dan veilig bewaart (desnoods afdrukken op een papier, als je t niet kwijtraakt) en als er ooit toch iets misgaat - hou er rekening mee dat als je telefoon een plons maakt, gestolen wordt,… je niet meer kan bewijzen dat je binnen mag. Dus maak aub die codes aan en raak ze niet kwijt, het is je reservesleutel in de kast bij je ouders voor noodgevallen.
Daarom verkies ik altijd een token generator boven een telefoon als sleutel.
Ik ga dat eens lezen hoe te doen
Dat dus, zo moeilijk is dat echt niet, het staat al meerdere keren uitgelegd in dit topic. Met die codes kom je altijd binnen. Kun je rustig slapen en raak je je account echt niet kwijt.
Bij wie mag ik langs komen om dit voor elkaar te krijgen ?
Ik snap er geen bal van.
Wil inloggen met mijn tablet, maar daar kom ik ook niet verder.
Ik woon in Utrecht, wil best een stuk moeten rijden…
Met wat log je nu in? Je PC of telefoon?
Ik wil gerust helpen maar langskomen is een klein beetje meer dan “een stuk” ![]()
Ik deed het gewoon met AI modus … maakte een foto van de tweefactor verificatie als erom werd gevraagd met me tablet . En vroeg AI wat moet ik nu doen .werd er simpel doorheen geloosd …
Er is iemand die me gaat helpen hiermee
Beste forumleden
Ook ik kom mijn account niet meer in. Heb nu deze tijdelijk gemaakt maar had al behoorlijk wat priveleges verzameld. Ik heb al een aantal keer gemaild naar info en naar forumbeheer. Ik heb nog steeds geen antwoord. Ik vind het eerlijk gezegd asociaal dat niemand reageert.
Dus keer ik mij tot jullie toe beste forumleden. Ik krijg het volgende bericht. Ik heb geen idee wat ik kan doen. Het laat geen QR zien en geen alternatief zoals een backup code. Ben heel benieuwd! Alvast bedankt voor jullie hulp!
Tweeledige verificatie
Voer de verificatiecode van je app in:
invulblokje<
Aanmedling voldtooien
Dat is alles
Heb jij op een telefoon bijvoorbeeld een authenticator app zoals Google Authenticator ofzo?
Daar zou dan bijv staan: “Horlogeforum” + een code die je kun invullen.
Ik wil mijn wachtwoord veranderen zodat ik de 2staps verificatie kan beheren.
Maar ik krijg dit.
Ik kan blijven wrijven over mijn vingerafdruk sensor maar er gebeurt niks iig
Google-account
Ga naar je Google-account via myaccount.google.com/security.
Klik op Verificatie in 2 stappen en kies Aan de slag.
Volg de stappen op het scherm om een app of telefoonnummer te koppelen
Zo deed ik het en ja via AI MODUS
Dit had ik tot een paar dagen geleden.
Op brave browser (mobiel) kon ik niet meer inloggen via vingerafdruk, verifiëren met sleutel aanklikken en verder gebeurde er niks.
Uiteindelijk opgelost via pc inloggen (qr code scannen en kon dan wel vingerafdruk mobiel gebruiken wat dan weer vreemd is) 2FA uitzetten om vervolgens weer via mobiel in te loggen en sleutel (vingerafdruk) opnieuw instellen.
Weet zeker als ik nu alles wis van de browser (wat ik regelmatig doe om op te schonen) weer hetzelfde probleem krijg, dit gaf eerder geen problemen.
Asociaal …
echt.
![]()
Hij zei anders wel
Een aantal keer is voor mij 3 of meer, dus dat deel zou wel moeten afgedekt zijn. ![]()
Je hebt dus al 2FA geactiveerd, met een authenticator applicatie. Ik mag hopen dat je nog weet welke en waarop die staat. App openen, code ingeven en klaar ![]()
En het slaat absoluut nergens op, want dat gaat over de instellingen van je Google account. Die ook weer geen hol met HF te maken heeft. AI modus m’n harige achterzijde. ![]()

Nieuwe telefoon en uiteraard daarop geen toegang. Op m’n oudje wel. Ik heb Entrust geinstalleerd (Android). Maar nu? Geen QR code te scannen. Inloggen: “geen toegangssleutels beschikbaar”.
Iemand tips? Alvast bedankt!