Tweefactor Verificatie - Handleiding!

Op je oudje één van de 10 backup codes opschrijven en gebruiken op de nieuwe om binnen te komen.

Daarna op de nieuwe een Authenticator toevoegen.

Voor iedereen: ik (en diverse andere leden) hebben het al meermaals verteld: kopieer nu echt even die 10 backup codes naar een veilige plek (bijvoorbeeld een notitie in je wachtwoord manager) dan kom je er altijd in.

Mijn HF 2FA Backup codes:
  • Ze staan ergens op een veilige plek.
  • Ik weet dat ik ze moet kopiëren maar het komt er maar niet van.
  • Ik wil wel maar ik weet nog steeds niet hoe dat moet.
  • Ik maak wel een 2e TL-0 account en ga Junior lastig vallen als ik er niet meer in kom.
0 stemmers

Dankjewel. Na even frotten op het oudje, kwam ik “back-up codes tegen”. Maar geen back-up codes te vinden. Kan er alleen toevoegen.

Waar staan die codes dan?

Ik heb er 10, maar waar vind ik ze om te kopiëren?

Al klaar!

Zo simpel.

Géén Authenticator nodig of iets anders ingewikkeld.

2 likes

Vandaar dat wij allemaal op jouw account F1 kijken! :sweat_smile:

2 likes

Druk op “Opnieuw genereren” en ze komen tevoorschijn. Zit een Copy knopje naast.

1 like

Thanks, ik was bang dat ik ze dan alle 10 kwijt zou zijn.

Wel het nieuwe gegenereerde setje codes opslaan. Het eventuele vorige setje is niet meer geldig als je op die knop hebt gedrukt.

Ik had nog nooit op die knop durven drukken. :face_with_peeking_eye:

1 like

We komen er wel :wink:

1 like

Hopelijk kan ik met deze informatie wat vintage vrienden helpen die al zijn afgehaakt. Thanks

2 likes

Jep dat ben ik @JoBe

@junior Zoals @LVA al zei. Mijn eerste mail heb ik 8 augustus gestuurd. Daarna nog 2 keer. En via het forum geprobeerd. Ik ben altijd beleefd en empatisch (zie mijn credits in mijn ‘echte’ account). Maar als er niet gereageerd wordt vind ik dat onterecht en niet sociaal. Ik zit midden in een gesprek met een lid die ik al een aantal weken niet heb kunnen beantwoorden (@Serge2 ).

Dank @SBeuk ik zal dit gaan proberen. Fijne dag allen.

5 likes

En ?
Opgelost nu ?

Nee ben er niet meer aan begonnen. Via de telefoon onderhoud ik nog wat HF-contacten. Ik zal wel TL-2 worden binnen afzienbare tijd.

Ben nog opgegroeid met knikkers en rolschaatsen. Iedereen geboren na 1980 heeft al een niet meer in te halen digitale voorsprong op mij.

1 like

Ik ook Peter want ik ben uit 1963 maar heb geen enkele moeite met 2FA.

Reken daar maar niet op. Wellicht zijn ze bijdehanter met sociale media maar qua basiskennis Informatica lang niet altijd.

2 likes

Ik krijg een beetje het idee dat sommigen vinden dat ze door het HF gestraft zijn met 2FA terwijl het voor veel zaken zoals internet bankieren of DigiD de gewoonste zaak van de wereld is en iedereen er al lang mee werkt.

1 like

Ik heb het nu met hulp van buitenaf voor elkaar gekregen.
Het ging ook mijn pet te boven.
Kan redelijk met computer overweg, maar dit lukte niet.

2 likes

Hoe meer ik in dit topic lees hoe moedelozer ik word.
Ik MOEThoognodig een nieuwe telefoon maar ik ben bang dat dat tevens mijn afscheid van HF zal betekenen.
Alle goede raad hierboven ten spijt, ik snap er geen hol van en ik zie ook geen enkele mogelijkheid om het wel te gaan snappen.

2 likes