Tweefactor Verificatie - Handleiding!

Nog een keer:

Als je op bewerken hebt getikt:

Als je op Opnieuw genereren hebt getikt:

Dat laat ik niet als scherm afdruk zien want dan zie je mijn codes maar je ziet nu jouw 10 backup codes en een Copy knop waarmee je ze naar een veilige plek kunt kopiëren zoals je wachtwoord manager of desnoods een tekst bestand ergens in de cloud zoals Google Drive of desnoods maak je er een foto van met de telefoon van je vrouw/vriendin of wie je maar vertrouwt.

Nu log je in op je nieuwe telefoon, die vraagt om een 2FA code. Je tikt één van de 10 backup codes in en je bent binnen.

Nu installeer je een Authenticator app en voegt het HF toe. Zie het eerste plaatje: Authenticator toevoegen.

Zodra de 10 backup codes om wat voor reden dan ook bijna allemaal gebruikt zijn genereer je weer 10 nieuwe.

2 likes

Ik hoop echt dat het je lukt, Eddie, want die droge reacties van je ga ik anders echt missen😉

2 likes

En het screenshot waarmee je bericht begint.
Waar haal ik dat vandaan?

Voorkeuren → Beveiliging

1 like

Over een week is mijn zoon terug van vakantie.
Als mijn telefoon het nog zolang uitzingt hoop ik maar dat hij me weer kan helpen.

3 likes

Zeker lukt dat! We redden het allemaal, en anders: mailen! We slepen je er collectief doorheen!

3 likes

Bedankt @LVA het is me gelukt :tada::partying_face:

6 likes

Ha, mooi. Altijd leuk als iets z’n nut heeft :v:

Toe @PeterLC, probeer het ook eens :pray: Moest ik wat dichter bij de randstad wonen passeerde ik eens met de auto of moto maar 12+ uur enkele rit krijg ik niet tussen de hobbies van de twee dames hier ingepland :sweat_smile:

2 likes

Nieuwe telefoon. HF app op de telefoon. Aanklikken en “Inloggen”.
So far so good. Maar dan…
“Verifieren met beveiligingssleutel” KLIK
“Geen toegangssleutels beschikbaar”.

Via mijn laptop kan ik backup codes aanmaken maar als ik die op mijn telefoon nergens kan invoeren dan heb ik daar bar weinig aan.

Nog iemand een tip? Alvast dank!
(tip van mijn kant: gewoon geen nieuwe telefoon aanschaffen :wink: )

Als ik op mijn telefoon uitlog en weer inlog krijg ik dit scherm na gebruikersnaam en ww invoeren:

Of als ik dan op inloggen met backup code druk:

Maar het ziet er dus niet zo uit bij jou?

Op mijn telefoon zo gebeurd maar op mijn ouwe laptop,noway :sleepy::sleepy: zie alleen dit

En dan dit

Apart. Er zou altijd een fallback moeten zijn voor die backup-codes.

Kan je alternatief vanop je telefoon een 2FA met code toevoegen:

En dan maar hopen dat die Windows van je, je dan ook effectief de keus laat. :face_with_monocle:

1 like

Nu heb ik toch ook even hulp nodig

Ben uitgelogd op tweede telefoon waarop ik HF gebruik

Weer inloggen, vraagt om sleutel, houd telefoon waar andere sleutel staat tegen elkaar, telefoons trillen en piepen, maar, geen sleutel meer.

Wel deze melding blijft komen

Er is reeds een verzoek pending…en die blijft maar hangen

Doe het dan maar op mijn telefoon,lukt me niet op de pc :grin: ben ook geen ster in dit soort geneuzel,pffff

Op welke manier hebben jullie initieel de 2FA ingesteld?

Ik maak gebruik van de vingerafdruk / gezichtsherkenning op een iPhone.