Dat laat ik niet als scherm afdruk zien want dan zie je mijn codes maar je ziet nu jouw 10 backup codes en een Copy knop waarmee je ze naar een veilige plek kunt kopiëren zoals je wachtwoord manager of desnoods een tekst bestand ergens in de cloud zoals Google Drive of desnoods maak je er een foto van met de telefoon van je vrouw/vriendin of wie je maar vertrouwt.
Nu log je in op je nieuwe telefoon, die vraagt om een 2FA code. Je tikt één van de 10 backup codes in en je bent binnen.
Nu installeer je een Authenticator app en voegt het HF toe. Zie het eerste plaatje: Authenticator toevoegen.
Zodra de 10 backup codes om wat voor reden dan ook bijna allemaal gebruikt zijn genereer je weer 10 nieuwe.
Toe @PeterLC, probeer het ook eens Moest ik wat dichter bij de randstad wonen passeerde ik eens met de auto of moto maar 12+ uur enkele rit krijg ik niet tussen de hobbies van de twee dames hier ingepland
Nieuwe telefoon. HF app op de telefoon. Aanklikken en “Inloggen”.
So far so good. Maar dan…
“Verifieren met beveiligingssleutel” KLIK
“Geen toegangssleutels beschikbaar”.
Via mijn laptop kan ik backup codes aanmaken maar als ik die op mijn telefoon nergens kan invoeren dan heb ik daar bar weinig aan.
Nog iemand een tip? Alvast dank!
(tip van mijn kant: gewoon geen nieuwe telefoon aanschaffen )