Tweefactor Verificatie - Handleiding!

Maar @junior wanneer komt het blauwe gedeelte terug? Duurt wel lang

2 likes

Dat is wel vreemd. Normaal is het de bedoeling dat de app ook niet meer werkt :joy:.

Is het inmiddels gelukt? Want je kan meerdere 2FA opties invoeren.
Je kunt dus nu de Google autenticator downloaden en toevoegen of de fysieke sleutel.

1 like

Het instellen kostte me wat tijd en moeite, maar zonder Horlogemarkt heb ik die tijd alweer ruimschoots terug verdiend :shushing_face:

2 likes

Ik gebruik altijd (nu ook hier) hele lange wachtwoorden, 16 posities met Hoofdletters, kleine letters, cijfers en tekens, dat moet toch veilig zijnšŸ˜‚

Ik hoop dat er met 10 posities bedoeld wordt minimaal 10 posities, anders moet ik er 6 van af halen😄.

2 likes

Ik krijg nu sinds gisteren geen email meer als ik een pb krijg, ligt dat aan mij of hebben meerdere daar last van?
De instelling in profiel bij meldingen lijkt goed te staan.

1 like

Dat had ik eergisteren ook, ik gebruik nu een vast mailadres en dat werkt wel.

16 is het absolute minimum op dit moment. En dan random, hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens en geen herkenbare woorden en voor elke site een ander wachtwoord.

Moeilijk? Nee, een goede (meestal betaalde) wachtwoord manager neemt je alle zorg uit handen.

En overal 2FA waar mogelijk.

2 likes

Exact. Hier alle wachtwoorden in de  password manager en ik laat vanuit daar ook altijd complexe en lange wachtwoorden creëren. En in Chrome op de PC de  password manager extensie voor het beveiligd invullen van wachtwoorden.

1 like

Wat bedoel je Hans met vast emailadres?
Mijn email staat bij instellingen als primair, en bij de email instellingen staat het aan op altijd email ontvangen.

1 like

Hier exact hetzelfde!
Sowieso komt er niets meer binnen op Hotmail. Zodoende dat er ook leden ā€˜vast’ zitten omdat ze geen wachtwoord reset binnen krijgen. En hierdoor niet meer kunnen inloggen.

Begreep dat er aan gewerkt wordt.

2 likes

Met vast adres bedoel ik bv ziggo.nl of home.nl, iCloud.com werkte niet bij mij.

1 like

Gmail werkte bij mij.

Hans,
Doremifasollasodo is ook makkelijk te raden
:wink:

1 like

Hier ook, Hotmail en Outlook niet.

Haha en dan andersom: oditalosafimerod

2 likes

Vergeet niet om de backup codes te genereren:

Horloge forum > Profiel > Beveiliging > Tweeledige verificatie beheren > Back-upcodes voor tweeledige verificatie.

Hoe je die gebruikt als je je telefoon kwijt bent weet ik niet.

LET OP: Horloge forum zit nu kei- en keihard fysiek vast-gesoldeerd aan je mobiele telefoon! Voor die 2FA dus.

Als je een nieuwe telefoon krijgt moet je via de (Google) Authenticator app de 2FA overzetten. Hoe dat precies gaat weet ik niet meer maar je moet die app NOOIT meer deleten van je foon etc. NOOIT. HF vraagt nogal wat van ons hier, vind ik.

Ik heb ervaring met die (ongevraagde) Authenticator app, app deleten, backup codes en ik-weet-niet-wat-meer nadat ik een nieuwe telefoon ging gebruiken. Het klinkt gek, maar met dat 2FA ga je een nieuw ā€œdigitaal levenā€ in. D.w.z. je leven verandert, net zoals toen je e-mail kreeg etc.

Bij mij kwam dit als een donderslag bij heldere hemel. Ik begrijp waarom HF dit invoert. Maar denk er niet te licht over.

Ik heb die codes in een password manager app opgeslagen.

Als ik jou was zou ik toch eens wat minder tijd gaan besteden op een horlogeforum :grimacing:

2 likes

Als je alles 1 op 1 overzet naar een nieuwe telefoon gaat die app automatisch mee.

(Op de juiste manier dan toch)

Af en toe krijg ik de indruk hier dat voor sommigen HF een belangrijkere eerste levensbehoefte is dan brood. :thinking:

2 likes