Dit hangt heel erg van de app en manier van overzetten af. Een aantal van dit type apps laat zich niet zomaar omzetten. Voor Android gebruikers is een backup maken in je Google account meestal “de manier”.
Klopt,
Iphone en google authenticator in dit geval.
Ok goed om te weten dat het niet aan mij ligt
Duidelijk, ik heb outlook emailadres
![]()
Dit is een klein beetje kort door de bocht
Maar dat kan jouw ervaring inderdaad anders zijn!
- Je kunt door fysieke beveiligingscodes in te stellen in jouw HF instellingen ook gewoon zonder Authenticator app inloggen. Dat is dus niet perse telefoon gebonden.
Overigens gaan authenticators makkelijk door naar een nieuwe telefoon, en is het een kwestie van even instellen. Zeker die van Google, want die zijn emailadres-gebonden en niet apparaat-gebonden ![]()
Kan er misschien een zelfde handleiding gemaakt worden over hoe backupcode”s te maken, en vooral hoe die weer te gebruiken bij een andere telefoon of tablet?
Door de jeugdigen hier, die het “allemaal zo goed snappen”.
![]()
Mooi zo dan hoef ik ff niets te doen. ![]()
Bijna vijftiger hier maar wel forever yong dus ik ga het proberen:
stap 1 profiel>voorkeuren>beveiliging>tweeledige verificatie beheren>backupcodes voor …
Stap 2 codes ergens in notities of password manager kopieren
Stap 3 als je opnieuw moet inloggen zijn dit de verdere schermen waar je doorheen moet om toegang te krijgen:
a. kies andere manier proberen
b. kies inloggen met een backup code
c. 1 van de 10 backup codes invoeren

Aa. Even doen. Thanks voor de waarschuwing.
Nu snap ik hoe ik een tijdje terug, niet meer in HF kwam. In telefoon crashte tijdens een update. Moest terug naar fabrieksinstellingen en de 2fa was verdwenen. Geen mogelijkheid om erin te komen.
Uiteindelijk was Jur zo vriendelijk om de 2fa te resetten.
Voor mijn duidelijkheid. Dit geld dus voor zowel Google autenticator app als voor de fysieke sleutel optie?
Dit kan gewoon op die van Google lijkt me? Zal het zo eens proberen.
Ja
wel forever yong dus ik ga het proberen
Waarvan akte, bedankt ![]()
Je kunt dus ook een fysieke sleutel toevoegen, dan kun je inloggen met je telefoon code of vingerafdruk.
Als je toch met authenticator app wil zonder QR code te scannen, kun je een setup key gebruiken
Die krijg je als je onder de QR code hierop klikt
inloggen met je telefoon code
Lekker makkelijk. Géén gedoe.
![]()
Nog een vraag v/e oude l**: ik lees dit topic nu dor middel van het klikken op de link in de e-mail die ik kreeg omdat er nieuwe antwoorden zijn. Maar…
Waarom hoefde ik mijn telefoon/authenticator app niet te gebruiken?
P.S. Dat is de reden dat ik de Google Authenticator app niet op mijn nieuwe telefoon zette. En toen bleek één of andere vage “Zivver mail” daar gebruik van te maken. Kon ik de mail van mijn Apotheek ineens niet meer lezen. En je kunt vergeten om die om instructies te vragen. 2FA is echt even wennen. Het moet erbij gaan horen, net als wachtwoorden en e-mail.
Dat komt omdat, als je eenmaal ingelogd bent, je niet elke keer de 2FA hoeft te gebruiken.
Ik kan nu dus op mijn telefoon en laptop onbeperkt horlogeforum openen zonder steeds opnieuw in te hoeven loggen.
2FA is vooral belangrijk om je te beschermen tegen inlogpogingen vanaf andere apparaten zoals een andere computer. Hackers zullen namelijk niet vanaf jouw computer of telefoon inloggen ![]()
Het makkelijkste is om de Google Authenticator gewoon op de telefoon te hebben die je dagelijks gebruikt. Vervolgens kun je ook via de instellingen van jouw account op het horlogeforum een fysieke beveiligingssleutel aanzetten en dat wordt dat gewoon je ‘extra’ pincode bij het inloggen. Dus dat is een alternatief voor de authenticator. Daar zijn hierboven ook handleidingen voor gedeelt.
de link in de e-mail die ik kreeg omdat er nieuwe antwoorden zijn.
Als het reacties op jouw posts zijn dan heeft HF ook een meldingsfunctie, scheelt dat dan je mailbox niet vervuild wordt. Als het nieuwe posts zijn dan zou ik gewoon kijken op de HF app of website ook om vervuiling tegen te gaan.
Handig dit draadje met handleiding ![]()
Nu vind ik dit nadat ik drie dagen lang geknoeid hebt om mij bij HF aan te melden. Zelfs met Gemini kwam ik steeds op nieuwe problemen om die verificatie in te stellen.
Ik heb blijkbaar iets gemist, waar kan ik het topic vinden waarom dit ineens nodig is en waarom het verkoop gedeelte van het forum is verdwenen?
UPDATE Het lijkt erop dat het om één account ging en dat is gesloten. We gaan de blauwe delen weer openen maar vooralsnog voor tl2 en hoger. Als we van jullie dan niets raars vernemen (ogen open dus), zetten we ze ook zichtbaar voor tl1. Buitenstaanders doen we niet meer. Oproep blijft nog steeds; wees voorzichtig en bij twijfel geen risico nemen.