Stap 1: Stoppen met zeiken.
Stap 2: Lees gewoon even.
Nu duidelijk?
Stap 1: Stoppen met zeiken.
Stap 2: Lees gewoon even.
Nu duidelijk?
Nou, nou.
Kan het zijn dat horlogemarkt nú foetsie is ?? Sinds de update? Hij staat niet meer tussen mijn menu’s. Alleen de archieven. Bedankt voor jullie hulp
Dit was de melding. Voor TL-1 voorlopig nog dicht.
Even lezen waarom dat is, komt tzt wel weer terug…
Wanneer wordt dit gefixed?
Op laptop kan ik niet inloggen want wachtwoord verkeerd (??) en aanmeldlink of reset komen niet aan op live mail.
Mooi geregeld allemaal, ik wou inloggen en kom ineens voor die tweeledige verificatie te staan.
Kom nergens meer in ook niet op deze how- to.
En daar sta je dan zonder een woord uitleg.
Ondertussen opgelost,.
Of heb ik een mail gemist misschien ?
Hoe heb je nu dit dan kunnen posten?
Ja hoe zou dat nu kunnen ?
Omdat ik er uiteindelijk uitgekomen ben.
Had wel ff over gemaild kunnen worden, zit niet iedere dag meer op het forum dus werd ineens voor een voldongen feit gesteld.
Dat werd iedereen toen het die dag gebeurde, behalve als er al 2FA was ingesteld van tevoren.
Maar goed, we kunnen weer verder dat is het voornaamste
Mag ik vragen wat er precies gebeurd is dat dit opeens zo is? Ben 2 maanden niet op horlogeforum geweest en zocht al naar informatie waar en wat ik gemist heb dat dit opeens zo is maar kan niets vinden.
In het kort: Er is een TL1 account ‘gehackt’ en die heeft misbruik gemaakt van het blauw.
Meerdere accounts zelfs.
Er zijn in die twee maanden voor zover bekend 2 accounts gestolen van mensen,
Deze persoon of personen hebben mensen benaderd die “gezocht” advertenties open hadden staan. Met een nepaanbod.
Betaling gekregen, niks geleverd.
Beide keren meerdere slachtoffers gemaakt.
oo dat is niet goed.
Maar gaat deze 2 staps Verificatie dit dan echt verhelpen?
Denk eerder dat je een systeem moet opzetten waar je moet bewijzen wie je bent. Legitimatie + foto of iets.
grotendeels wel, een gehackt account is dan minder waarschijnlijk
En nieuwe gehackt accounts zeker
Laten we dit topic verder niet gebruiken om veiligheidsmaatregelen en/of beleidszaken etc. voor te stellen. Dat kan en mag via PB. ![]()
Neem van ons aan dat we best goed nadenken over de inrichting, toegang en het gebruik van ons forum. Besef je daarbij overigens wel dat ‘de veiligheid’ vooral ook begint bij jezelf! Gebruik een sterk wachtwoord(zin) én wees daar ook voorzichtig mee (lees: gebruik per website/dienst een ander sterk wachtwoord). 2FA maakt het voor kwaadwillenden moeilijk(er) maar lost niks op als je zelf onvoorzichtig bent met je gegevens. En, zoals ook al aangegeven, doe goed je huiswerk als je wordt benaderd voor een aan- of verkoop. Vertrouw je het niet of is het te mooi om waar te zijn (en vaak is dat zo!)? ‘Niet inhalen!’ … en geef niet zomaar IBAN of adresgegevens.
Hier nu graag terug naar de 2FA handleiding en vragen als het ergens niet lukt enzo. Overigens worden we soms ook benaderd via Whatsapp en/of PB als het niet lukt. Liever niet! Als er problemen zijn met inloggen mail ons. Het mailadres staat onderaan de “Richtlijnen” pagina: Hier.
Helder Junior,
Maar in mijn geval kon ik niet meer in HF. Dan word het anders…