Mijn man heeft onderstaand horloge op het oog. Deze stond kort te koop op tweedehands.be, maar aan een heel lage prijs. Omdat de verkoper volgens hem teveel reacties kreeg, heeft hij het zoekertje verwijderd. Mijn man mag echter langsgaan om het horloge te bekijken en eventueel te kopen aan de overeengekomen prijs. Het horloge zou max. 3 jaar oud zijn. Zien jullie rariteiten op onderstaande foto’s? Ik weet niet of er fakes in omloop zijn. Hebben jullie eventueel tips waarop we moeten letten ter plaatse? Alvast bedankt!
Lijkt mij een neppert, caseback lijkt niet goed afgewerkt ivm het origineel, maar ik been geen expert en de fotos zijn ook niet al te best.
Hi, heb je vraag even in een andere categorie gezet… en even gekeken, zie niet iets geks, en denk dat dit model ook niet (veel) nagemaakt is. Dat gezegd hebbende; de gouden regels is toch wel altijd… if it sounds to good to be true… nou ja, beter dan ietsje meer betalen en het helemaal zeker weten! Succes!
Ik sluit me aan bij bovenstaande opmerking: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het ook… desondanks als je toch gaat kijken, dan zou ik sowieso de complicaties controleren of die het doen. Zo ja, dan heb je in ieder geval best een gecompliceerd horloge en dat is al speciaal. Verder zie ik niets geks, maar ben ook geen Longines expert…
Ik vrees ook een neppert, de afwerking van de kast en het uurwerk lijken op de foto’s niet heel goed te zijn. Echter kunnen de foto’s ook vertekenen, dus inderdaad langsgaan en goed kijken. Heeft de verkoper ook nog doos en papieren of kunnen jullie dit laten checken bij een juwelier?
Niet zeker te zeggen maar de meest recente master collection modellen hebben de longines logo engraved:
Goed om te weten! Deze achterkant verschilt ook van de foto die wij kregen. Hier zie je meer van het binnenwerk… of is dit niet altijd hetzelfde?
Geen idee, zullen we vragen en misschien kijken of er een juwelier in de buurt van de verkoper is.
Ik vrees hier ook voor… en met wat ik nu lees, slaat de twijfel alleen maar meer toe…
Bedankt hiervoor! Ik twijfelde nog waar ik het mocht posten.
Verschilt inderdaad van de foto die hier net gepost werd.
De eerste foto van de achterkant was er eentje met de horlogeband over… en nu deze… het zou een oude man zijn, maar toch…
Hmmm, als er teveel twijfel is, dan doen we het niet.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het gevoel dat het horloge echt is. Enige twijfelpunt is de rotor. Het logo moet eruit gestanst zijn; daar moet je dus doorheen kunnen kijken. Hier plaatjes van die van mij uit 2020 (is zeker echt).
(bovenste en onderste foto zijn nog van de vorige eigenaar)
Zitten er doos en papieren bij? Dan ook graag foto’s delen.
Blijf je twijfelen; dan niet inhalen.
Succes!
Net gevraagd, benieuwd naar het antwoord
Dat kan best hoor. Soms zijn er kleine wijzigingen. Hij was uit +/- 2019 zei je. Die van mij uit 2020.
Het serienummer heeft wel hetzelfde aantal cijfers als op die van mij, dus lijkt correct. Zou je met Longines kunnen checken.
Het grijze logo op de wijzerplaat moet opgelegd zijn; dat kan ik op jouw foto niet echt goed zien.
Hartelijk dank!
Hoeveel vroeg die persoon voor dat horloge trouwens, of is dat een te intieme vraag?
Klopt, de verkoper zegt dat het horloge max. 3 jaar oud is.
Is inderdaad niet te zien op de foto. Kunnen we ter plaatse wel nog nagaan.
Hij verkoopt hem voor €1200…
Dit is een Valjoux 7751 die Longines een eigen calibernummer gegeven heeft. Ik heb nog geen 7751 neppers gezien eerlijk gezegd, maar dat zegt niet alles… …dit zijn echt complexe uurwerken. De gangwaarden kunnen ook al een hoop zeggen; degelijke amplitude en nul of vrijwel nul beat-error en strakke lijnen (de 77xx - serie loopt altijd snaarstrak, zelfs als ze al langer geen service gehad hebben).
Ik vind hem overtuigend, maar denk wel dat-ie ouder dan 3 jaar is. Of ik de gok zelf zou wagen laat ik even in het midden.
Aankoopbon vragen. Afspreken bij dealer waar hij gekocht is. Zelf een advertentie plaatsen op een horlogeforum en meer zekerheid hebben. Nieuw kopen en 25% aflullen.
Allemaal opties.
Ik denk, net als @PeterLC , ook dat het horloge ouder is. Hij is in ieder geval behoorlijk gedragen, voor zover ik dat aan deze foto’s kan zien. Ik denk nog steeds wél dat ie echt is, maar ik zou denkelijk voor dit horloge- in de staat zoals die op de foto’s staat- geen 1200 euro over hebben. Ik zou nog even verder kijken en b.v. hier op het forum een ‘gezocht’ topic plaatsen. In het blauwe gedeelte van dit forum staat een heel mooie Sinn 6015 St te koop. Zelfde functies en zelfde uurwerk erin.
Ok, bedankt voor jullie reacties!
Ik zie net dat hij wel allemaal goeie recensies heeft.
We zullen het ter plaatse moeten bekijken vrees ik, de foto’s geven geen uitsluitsel.
Had ik ook gezien maar mijn man zit natuurlijk met die longines in zijn hoofd
Graag gedaan en heel veel succes gewenst!
Bedankt!!
Mocht ik nog een foto doorkrijgen van de doos en papieren zal ik die nog posten.
Je kan altijd even het serienummer opvragen en dan kan ik dit even ingeven op de Longines website…
Bij namaak horloges zie je vaak een serienummer dat helemaal niet overeenstemt met het model.
Ook aankoopfactuur of garantiekaart kunnen een aanwijzing zijn.
En een oude man is niet altijd een garantie… er zijn er bij die huizen leeg maken en niet altijd weten wat ze vinden en verkopen.
Mij lijkt hij echt, maar nog meer foto’s van de achterkant en binnenwerk helpen.
Hou er rekening mee dat het horloge ook binnen enkele tijd onderhoud nodig kan hebben.
Succes met de onderhandelingen.