Twijfel aankoop Longines Master Collection

Ik heb de mijne er even bijgepakt en ik zie ik geen verschillen met de foto’s van de verkoper. Mijn tweedehands exemplaar is uit 2010 (papieren) met een serienummer dat start met 357xxxxx. 1200 euro is een lage prijs, controleer zeker dat de datumwissel goed functioneert omdat het uurwerk erg gevoelig is, en reparatie hiervan prijzig is.

10 likes

Daarom schreef ik dit…rotor engraving is een van de manieren om een model te verjongeren zonder teveel veranderingen eigenlijk aan te brengen…oudere serie kan ook dus zonder de logo…maar dan is wel ouder dan een paar jaar…

Lijkt mij wel een origineel horloge. 7751 uurwerk is vrij complex en zeker niet lonend om na te maken. Model is wel zeker een jaar of 10 oud.

2 likes

Niet dat mijn reactie nog iets bijdraagt, maar als je toch voor deze onzekere aankoop gaat, dan denk ik wel dat de echtheid niet ter discussie staat.

Zeker ouder dan 3 jaar.

Servicekosten optellen bij die 12 of 13 honderd euro.

Veel succes.

Ik denk gewoon echt.

€450 bij Longines zelf, vind dat nog meevallen. Prima te doen denk.

1 like

4445054, is dit het serienummer?

De verkoper heeft geen papieren en geen doos :worried:

Bedankt! Ik laat mn man maar doen.

Bedankt voor de tip!

Ok, bedankt!

Dat heb je verkeerd voor hoor, echtheid staat wel ter discussie. Wij gaan echt niet zo’n bedrag neertellen voor een valse!! En dan hoefde deze topic ook niet!

Ik apprecieer jullie reacties enorm!

Valt inderdaad mee, vermoedelijk zal dit dan nodig zijn als het horloge tien jaar is?

1 like

Er moest nog een 5 extra voor de 4… :wink: En dat is het sernummer idd.

Kom ik op deze uit:

afbeelding

Box en papieren is op zich geen probleem, maar als hij recent zou zijn verwacht je die er nog wel bij.
Na een servicebeurt krijg je een doosje. :upside_down_face:

Elke 5 jaar is raadzaam, zeker ook naar waterdichtheid toe aan te raden.

1 like

Bedankt om dit na te gaan! Dus vermoedelijk is hij dan wel echt. We gaan morgen langs, hopelijk is de staat van het horloge beter dan op foto :wink: wordt vervolgd. We gaan alvast wat voorbereider en weten op wat te letten. Bedankt!

1 like

Ja, die is volgens mij gewoon echt, want het serienummer klopt als een bus. :muscle:

De staat gaat na een servicebeurt weer als nieuw zijn, onderhandel dus wel over de prijs als hij geen factuur van een recente servicebeurt kan aantonen, want dan kunnen die kosten er kortelings aan komen.

Waar ergens moet je gaan kijken in België?

Controleer vooral ook of de chronograaf goed nulstelt. De centrale secondenteller moet exact op het streepje van de “60” uitkomen.

De Master collection moon phase is op bijna elke replica website te krijgen

Ze faken zoveel uurwerken…

Met werkende complicaties?

Ok, zullen we doen! Het is in Leopolsburg dat we moeten zijn…

1 like

Ok, super, zullen we doen! Dikke merci!

1 like

Leopoldsburg dus 🤦

1 like

Een hele rit van West-Vlaanderen naar het verre Limburg… :wink:

Ik heb ze zelf nooit in handen gehad, maar als ze het uurwerk clonen zullen de complicaties tot op zekere hoogte ook werken ja. Kijk maar naar de Daytona reps, daar werkt ook alles.

Klopt, maar mijn man is afkomstig van de Kempen, dus we zijn de afstanden wel gewend :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ha, dat zou best… maar het gaat om de kans dat de een namaak hier in NL in het wild tegen kan komen, en dan vooral een die zo goed nagemaakt is met werkende complicaties. En die kans lijkt me niet zo groot. Overigens denk ik ook nog steeds dat ie gewoon echt is hoor…

Ps, @TiphanyVDB; 1200 lijkt een mooie prijs, maar voor 1200 + 450 service kom je heel dicht in de buurt van de prijs voor een exemplaar waar de historie wel bekend van is…

Succes!!

1 like