Dan komt het goed. En kan je hem gelijk in de Kempen gaan tonen op weg naar huis.
Deze binnenwerken zijn echte werkpaarden, kan je niets mis mee doen.
Maar zoals hierboven geschreven, zonder doos, papieren of iets wat de aankoopdatum kan bewijzen of een onderhoudsbeurt zou ik toch proberen onder de 1000 euro aan te kopen.
Dat is natuurlijk ook weer waar. Goh moeilijk, ik denk dat we gewoon best sowieso gaan kijken, maar momenteel neigt het toch meer naar niet doen en uitkijken naar iets anders. Bedankt!
Ok, bedankt voor de tip. Kan je dit trouwens aan de hand van het serienummer geweten zien van welk jaar? Die verkoper zei dat een 42 mm nog maar een paar jaar gemaakt wordt…
Daar zijn we nog niet, maar als het zover is, beloofd!
Ik kan daar helaas niets van terug vinden, ik kijk in het programma van Longines waar men onderdelen kan bestellen als service center, maar daar vind ik geen info terug van jaartal.
Deze info zie ik wel:
Caliber: 687.5
Case: 5814
Case dimension: 42.00
Color of dial: Argenté
Ref. L001135468
Ik heb mijn man trouwens aangestoken met het horlogevirus sinds ik hem zijn Hamilton cadeau heb gedaan het minste wat ik kon doen, wat deze topic starten
Ter info, we hebben het niet gekocht… er was teveel twijfel, het voelde niet goed. Het horloge had niet veel draagsporen, was misschien wel in goede staat, maar de onzekerheid nam de overhand. Er waren teveel tegenstrijdigheden. Hij bleeft er van overtuigd dat het horloge 3/4 jaar was, ging het ons uitleggen aan de hand van de helft van de referentie van het horloge, wist niet dat de volledige referentie telt… en dat voor iemand die zogezegd al 30 jaren bezig was met horloges… de prijs was helemaal niet bespreekbaar, hij ging ook niet heel zachtjes met die horloges om, lagen b.v. gewoon op zijn salontafel, enz. Volgens zijn horlogemaker was het horloge perfect in orde (maar geen bewijs hier van) en service, dat was helemaal niet nodig, was meer een truc van de servicedealers enz. enz. Mijn man baalt wel wat, maar bon, een ander en beter zeker
Ik twijfelde licht bij aankoop van mijn MX-5. Nu heb ik opeens een auto met een versleten versnellingsbak. Had destijds meteen terug de trein in moeten stappen.
Er komt vast een betere optie! Goed om scherp te blijven!