Twijfel Deel 2

Voortzetting van de discussie Twijfel:

Afgelopen weekend naar Dusseldorf geweest om een oude makker te bezoeken en daarmee in 4 mooie horloge winkels in en bij de Koningsallee geweest. Erg leuk om te doen en veel verscillende horloges kunnen bewonderen helaas geen foto’s alleen van de explorer 2 maar die moet ik nog via mn maat ontvangen(staan op zijn telefoon).
Allereerst de Omega Speedmaster 9300 gepast zowel de darkside of the moon als de gewone die ik op het oog had. Mooi klokje maar vond het bandje erg wiebelig en blikkerig aanvoelen schrok daar een beetje van helemaal voor zon prijs. Verder wel erg mooi maar weet niet of dit hem nog wordt want wil zon horloge het liefst op staal dragen. Verder ook de Rolex explorer 2 gepast deze zat wel perfect en voelde ondanks het lichte gewicht wel zeer stevig aan. Verder ook verschillende breitlings geprobeerd en ook de Rolex GMT master 2 en Seadweller 4000 maar deze stonden mij echt te klein helaas dus die vallen af voor mij. Ook de Navitimer 01 46mm gepast en was ook erg onder de indruk van deze klok.
Gedachten nu wat veranderd misschien verzameling ombuigen naar Deepsea eruit Explorer 2 zwart erin en navitimer word eruit en Navitimer 01 46mm er in en crosswind gewoon behouden.
Zal er nog eens over nadenken

Denk eens aan bv een (big) IWC of Jaeger LeCoultre (Master Diver).

Ik draag ook alweer zo’n 25 jaar Rolex’n met af en toe een klok van een ander merk erbij. Ondanks dat een Rolex ‘iets’ heeft is bv een IWC/JLC veel mooier afgewerkt en imo de moeite van verandering waard.

Tevens draag je met bv een IWC/JLC nog een ietwat exclusieve klok, niet de halve wereld loopt er mee zoals helaas bij een Rolex wel het geval is.

3 likes

Bedankt voor de tip, vooral IWC vind ik ook erg mooi zal eens wat orienteren.

1 like

Die Navitimer is wel een mooie hoor. Deze zou ik houden. Verder gewoon eens wisselen. Want als je je ergens aan gaat storen is dat het begin van het afscheid nemen…