Twijfel over de maat...šŸ¤”

Goedenavond,

Sinds vorige week ben ik de trotse bezitter van een leuke Seiko 5. Nogmaals dank @Riemersma voor de top afhandeling.
Het horloge ansich vind ik super, echter twijfel ik heel erg over de maat. (Niet goed naar gekeken van te vorenšŸ˜œ)
Uiteraard is dit heel persoonlijk en begin ik hem na een paar dagen steeds meer te waarderen, maar naast mijn SKX007 of Hamilton Jazzmaster slimline voelt ie toch wat klein aanā€¦
Wat vinden jullie?

10 likes

Perfect!!

4 likes

Valt wel mee hoe klein ie lijkt op uw pols.

2 likes

Dat is gewoon een kwestie van wennen, even een paar dagen omhouden.

5 likes

Prima formaat :ok_hand:t3:

2 likes

Ziet er goed uit hoor!

1 like

Helemaal goed!

1 like

Er kan veel meer qua maatvoering van de horloges dan ā€œmenā€ wel denkt. Te groot is m.i. eerder aan de orde dan te klein; althans bij mij. De foto die @Lizzard bovenaan toont, geeft een mooi, evenwichtig totaalbeeld. 't Kan echt nog wel kleiner, maar ook wel groter. Overigens: wat is tie mooi!!!, dat vijfje. Ik draag tussen de 34 mm en 42 mm. Actuele aanschaf tot en met 40 mm, maar liefst kleiner. Ik heb een paar Fliegers van 42 mm en die dragen groot. Groter wil ik ze beslist niet hebben. Die Flieger van 39 mm (Archimede), ja! die is het helemaal. Al is tie officieel te klein voor een mannenflieger en ook nog eens een datum tussen de 4 en 5. Foei.

2 likes

Die twijfel had mijn vriendin eerst ook over de maat maar het is even wennen :wink:

Maar het staat je prima, ik ken het gevoel als je al tijden fors groter draagt dat he nogal wat iel lijkt. Het lagere gewicht kan daar ook aan bij dragen. Nogmaals een kwestie van even wennen maar het staat je prima!

Leuk vijfje ook met deze plaat, even doorzetten en flink van genieten :+1:

2 likes

Ben 1 van de weinigen, maar ik vind m te klein. Behoorlijk ook.

Er mag best wat meer op je pols :muscle:t2:

3 likes

Super formaat, en omdat de trend weer richting kleiner gaat, ben je helemaal bij de tijd met dit mooie horloge :+1:t2::grinning:

1 like

Als je persĆ© aan ā€˜de trendā€™ mee wilt doen wellicht wel iddā€¦:smiling_imp:

40 is mij persoonlijke de absolute minimum.

2 likes

Perfect zo!
Ik moest na het dagelijks dragen van een 47,5mm Zeno zelfs behoorlijk wennen aan mijn SKX007J.
Geef het even de tijdšŸ‘šŸ¼

2 likes

Lijkt mij een prima maat verder :grin: , zoals sommige anderen al zeggen: ā€œHet is maar net wat je gewend bentā€. Naar mijn idee is ā€˜te kleinā€™ vaker een kwestie van persoonlijke smaak, het is dus ook moeilijk hier een oordeel over te vellen.

3 likes

Dit zeg ik helemaal niet. Ik zie het als een leuke bijkomstigheid. Dat is heel wat anders.

Ik denk dat hoe een horloge qua maat bij iemand past ook afhankelijk is van type horloge, fysiek van de drager, polsmaat, en karakter.
Ook dit is weer slechts mijn mening

2 likes

Op de eerste foto dacht ik nou dat kan best, niks mis mee. 2e foto, oei dat ziet er klein uitā€¦ Dat vertekend toch best wel als de foto wat verder af is genomen.
Persoonlijk hou ik niet van kleine horloges, trend of niet, het ziet er niet uit op een dikke pols.

3 likes

Wat is de diameter van het horloge?
Zo van de fotoā€™s vind ik het toch best klein ogen.

1 like

Staat je fantastisch :sunglasses::+1:

1 like

Zeg ik dat jij dat zegt dan? Lastig zo hoor.

Ik geef alleen aan dat wanneer je aan ā€˜de trendā€™ mee wilt doen het dus (of kennelijk) wel weer kan. Is alleen not my cup of tea. Even goede vrienden.

1 like

37mm

1 like