Twijfel over duiker

Dag iedereen,

Ik ben van plan om binnenkort een mooi duikhorloge te kopen, ik zit heel erg te twijfelen over welke ik zal halen.
Deze twee spraken mij al erg aan.

https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SRPB51K1

https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SRPC23K1

Ik vind een Squale ook erg mooi, maar net iets te duur helaas.
Mijn budget is €500,-

Welke van de twee zouden jullie kiezen? Of hebben jullie betere suggesties in deze prijsklasse, ik sta open voor alle merken (behalve modemerken natuurlijk.)
Kom a.u.b. niet aan met een SKX, dat verhaal ken ik onderhand wel :yum:

3 likes

Een Squale tweedehands :+1:

9 likes

Niet de SKX maar wel net zo kleurrijk. De SPRA special PADI edition.

9 likes

deze bijvoorbeeld

4 likes

Misschien makkelijker: TS twijfelt tussen deze twee:

Waarbij de Samurai veruit mijn favoriet zou zijn. Zowel door de kastvorm (strak, hoekig en uniek ipv die lompe plak) als de dial. Die andere dial lijkt me wat saai…

Just my 2 cents…

6 likes

je kan deze nieuw kopen voor bijna 500 euro. Maar je kan ook een gezocht-topic openen met beide seiko’s. Zijn er zoveel van op het forum dat er vast wel iemand z’n Turtle/samurai, kwijt wil voor 250-300 en dan heb je ze beide voor net iets meer dan 500 euro.

Ik heb zowel de Turtle als de Sumo in het blauwe gedeelte staan. :sunglasses::+1:

1 like

De Turtle :+1:t2:
Maar dan wel op ‘Uncle Seiko’ rubber en met double domed saffier!

Hij is alles behalve saai door de sun burst dial

maak je een mooie prijs voor TS en dan kijkt die welke hij de mooiste vindt en de ander mag weer terug op het blauwe gedeelte om iemand anders blij te maken. Iedereen happy :slight_smile:

1 like

Allemaal leuke suggesties, erg bedankt daarvoor.
Maareh, ik heb eigenlijk liever een nieuw horloge, geen 2e hands :grin:

Ietsje boven budget (€585, met code: akt1descr0)
Nieuwste model Certina Action Diver op rubberband.


1 like

Voor mij altijd de Samurai over de Turtle. Ik heb een hekel aan de Turtle. Oftewel: de SRPB51K1 aub.

Eigenlijk vind ik die ook nog minder mooi dan een Orient Ray II om mijn polsen, want de Samurai is geen kleine jongen. Ikzelf zou voor dat geld dus de volgende kopen:

Orient Ray II, 220 Euro.

Orient Mako II, 210 Euro.
faa02001b9-anicht2

Glycine Combat GL0087, 475 - 625 op de baai, nieuw.

Maar da’s ook omdat mijn polsen nog geen 18cm zijn, en ik geen 44+ duikerts wil.

2 likes

Die certina vind ik wel gaaf, goede suggestie :+1:t2:

1 like

Kijk ook eens naar de mini turtle (padi). Met double domed saffier ruim onder de 400😀

Voor 500 ekkies maak jij de blits met zo een jongen. Helemaal spiksplinter nieuw en in 3 dagen vanuit Singapore op je deurmat.


20181019_131303

Ander bandje erop en je bent de baas van de herfst:


Of de zomer:

Nuf said, topic kan dicht :sunglasses:

8 likes

Ik zou voor :turtle:gaan

1 like

Citizen NY0080 serie LE… met 42mm lekker draagbaar…


5 likes


Beide for sale :sunglasses::+1:

2 likes

Ik zou voor deze gaan :ok_hand:t2:

1 like

Zou voor de turtle gaan. Zoek eens op ebay, dan heb je echt wel een nieuwe voor 250-350 euro. Heb ze al voor 210 euro gezien excl. import duties. (10 euro plus 21%)