Hij bedoelt vast aanwijzend voornaamwoorden…
Ik zou 'm ook een tijdje in de kast laten liggen. Als het je over 10 jaar nog steeds niets doet, kan hij altijd nog weg. Ik heb als kind een kapotte Omega Seamaster van mijn oom gekregen om mee te spelen. Toen ik 18 werd en op kamers ging heb ik veel oud speelgoed weggegooid, waaronder dat horloge - het was kapot, oubollig en ik droeg sowieso geen horloges.
Nu, grofweg 25 jaar later is mijn oom overleden en ik heb een smaak voor mooie horloges ontwikkeld. Ik kan me wel voor m’n kop slaan nu. Bedenk goed dat er van dat horloge maar één exemplaar is.
Ik heb het horloge van mij opa en van mijn vader.
Beiden niet meer onder ons.
Maar, dood is dood en weg is weg.
Dat zeiden ze zelf ook altijd.
Ik vind het leuk die dingen nog steeds te hebben
en ik draag ze soms nog wel eens.
Duzzz, nee ik zou het horloge niet weg doen.
Misschien krijgen je kinderen er op een gegeven
moment wel interesse voor, zoals dat bij mij gebeurde.
Je weet het maar nooit.
Ah ja die had ik even gemist. Dan is het helemáál duidelijk…weg doen voor iets waar je wél van gaat genieten.
Ik heb dat zelf met alles, geniet nu het nog kan, want morgen : te laat. Iets te veel jonge mensen weg gebracht de laatst jaren, dus geniet nu zoveel mogelijk.
Als dat helpt dan wil ik het horloge wel van je kopen en dan bewaar ik hem gegarandeerd één jaar voor het geval je hem toch terug zou willen.
Ik denk dat de belangrijkste levensles die je in korte tijd helaas keihard heb geleerd is dat het leven zo maar voorbij kan zijn en dat je er nu zoveel van moet genieten. Zouden zij ook gewild hebben. Als je hem zou dragen zou ik de keuze iets lastiger vinden maar een ongedragen horloge is ook zonde. Maak er iemand anders blij mee en doe wat leuks met het geld. Geniet lach leef en huil… En vergeet ze nooit in je hart.
Ik kan het me voorstellen. Toch zou ik TS adviseren dit niet te doen. Niet vervelend bedoeld, maar na een jaar is het emotionele gevoel toch niet hetzelfde. En wat als hij nu een hengel koopt van het geld en hem over een jaar terug wil hebben, maar het geld niet heeft? Of als de waarde ineens factor 2/3 is gegaan?
Het spreekt voor zich dat TS het terugkrijgt voor hetzelfde bedrag, dus dat is geen thema.
Relateer je het horloge ook direct aan je vader? Droeg hij het vaak, of zie je dat hij het draagt op foto’s? Zeker houden! En draag hem op speciale gelegenheden zoals een bruiloft e.d.
Wat is het horloge eigenlijk waard? Zal vast ook meespelen bij de beslissing… Klinkt misschien gek maar de Reseda Compressor van opa doe ik niet weg, leuk aandenken met weinig waarde. Echter als opa een Rolex GMT had achtergelaten… dat was een leuke aanbetaling geweest op mijn huisje.
Sluit ik me bij aan…smaken maar ook opvattingen veranderen. Er zal zeker een moment komen dat je anders naar het klokje gaat kijken en had ik maar voorbij komt. Persoonlijk zou ik hem niet weg doen.
Hopelijk heeft dit topic je een beetje kunnen helpen tot nu toe, maar de enige die echt antwoord kan geven op de vraag wat je met het horloge moet doen ben jij.
Jij weet het beste hoe je vader was, en als je denkt dat je vader zijn “goedkeuring” zou hebben gegeven als je besluit de waarde van het horloge om te zetten in iets waar je wel van geniet dan zou ik me hier verder niet druk om maken. Dit is een forum voor horlogeliefhebbers en zal men meer neigen naar houden lijkt mij omdat hier misschien meer waarde gehecht wordt aan zo’n horloge en men eerder spijt zouden krijgen van verkoop dan jij (aangezien dit horloge niet je smaak/stijl is).
De opmerking is eerder gemaakt, maar je blijft bijv ook niet de rest van je leven in zijn oude auto rijden en je gaat ook niet de kleren bewaren. In de toekomst spijt krijgen lijkt mij niet nodig, zolang je maar ontzettend geniet van wat je met dat geld doet (zoals bijv zo’n bijzondere hengel).
Ik vind het persoonlijk klinken alsof je al een beetje een besluit hebt genomen en op wat goedkeuring/bevestiging hoopt, omdat het natuurlijk een lastige beslissing blijft. Maar nogmaals, jij begrijpt de situatie een stuk beter dan wij dus ga gewoon af op je gevoel.
Het advies dat ik wil geven is niet impulsief te handelen.
Gedane zaken nemen geen keer.
Hengels zijn er genoeg, maar dit horloge zal als je hem wegdoet nooit meer terugkomen.
Maar welke keuze je ook maakt , het is jouw keuze en daar heeft niemand iets mee te maken
Wat mij opvalt is dat ik veel mooie reacties krijg.
Ook warme reacties en opmerkingen die mij zeker aan het denken zetten.
Gelukkig weinig onzin en vooral nuttige reactie waar ik iets mee kan.
Allemaal bedankt daarvoor!
Uiteraard ben ik er nog niet uit maar het heeft ook geen haast want het gaat mij zeker niet om die centen. Dan zou ik mijn Rolex verkopen.
Wel heeft dit topic ervoor gezorgd dat ik dit weekend het horloge ga dragen. Misschien ga ik er wel anders naar kijken door het te dragen.
En zo niet dan besluit ik misschien wel tot verkoop of een veiling op HF en dan doneer ik een bedrag aan KWF.
Wordt vervolgd en reacties blijven welkom!
Ik zeg altijd maar zo.
Bij twijfel altijd doen.
Je kan beter spijt hebben van de dingen die je wel heb gedaan. Dan van wat je niet heb gedaan.
De herinnering aan een dierbare zit in je geheugen, niet in een ‘ding’. Dit gezegd hebbende, zou ik de keuze omtrent een horloge die van je vader geweest is niet aan dit forum overlaten en zelf beslissen.
Zeker niet. Ik vind het wel interessant om te zien hoe anderen daarover denken.
Wel zie ik mooie zinnen voorbij komen die me aan het denken zetten en dat was ook de bedoeling.
Dit is het horloge van mijn vader heeft denk ik wel 15 jaar in een kastje gelegen en wel 4 verhuizingen meegereisd tot ik een paar jaar geleden besloot om het toch te willen dragen. Toen is het helemaal opgeknapt en nu draag ik het bij gelegenheden. En ben dus blij dat ik het hebt gehouden.
Ook weer een kans gegeven en na een paar uur lijkt het helemaal niet klein meer.
Op de foto oogt het nog wel iets groter.

Oeps, datum nog ff goedzetten.
Soms is t ook even de kans geven. Mede daardoor de Seagull Fiffer.
Ik droeg de 1963 n poos en kwam toen pas tot de conclusie dat 36mm niet perse te klein hoeft te zijn.
Let wel, toen ik daarna mn smp300 v 42mm droeg vond ik die even in t begin enorm groot