Twijfel slaat toe

Kennen jullie dat.?
Ben je helemaal weg van een horloge, dat je dan ook absoluut wilt hebben. Je gaat er voor sparen en de tijd vordert.
En dan na een aantal maanden verdwijnt dat scherpe randje van willen hebben, en neemt het verstand het over.

Dat heb ik nou met de Zenith Elprimero, ik wilde hem absoluut hebben. Maar ineens begin ik te denken dat ik voor hetzelfde geld een aantal andere horloges kan kopen, die ik ook graag wil. Zie hieronder voor een aantal voorbeelden.

Komt nog bij dat de zenith ineens bijna 1000 euro duurder wordt.

Wat zouden jullie doen? Verder sparen voor die droom of toch kiezen voor een aantal andere horloges?

Dus deze?

!

Of toch gaan voor de onderstaande?

!

!

!

10 likes

Die Zenith is zeldzaam mooi.

Je krijgt spijt als je het niet doet.

Just my two cents :wink:

13 likes

Verder sparen voor de droom, misschien een goedkoper horloge kopen om je ‘dorst’ naar iets nieuws in de tussentijd te lessen.
Over het algemeen geldt dat als je helemaal weg bent van een horloge dat je even geduld moet hebben en die het beste kan kopen, wachten loont. Het gevoel een ‘grail’ binnen te hebben en aan je pols te hebben is niet te evenaren met een ander.
Een goed voorbeeld is genoeg geld hebben voor een Tudor en die kopen terwijl je toch eigenlijk het liefst die kroon op de wijzerplaat hebt. :thinking:

5 likes

Less is more! Liever 1 of 2 toppers dan 5 keer “leuk”

En: die El Primero heb ik sinds 2018 en is echt top!

9 likes

Die Broad Arrow is ook wel om te smullen zeg

2 likes

Doorsparen! Dat werd mij ook geadviseerd👍🏻

1 like

Ik zou het niet doen. Die zenith vond ik in het echt te groot. En de overlappende subdials trek ik niet.

De redelijk recente Defy vind ik dan wel weer erg mooi. De niet-skeleton versie.

Rustig adem halen en over een paar dagen ben je de irritatie over de prijsverhoging weer kwijt. Je gaat ‘m toch niet tegen list kopen dus nu weer wat meer korting te verwachten :wink:

Maar, ik herken wel dat vaak pas na de ‘ hebbe, hebbe, hebbe’ fase het verstand opduikt…

Groet, Vincent

4 likes

Goed advies.
Denk dat ik die Seagull maar alvast doe. Die is niet duur en kan wel even tussendoor. :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

1 like

Groot? Welnee, deze is 38 mm. Wellicht heb jij de 42mm omgehad?

Nee, ik zal hem inderdaad niet tegen list kopen, maar ik zie de prijs toename ook bij de dealers en grijze dealers, helaas :flushed::confused:

Oh dat zou best kunnen. Lijkt mij wel dan. Die vond ik niks. 38mm zou wel te overzien moeten zijn

1 like

Dat is het oude model El Primero 38mm en was ook eigenlijk leuker dan de nieuwe versie, ondanks dat de subdials verkeerd staan. Bij de nieuwe ligt de middelste subdial onder de andere twee in plaats van erop (dus nieuwe is historisch correct).

Gewoon een paar keer proberen, als je er eentje kan vinden bij een dealer. Het deed mij weinig toen ik eindelijk de kans kreeg.

Maar jouw alternatieven vallen in het niets bij deze El Primero, dus ik zou altijd gaan voor het horloge dat je het liefste wilt, geen tussenstappen. En in de grijze handel kan je ‘m wel stuk voordeliger krijgen?

2 likes

Mooie maat (38mm met lange lugs).
Mooie brushing op de lugs.
Mooie facetrand op de lugs.
Afwerking van de wiizers en wijzerplaat is top.
In-house chrono met column wheel. En zichtbodem.

8 likes

Zenith al the way!

1 like

Maar dan wel de originele :wink: …mocht iemand nog een A386 in de aanbieding hebben :grin:

1 like

Ik draag mijn Pelagos liever dan een Submariner. Vaak hoor ik nog termen als ‘Poor man’s Rolex’ etc. Als je een Tudor koopt omdat je geen Rolex kunt betalen, dan heb je een punt. Maar volgens mij zijn er minstens net zo veel liefhebbers die gewoon een Tudor kopen omdat ze het een mooi horlogemerk vinden met eigen design elementen als de snowflake wijzers en flitsende kleuren op een model als Monte Carlo.

10 likes

100% zou een BB58 any time of the day boven een sub verkiezen. Tudor is echt een prachtig merk👌

4 likes

Ik vind die Zeniths echt sexy.
Heb je hem wel eens gepast? Dat zou ik eerst doen, maar als je dat al gedaan hebt en je twijfelt dan weet je het eigenlijk al toch?

1 like

Hmmm, ze hebben hem ook op staal.

Lekker. 8k3 list. Hmmm :nerd_face: