Graag jullie advies. Ik ga op korte termijn een duikhorloge kopen.Prijsrange rond de €1000. Ik ga deze dragen voor dagelijks gebruik ( kantoor en bediening/kleine reparaties machines/drukpersen) dus niet enigszins robuust zijn.
Na diverse zoektochten ben ik uitgekomen bij Certina DS action diver en Mido Oceanstar 200. De Certina heb ik reeds gezien en gepast in zwart en groen op de titanium versie zwart met geel na. Deze laatste versie heeft mijn voorkeur. Ik begin echter te twijfelen. De Mido ziet er ook mooi uit, maar is er in de versie die ik heb gezien ( met de golfjes in de dial) volgens mij niet met zwarte dial.
Ik heb al bij Olfert en Altherr een persoonlijke prijs aangevraagd, maar ontloopt elkaar allemaal niet zo en voor het prijsverschil ga ik liever naar een lokale dealer ( hoop daar nog een klein beetje korting te krijgen). Ik geloof dat Bouman beide modellen op voorraad heeft. Graag hoor ik of jullie andere dealers in de regio Amsterdam weten die ze ook heeft.
Wat zouden jullie doen, Certina of Mido? Of een geheel ander model zoals CW? Ik verneem graag welke modellen ik nog mis op mijn lijstje.
De gebruikelijke Longines, Irissen en Tag Heuers ken ik wel (ook net iets boven budget)
Waarom geen squale?! De 1521 is in een standaard uitvoering ruim onder de 1000 te krijgen, bijvoorbeeld bij @royke74 en @MotoSkooly of bij serious watches. Tweedehands voor de helft van je budget als je een beetje zoekt.
Uiteraard Oris. Nog even ter verduidelijking. Ik heb vrij brede polsen. Mijn horloges zijn allemaal rond de 42mm. Wilde wat kleiner gaan, maar de 43mm Certina verbaasde mij qua draagcomfort ondanks de grootte
Voor het geld zou ik persoonlijk een Unimatic U1-F of Squale 1521 scoren, of anders een Glycine GL0185. Dan heb je daarna nog geld over voor een lekker etentje om de aanschaf te vieren
Een Squale 1521 zit kwalitatief heel goed in elkaar, heeft een mooie heritage, is lekker tijdloos, heeft onderscheidende looks en is mogelijk het meest comfortabele duikershorloge ooit. Daarnaast is ie ook behoorlijk courant. Als je er een tweedehands koopt, en 'm een beetje netjes houdt, schrijf je er niet op af. Maar voor een goede deal op een nieuwe en sowieso om eens wat te zien of passen, zou ik even @MotoSkooly of @royke74 van Q-watches contacten! Ik kocht in het voorjaar m’n eerste en heb er inmiddels 3! Zo geweldig vind ik ze!