Twijfels...2 houden of inruilen en bijbetalen...

Beste allen,

Ik ben ik het bezit van een prachtige tudor black bay blue en en mooie rolex explorer 14270 swiss only uit 1999…beide horloges vind ik een genot om te dragen en als ik ze graag kijk zeker wel een keer of twintig per dag naar het horloge zonder naar de tijd te kijken…echter…door mijn werk kan ik ze alleen in het weekend dragen waardoor een van de twee vaak twee weken in de doos blijft…(Ik wissel wel af… maar ik denk dat de explorer iets meer polstijd heeft, 65 om 45%)… Nu ben ik aan het twijfelen om beide horloges in te ruilen en met bijbetaling een stapje om hoog te gaan naar een vintage rolex Gmt, sub of een tudor bigblock…(dit staat niet vast…maar wil niet boven de 10.000 gaan) …Ben benieuwd naar jullie advies…

2 likes

Inruilen voor Rollie Gmt.
Gr,
Tim

3 likes

:weary:

Als je echt alleen in de weekenden een horloge kan dragen is 2 vs. 1 wel een goede optie denk ik.
Ik zou zelf echter niet maar 1 horloge willen hebben omdat ik afwisselen erg leuk vind.

1 like

Ik ben er ook echt. Ook nog niet uit…

1 like

Dat snap ik, 23 min na openen van je topic met deze vraag :rofl::rofl:

15 likes

Ik zou ook gaan voor een mooie gmt… mooie pepsi of coke…

Wat voor werk doe je waarom je deze niet kan dragen?

Zelf vind ik afwisseling ook fijn, maar 1 prachtstuk inruilen voor hetgeen je hebt lijkt me bij de juiste deal ook tof. Ik zou niet haasten, rondkijken en bij de juiste deal met het gevoel “deze moet het worden” toeslaan.

Gynaecoloog was mijn eerste gedachte :grimacing:

Een mooie vintage gmt lijkt me echt gaaf.

1 like

Laat ik even vooropstellen dat ik een fan van vintage horloges ben en alleen maar vintage horloges heb.

Je hebt nu 2 relatief nieuwe horloges. Ik ga er even vanuit dat dit je enige 2 horloges zijn.
Als je enige horloge een vintage wordt, heb je wel een horloge wat een stuk kwetsbaarder is en wellicht niet geschikt om te alle tijden te dragen ,of te alle weekenden.

Ik zou zeggen doen, maar als je graag zwemt of sport met je horloge om of er wat ruw mee omgaat, is het wellicht iets om in overweging te nemen.

2 likes

Voor het zwemmen en/of klussen zou ik een G-Schok oid erbij nemen… gewoon of een goedkoop casio modelletje

Ik ben sportdocent…heb dus al een sporthorloge waar ik mee kan zwemmen lopen etc… vintage hoeft ook niet echt oud te zijn… maar ik vind de nieuwe sub bv niet zo mooi als de wat oudere… qua GMT moet ik me nog echt verdiepen in de modellen… het is meer ga ik spijt krijgen Als ik de tudor en de explorer ga inruilen voor bv een GMT… (Ik heb ook nog wel wat andere horloges waar mij ik evt kan afwisselen (Natuurlijk een SKX en twee oris horloges))

2 likes

Ja spijt denk ik. Heb dit vroeger vaak gedaan en heb toch wel spijt van wat horloges die weg zijn. Nu houd ik ze en koop erbij desnoods goedkopere horloges omdat mn budget dan dat toelaat. En je hebt nu 2 mooie horloges .

1 like

Als je cool vind wat je hebt, niet doen.

3 likes

:point_up: Bij twijfel, niet doen.

2 likes

Lekker tijdens je werk dragen, de black bay bijvoorbeeld. Is toch een sporthorloge? Je kunt ermee zwemmen etc. En als docent ben je niet continue in de weer lijkt me.

Ik zou er ook twee houden. Kunnen afwisselen is wel erg fijn. Je kan na je werk, in de avonduren ook nog een horloge dragen. Zeker als je hem draagt voor jezelf, kun je er veel plezier aan hebben.

Of je zou naast je gmt nog een goedkope horloge er bij kunnen kopen om toch nog te kunnen afwisselen. Uiteindelijk gaat het er om hoe graag je de gmt wilt hebben en het gevoel die je nu hebt bij de explorer en tudor.

Boring… bij twijfel, doen! :metal:t2:

2 likes

Ok

Die Explorer moet je nooit wegdoen!

1 like

Je bent geen leraar, gok ik… :blush:

9 likes