Twijfels/dilemma/gek worden van je zelf

De titel zegt het al… ik wordt gek heb twijfels dillema’s (wel luxe dillema’s)…Een aantal maanden geleden heb ik mezelf belooft dat het weer eens tijd wordt voor een nieuw klokje. Mijn vorige heb ik allemaal redelijk impulsief gekocht zonder al te veel voorwerk (2x een oris en een LLD) ik dacht dat gaan we deze keer eens anders doen… ik heb een budget van tussen de 3k en 4k (4K is wel echt de max)… nu ben ik flink aan het zoeken gegaan maar ik ga van de ene naar de ander horloge… eerst wist ik het zeker een tudor blak bay blue, toen dacht ik een omega speedmaster is ook wel gaaf! Mmmm een omega seamaster 300 met nato strap is ook niet slecht…(zelfs en Rolex sub is door mijn gedachten gegaan, maar ik kwam er achter dat een Rolex toch niet echt bij mij past)… of moet ik toch gaan voor een pre owned… jullie snappen het wel… moeilijk moeilijk…en dan komt nog eens het probleem waar ga je hem kopen… en ad grijze dealer Chrono24… graag jullie mening en adviezen!

1 like

Heerlijk gevoel toch!

Lekker verder inlezen, passen, lezen, passen en dan kopen. Waar? Ook dat is persoonlijk en zijn de meningen over verdeeld.

1 like

Koop een mooie vulpen, en schrijf alle pro’s en contra’s op van alle horloges waar jij je oog op hebt laten vallen.
Lees het goed door, vergeet vervolgens alles en volg je hart. Succes.

12 likes

Wat bij mij werkt: zet de horloges waar je werkelijk interesse in hebt als startpagina’s in je internetbrowser. Zo zie je ze dagelijks. Als je ze dan na 3 weken nog steeds mooi vindt, wordt het serieus. Veel vallen er toch af, bij mij dan.

4 likes

Interessant vraagstuk en herkenbaar bovendien! :relaxed:

Ik kan eigenlijk niets meer zeggen dan @Bidle en @marijn al zeiden. Volg inderdaad je hart en koop 100 % datgene wat je zelf mooi vindt, waar jij zelf blij van wordt…

Een mooie vulpen kan daar inderdaad heel erg bij helpen! :smiley:

Mocht je voor tweedehands kiezen. Ik heb goede ervaringen met verschillende bekende handelaren, maar mijn beste ervaringen zijn altijd met @Crownguard Eerlijke adviezen en eerlijke prijzen! Succes! :+1:

1 like

Ik zit dagelijks op het internet om te kijken de tudor en de speedmaster blijf ik super mooie klokken vinden… alleen is het bij de speedmaster weer moeilijk welke versie… maar dan zie vandaag de seamaster 300 voorbij komen en dan denk ook weer wat een super klok!

Bij twijfel, niet doen. Blijf zoeken, blijf lezen, blijf langs gaan bij dealers en ze om doen, tot je die ene vindt waarvan je denkt: ‘Dit is em’, en daarvoor gaan.

Bekijk anders even The Urban Gentry op YouTube. Hij maakt al jaren reviews over horloges. Hij vergelijkt veel modellen en geeft ook tips. Zeker het kijken waard!

6 likes

Je noemt eigenlijk wel horloges op die ik ook allemaal top vind. Heel herkenbaar dat twijfelen… optie wellicht, speedmaster? Of een Pelagos?, moderne sub zonder het opvallende wat een Rolex wel heeft?

Denk iedergeval goed na en koop vooral niet als je twijfelt.

Succes met dit leuke dilemma :wink:

Alleen trekt je hart zich geen moer aan van het budget…

2 likes

Zo herkenbaar dit soort “problemen”, zelf vind ik de seamaster 300 erg mooi, maar dat is mijn persoonlijke mening.

1 like

Toevallig heb of had ik alle modellen die je beschrijft. De SmpC en subC zijn er nog voor wat het waard is :slight_smile:

Met een beetje tactisch kopen/ verkopen kun je ze misschien wel allemaal proberen en er zo achter komen welke je het beste bevalt.

Je tekst was wat moeilijk leesbaar, maar je noemt wel heel erg verschillende horloges op.

Gewoon een Nomos kopen dus. Van een grijze dealer. Die je via Chrono24 vindt, maar buiten Chrono24 contacteert. :slight_smile:

1 like

Ik was laatst in Antwerpen, en daar heb ik staan kwijlen bij een juwelier… Die had zó veel moois.
Ik zou eerst eens zo’n diverse Juwelier op zoeken. (hij leek alle betere merken wel te hebben, behalve Rolex, maar er zat een Rolex store naast…) In het echt kijken is zó veel anders dan plaatjes kijken.

Horloges kopen is eigenlijk je hart volgen. Een klein beetje twijfel, of na een dag al niet meer de drang voelen om een bepaalde klok te willen hebben betekent voor mij al dat ik het niet moet doen.

Als mijn gevoel maar genoeg wil, dan begin ik mijn verstand langzaam te bewerken, zodat dat uiteindelijk om gaat! Come to think of it, zo heb ik ook mijn huis gekocht…:joy:

Wat jullie hier zeggen snap ik wel… het volgen van je hart… echter wil mijn hart net iets meer dan mijn budget toe laat…(dat wil zeggen ik zou ze allemaal wel willen)…

Wat ik zoek in horloge is het volgende:

• tijdloos
  • goed kwaliteit (maar dat lijkt me helder)
  • een merk/model met wat geschiedenis
  • niet te bling bling van kijk mij eens een horloge hebben

Als ik nu zou moeten kiezen zijn mijn keuze gaan tussen de de tudor BB en de omega speedmaster ik zal hier onder per klokje mijn pro’s en con’s een neer zetten zo dat jullie wat inzicht krijgen in mijn de denk proces

Tudor BB

Pro’s

• modern maar toch tijdloos
  • saffier glas
  • in house movement
  • je krijgt er gelijk een bij passende nato strap bij
  • een merk waar van de meeste mensen niet gelijk
  • waterdicht
    zien wat het is
    Con’s
  • beetje saaie achterkant
  • iets of wat een grof horloge (groot en dik)
  • qua onderhoud wat duurder

De speedmaster

Pro’s

• een icoon!
  • prachtig om te zien
  • tijdloos
  • ik heb nog geen chrono
    Con’s
  • welke moet je kiezen (plexi of met saffier hand opwinden of automaat)
  • tikkeltje prijziger dan de tudor
  • ik weet niet of ik de stale band echt mooi vind

Maar zoals ik eerder ook al zie de seamaster is ook een optie… ik

1 like

Heerlijk. Voorpret is ook pret. Zeker nog niets kopen en dit moment zolang mogelijk vasthouden :grinning:

Twijfels en dilemma’s maken voor mij de hobby interessant. Dat zorgt ervoor dat je jezelf kan verheugen op een volgende stap. Dus kijken, passen, verheugen en jezelf verlekkeren voor de etalages. Daar draait het allemaal om.
Het veranderen van smaak houdt het ook spannend. Zo riep ik ook altijd dat ik geen Rolex man ben. Ook zag ik niks in de cyclops op een wijzerplaat. Maar nu ben ik begonnen met een gebruikte Explorer II uit 2009 en nu smaakt het ineens naar meer dus alweer aan het nadenken over een volgende Rolex. En zelfs de cyclops bevalt me en hoort er zelfs een beetje bij.

Zonder twijfels, dilemma’s ben je klaar en minder met je hobby bezig. Dan draag je alleen nog maar. Al is dat ook genieten :wink:

@bvloon met de Seamaster op nato kan je niet de mist in gaan. Ik denk één van de mooiste/beste horloges onder de 5000 Euro te koop. Formaat, looks, veelzijdigheid, uurwerk…het is allemaal top!
http://i.ebayimg.com/00/s/MTA4MFg2MTU=/z/yHYAAOSw-4BXX91Z/$_1.JPG

1 like

Wat bij mij vaak gebeurt: zoek ik iets, dan loop ik nergens tegen aan wat het helemaal is. En ben ik niet op zoek, pats, ineens een klok in het vizier die alle g-spots aantikt!

Voor mij geldt: niet teveel zoeken, de echte toppers die voor mij zijn komen op mijn pad.

1 like

Als ik zo de con’s van de Speedmaster lees:
Keuze maken tussen plexi/saffier en handwind/automaat.
Dat is maar even. Zodra die keuze gemaakt is, dan is het gemaakt. De dikte van een kast of een saaie achterkant zijn con’s die blijven.
De stalen band niet mooi
U kunt hem ook op leer kopen. Dan is hij goedkoper en dan is het prijsverschil met de BB ook meteen een stuk minder. Twee con’s in 1 klap opgelost.

De BB heeft wat con’s waar je mee gaat zitten. (groot en dik) De Speedy heeft alleen tijdelijke con’s als ik het zo lees. Overigens wordt de Speedy tegenwoordig ook geleverd met een extra nato.
Volgens mij heeft u de keuze al gemaakt. Nu moet het besef daarvan alleen nog even komen. :+1:

1 like