Twijfels...

Beste allen,

De maandagochtend is weer aangebroken, tijd voor een frisse week vol met horloge twijfels.

Ik ben over een week of 7 weer terug in ons mooie Nederland en ik wacht al bijna 4 maanden tot ik weer een nieuw horloge kan kopen. Nu ben ik al een hele tijd weg van de Bulova super Seville maar de prijs van de automaat vind ik ronduit belachelijk geworden. Daarnaast is er de quartz versie die een stuk goedkoper is maar die ik helaas heel weinig aangeboden zie staan.

Daarom had ik uit voorzorg een plan B bedacht, ik koop voor ongeveer hetzelfde bedrag 3 andere leuke budget horloges, koop er een zooi bandjes bij(natos, perlon, noem maar op) en mijn collectie is opeens een stuk groter geworden.

Het zou dan gaan om deze kandidaten.

Mijn voorkeur is nog steeds de super Seville maar ik ben bang dat die zoektocht mij iets te lang gaat duren (iets met geen geduld hebben) of ik moet geluk hebben. Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen? Toch proberen de super Seville na te jagen en daarmee 1 horloge aan mijn toch al kleine collectie toevoegen, of voor een paar meer gaan, een zooi bandjes en dan zitten er opeens 3 bandenswappers in m’n collectie.

In ieder geval wens ik ieder een gezonde week toe!

5 likes

Leuke Casio, welke is dat?

2 likes

De 1370L

2 likes

Gaan voor die super seville! Dat is wat je wilt en all het andere voelt dan toch minder.

6 likes

Ga voor de super seville. Een stuk toffer horloge dan de 3 door jou beschreven. Consessies doen op horloge gebied duurt toch nooit lang.

Wat is je budget voor de SS?

4 likes

:point_up: dit en alsnog die blauwe Seiko 5 erbij nemen, dat is echt een leuk horloge voor relatief weinig geld al zeg ik het zelf.

3 likes

Hoe ging dat spreekwoord ook al weer…

Beter 3 horloges in bezit dan 1 om de pols ofzo :wink:

2 likes

:point_up:

Dat!

2 likes

Groot denken!

1 like

Deze gaan kopen dan. Van die andere, met alle respect, zooi ga je geen plezier krijgen.

2 likes

Ik zag een tijd geleden nog 1 te koop staan voor 200 euro, de quartz versie dus die prijs heb ik in gedachte.

Maar hoe groot is de kans dat Ik er tegen die tijd 1 vind? Ik kijk af en toe op chrono enzo maar de quartz versie zie ik zo goed als niet voorbij komen(staat er nu wel 1 te koop op chrono voor 189 uit Luxemburg maar die schijnt niet heel mooi meer te zijn)

Dan kom ik nog duurder uit dan dat ik wil :stuck_out_tongue_winking_eye:

Anders krijg je zeker spijt.

2 likes

En wat denk je van een Seiko SNXJ89 of SNXJ90?

1 like

Iedereen zegt “ga voor wat je eigenlijk wilt” en daar kan ik op zich begrip voor opbrengen, maar ik kan mij zelf heel goed voorstellen dat je een paar verschillende dingen wilt hebben om mee te spelen en af te wisselen, zeker als je nog zoekende bent naar de juiste aanbieding voor de Bulova. Ik zeg daarom: ga voor de SNKL43 en de 1370L. :slight_smile: Als er dan tenminste genoeg ‘in het potje’ blijft zitten (of te stelen valt uit het handtassenpotje van je vrouw) om gelijk toe te slaan als je wél een geschikte Super Seville tegenkomt. De Seiko is in ieder geval courant en kun je dan wel weer van de hand doen dat is een woordgrap om te beginnen met het opnieuw aanvullen van het potje van je vrouw. :wink:

Aangezien de SNKL43 18mm tussen de pootjes heeft, en niet Seiko’s eigenwijze 19mm, zou ik wellicht op zoek gaan naar een leuke andere Casio met 18mm tussen de pootjes in plaats van 20. Dan is de hele rits bandjes die je koopt gelijk voor allebei de horloges geschikt, dubbel winnen! Maar wellicht misken ik jouw enthousiasme voor de 1370L, het is natuurlijk een tof horloge. :smiley: En precies waterdicht genoeg om het niet af te hoeven doen bij het zwemmen en zo. :slight_smile:

De Tudor zou ik links laten liggen. :man_shrugging: Dan liever iets met een eigen smoel. Maar het is jouw keuze. :wink: :relaxed:

2 likes

Zeker. Niet, die dingen schrijven gewoon keurig flink af hoor.

Zeg, zou je dat misbaksel niet zo willen noemen aub?

2 likes

Ik zei niet dat je hem voor de nieuwprijs kunt verkopen.

Hihi. :innocent:

2 likes

Ik zag toevalling in het ‘collectiedraadje’ dat je al een kistje vol hebt in de klasse tot €100. Ik zou gaan voor de Bulova, dan duurt het maar wat langer.
Als je dat niet kunt hooguit de Seiko 5 kopen, maar dan duurt het weer langer.

Er zijn overigens verder nog wel 15 andere merken die een DJ (en ook vaak een DD) hommage gemaakt hebben:
Mido
Seiko
Citizen
Orient
Sandoz
Glycine
Elgin
Ricoh
Felca
Doxa
Als je daar voor open staat heb je meer keus. Deze merken ook nog, maar die zou ik zelf niet kopen:
Parnis
Tevise
Alpha
Tiger
Steel Bagelsport
Tugaris

3 likes

Dat was ook mijn insteek, wat meer afwisseling hou ik opzich wel van zeker als er wat meer banden bij zitten dan kan ik lekker kiezen, maar de Bulova is toch wel heel erg wijs hoor. :sweat_smile:

Goede tip inderdaad van de 18mm maat, dat zou wel ideaal zijn, ik zal eens kijken wat er nog meer in de 18mm range te vinden is.

Die zijn inderdaad ook heel mooi! Hou wel van die two tone jubilee erop, is eigenlijk ook nog wel een optie om te overwegen!

Ja klopt, ik zit heel erg met budget, er zijn andere financiële prioriteiten helaas dus vandaar dat ik ook wat meer zoek in deze prijsklasse :slight_smile:

Klopt inderdaad van de overige merken, ik zat ook bij orient te kijken, maar degene zonder diamantjes op de wijzerplaat zijn ook vrij duur of schaars. De seiko die eerder genoemd werd zal ik ook eens nader bekijken :slight_smile:

Bedankt iedereen in ieder geval voor de input.

1 like

Ga voor de Corgeut. Maar pas op voor een replica Corgeut :+1:

1 like