Ik heb een Citizen Promaster. Daar heb ik een gele two piece nato voor gekocht, draag ik inmiddels al een paar maanden. Maar door mijn kleine polsomtrek (16,5cm) is de strap te lang.
Knippen jullie dit af? Of zeggen jullie, niet zeuren en gewoon dragen? Of hebben jullie een andere tip? Niet zeggen “ geen nato dragen”, dat is geen goede tip .
Voor het rond afknippen gebruik ik een muntje wat ik met een stukje duct tape vast zet en er omheen knip (of snijd) daarna inderdaad even warm maken om rafelen te voorkomen. Succes!
Ik zou em afknippen en met een vuurtje het randje netjes maken.
Ik kan je wel mijn eigen ervaring meegeven. Ik heb al 673x nato’s (en rubbers) op horloges geprobeerd maar uiteindelijk kom ik altijd tot de conclusie dat ik horloges het liefst op een metalen band draag, of op leer. Of je hier iets aan hebt betwijfel ik
Als de nato dubbel onder het horloge doorgaat knip daar eigenlijk wel altijd 1 deel ervan af zodat het enkel wordt.
Dit omdat het naar mijn idee onnodig hoog komt te liggen.
Hij is wel helemaal tot het eind doorgestikt zie ik. Dan is het mischien niet zo mooi om hem af te knippen want dan stopt je stiksel opeens en heb je kans dat deze aan het uiteinde lelijk wordt.
Ik denk dat je in dit geval een beetje pech hebt en afknippen niet mooi wordt, mijn vrouw heeft een klein haar elastiekje wat ze gebruikt als extra lusje bij te lange horlogebandjes … kost weinig en je sloopt er niks mee
Ik heb precies dezelfde vraag. De band op de foto is eigenlijk geen nato maar een canvas band van nylon, dubbel gestikt. Deze kan absoluut niet teruggebogen worden. Omdat ook de 2e keeper gefixeerd is, blijft het einde van de band uitsteken. Eigenlijk een fout ontwerp van Natos.com waar deze banden vandaan komen.