Two piece nato afknippen?

Ik heb down-under een tijd lang toegepast maar ben daarmee gestopt toen ik 's ochtends een keer in tijdnood kwam en het niet snel genoeg lukte om het horloge “om te knopen” want man man, wat een gedoe is dat. Horloge toen maar tijdelijk in broekzak gestoken.

In het donker blind omdoen is ook vragen om frustratie.

Staat wel goed overigens maar zoals gezegd omdoen is niet een proces om over naar huis te schrijven. YMMV.

1 like

Daarom dat je bij deze methode er beter een single pass nato van knipt. Geen gedoe meer zo.

1 like

Alle problemen opgelost met een Perlon band :wink:

Wel minder stoer, maar wat valt er te bewijzen? :smile:

Stoppen met vouwen. Slaat nergens op.
Nato’’s gewoon op maat afknippen
Zijn banden voor toolwatches, leuk als het netjes kan, maar niet noodzakelijk, vooral praktisch bedoeld.

Als ik single-pass straps wil dan koop ik ze gewoon. Ik laat mijn full-blown nato’s liever intact.

@JohnD , ik meen dat de MoD-supplied nato’s ietwat lang zijn zodat je ze ook over je mouw passen (duikpak?). Dan liever vouwen dan knippen om boze sergeant uit je nek te houden en rekening man te voorkomen.

Sowieso gewoon doen wat je zelf handig vindt, Maar als je hem professioneel als militair draagt dan zorg je dat hij in beide gevallen van toepassing is. Dus als je gaat duiken en op land aan de slag moet.

De meeste hier zijn geen militair en vouwen dat ding zo vaak op dat als ik wel de sergeant was, dan ging de hele groep 5 minuten in de plankhouding.

1 like

Sergeant-majoor?

Veel goede ideeën hier. Tof, blij mee!
Ik ga binnenkort eens even wat proberen.

Allen dank voor de inbreng. :+1:t5:

1 like

Welke symmetrie bedoel je?

De 2 metalen loops aan weerszijden van het horloge. Bij een single pass zou ik de hele zooi naar de onderkant verplaatsen maar bij een standaard setup zoals hier vallen ze mooi aan beide kanten van de pols.

1 like

Ik knip de tweede band eraf en die bovenste keepers gaan er ook uit.
Dan pas is er symmetrie. :slightly_smiling_face:

Bekend probleem, daar heb ik ook mee te maken…

Zo doe ik het :point_up_2:

4 likes

Prima toch? Niks mis mee!

1 like