Two Tone Only ;-)

Da’s de meest kernachtige verwoording van mijn gevoelens jegens zowel two tone als bepaalde aspecten van de Nederlandse cultuur alsook jegens diegenen die fan zijn van deze uitingen die ik tot nu toe heb gelezen!

Hulde. En merk op dat ik in deze context het woord cultuur losjes gebruik, ongeveer zoals een antropoloog zou doen. :grinning:

Is dit ook two tone?

7 likes

Brrrrr stop maar weer snel weg.

That’s what she said

2 likes

Omdat sommigen deze uitvoering ook ‘two tone’ noemen…

FIJN WEEKEND GEWENST!

6 likes

OK… ik ben fan van gouden Rolexen (zolang ze echt zijn) en ook best wel van Hazes! Nu is dan in ieder geval duidelijk hoe jij over mij denkt :laughing: Ook jij een goed weekend gewenst ! :+1:

2 likes

Past misschien ook beter bij je. :wink::+1:

Exact dezelfde gedachte hier.

4 likes

Mooi klokje! :relaxed: :+1:

Hier dan ook mijn Longines met two tone wijzerplaat :relaxed:

8 likes

2 likes

Nog een dikke cafe klok :sunglasses: uit de vaste kollektie

1 like

Vrijwel alle exemplaren in dit topic afgebeeld.
Zal ongetwijfeld een kwestie van smaak zijn. Het is heel erg niet mijn smaak, omdat ik het associeer met bepaalde figuren zoals Hazes, kampers en tokkies. Dit is mijn hang-up, maar kan er verder prima mee leven.:wink:

Nee… Maar wel een PRACHTIG horloge!!

Er worden behoorlijk wat vooroordelen uitgesproken. Ik denk niet dat tokkies snel op een forum als dit posten, hoewel sommige posts met vooroordelen het niveau behoorlijk omlaag halen.
Zijn er toevallig ook nog vooroordelen waar we zouden moeten werken om een two tone te mogen dragen?

4 likes

"k vind Dreetje fantastisch
Daarom nog maar een keer mijn “kampers horloge” dat niet “tokt” maar tikt overigens :wink:

8 likes

Ik had hem persoonlijk liever in vol goud gezien! :+1: :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar deze is ook mooi. :smiley:

Pink omhoog bij drinken uit een glas…

Moet wel zeggen dat mijn walging afneemt. Ik hoop nu niet dat ik ooit het stadium bereik dat ik two tone “camp” begin te vinden. Ik ben er eigenlijk wel gerust op, de comeback van de ruitjesspencer is ook niet erg gelukt.

(niet dat de spencer en “two tone” een vergelijkbare beeldtaal uitstralen overigens)

1 like

Ik houd niet van volksmuziek, maar muziekkeuze of levensstijl heeft niets met de keuze voor een horloge te maken lijkt me. Als je door externe je keuze laat beïnvloeden lijkt me dat verkeerd.
Het is niet dat ik mij geen volledig gouden model zou kunnen veroorloven. Zou weer wat vermogensbelasting schelen. Staalgoud is lekker praktisch als je het vaak draagt. De stalen delen zijn wat minder gevoelig voor draagsporen dan een volledig gouden model.

1 like

12 likes