Typische jaren '90 horloges

Met goud opgelegd logo bedoelde ik ook dezelfde Breitling Superocean, maar dan wel in professional versie. Die had een 500m betere diepte rating en gebostelde kast, dus minder bling.

De professional had een 3D logo in wit goud ipv een geprint logo.

Uit eigen collectie als Swatch liefhebber…

3 likes

De king op het schoolplein!
Fantastische tijd… vroeger was alles beter.

5 likes

Oud maar wel grappig.

Oei… Die Tangente had ik. Sterker, met hitte-geblauwde wijzers en display-back - de EXPO 2000. Net niet meer '90’s dus… :wink:

Helaas, mede door dramatische ervaring met Nomos after-sales, ding uiteindelijk maar verkocht. Was 1200 gulden toen. Guldens, yep. Was best een investering geweest achteraf…

Trouwens, het ontwerp is uiteindelijk een rip-off van een Lange uit de jaren '30.

1 like

Ook uit die tijd…

3 likes

Vergeten we de Pop niet?

2 likes

Mooi man, die Seiko Kinetic. Eén van mijn eerste en heb pas de band en de accu laten vervangen, al weet ik niet of ik hem ooit nig ga dragen…

1 like

Ik heb ook nog een oude kinetic liggen waarvan de accu het niet meer doet. Mag ik vragen waar je die hebt laten fixen?

Als je het niet zelf wil doen, dan bijv bij Monsterwatches. Anders voor 20 euro een accu bestellen en zelf doen, is zo gefixed :smile:

1 like

Oh echt? Ik ging er vanuit dat dat moeilijk zou zijn :slight_smile: Ik zal YouTube er eens bijhalen dan.

Heb hem laten fixen door iemand die dat als hobby doet. Geen idee waar hij de onderdelen vandaan heeft, maar wil dat met alle plezier navragen…

Yup, ik gebruikte een link van pmwf voor de eerste vervanging, maar zie dat die inmiddels offline is.
Rotor eraf met 1 schroef, dan 2 schroefjes voor het dekplaatje.

http://www.network54.com/Forum/78440/thread/1047430668/Seiko+Kinetic+Capacitor+Replacement…long

1 like

M’n mechanische Swatch uit 92. Met een degelijk ETA uurwerkje. In een kast die niet te openen is voor onderhoud. Da’s dan wel weer jammer…

3 likes

Mijn eerste automatische horloge, nu ongeveer 20 jaar in bezit, ook met een ETA(?) uurwerk en een Tag Heuer-achtige band.

3 likes

Het wordt steeds gekker:

1 like

Tijdloos mooi …
Bb

1 like

Ook deze is een bijzonder tijdloos model. Kan nog vele decennia mee. Wat de prijs betreft zouden ze wellicht die uit de jaren 90 moeten hanteren. Zal wel een hoopvol idee van mij blijven.
Bb

1 like

Een bicolor omega constellation uit 1996 hoort er ook bij:

3 likes

Pulsar Spoon

2 likes