Typische jaren '90 horloges

Volgens mij kwam dit ook in de jaren '90 uit, blijft mooi

4 likes

Vind deze terug in catalogus uit 1996, ja die is nog steeds knap, maar nog knapper met opgelegd goude logo.

Dat is ook een beauty, net als de flieger uit die tijd!

De cascadeur, geïntroduceerd in '95, hoort imho ook in dit rijtje.

3 likes

Die had ik ook op school, ik was altijd de eerste met het laatste nieuws. :grinning:

Bedoel je deze navitimer?

4 likes

Of zoiets?

2 likes

Ik denk eerder aan de chronomat

4 likes

Volgens mij was het deze old navitimer, maar dan met een blauwe wijzerplaat en een bruinlederen band. Ik zal de catalogus er eens bijzoeken :slight_smile:

2 likes

Oh yeah, die Chronomat, blauw met goud, helemaal ninetiws hip!

2 likes

Grappig, net een beetje onderzoek gedaan op Chrono24, en het blijkt dat bicolor zeker zo eighties als nineties was!

(Is natuurlijk op basis van hedendaagse aanbod op één specifieke website die het toenmalige aanbod vast niet perfect reflecteert, foutmarges van vroegere decennia zijn groter, er zijn disproportioneel veel Rolexen in de dataset dus generaliseren is lastig, blablablabla etc.)

5 likes

Ik kocht na het verkrijgen van een vaste aanstelling in 1993 onderstaande. Het was de tijd van Ayrton Senna en Tag Heuer. Ik had de keuze tussen deze en de automaat, 400 gulden duurder. Het werd de quartz, voor 9 jaar. Toen trouwde ik en kreeg de Omega Seamaster ( lang vehaal kort :stuck_out_tongue_winking_eye:) TH vekocht en nog steeds spijt van. Zal 'm zelf nooit meer dragen maar mooie maat voor mijn zoons. Omdat ik TH miste vorig jaar de F1 Calibre6 gekocht en helemaal blij ermee.

Groeten
Rutger

5 likes

Ik liep in de jaren 90 nog vooral met een Swatch om de pols :blush:

Verder ben ik niet zo gecharmeerd van de typische jaren 90 modellen. Ik vraag me af of dat ooit zal veranderen als er wellicht een nineties-revival komt vwb horloges.

3 likes

Echt een 90s revival weet ik niet, maar op Baselworld 2017 waren opvallend veel two tone / bicolor modellen te zien. En ze worden al weer bij voetballers om de pols gespot, dus dan weet je wel hoe laat het is (en zij ook).

2 likes

1993
Eerste voor het publiek beschikbare Luminor .

3 likes

Die kinetic moet bij mij nog ergens rond zwerven😀[quote=“koekoek, post:2, topic:115253, full:true”]
Ik ben zelf in 1995 geboren dus heb weinig herinneringen meer aan de 90s. Heb zelf ook geen 90s horloge in de verzameling op dit moment. Maar dit zijn imo ook wel echte klassiekers:

De eerste Seiko kinetics

En de Tag Heuer link!

[/quote]

2 likes

Oeh, ik bedacht er zojuist nog twee:

Junghans Mega 1 (uitgebracht in 1990)
Het eerste radio controlled horloge.

Rado Ceramica
Het eerste mass-produced keramische horloge (althans met geïntegreerde keramische band en kast).

2 likes

Eind jaren '80 / begin jaren '90: bicolor en voor nu een te kleine maat maar toch draag ik 'm nog wel omdat ik m.n. de wijzerplaat fantastisch blijf vinden… Voor mij een nineties want nieuw gekocht in 1994 na er lang naar gezocht te hebben. Exact deze wilde ik en geen andere…

Grt. Marco

2 likes

En nog twee:

Urwerk UR101 (geïntroduceerd in 1997)
Eerste horloge van Felix Baumgarnter’s merk.

Nomos Tangente (geïntroduceerd in 1991 of 1992 of zo)
Tuurlijk niet echt een nineties design, maar wel teruggebracht en gepopulariseerd in de nineties.

2 likes

Klopt, en in 1997 of zo werd het mede dankzij Stallone ook populair.