Typische jaren '90 horloges

Ja, meer zat er toen niet in…

1 like

Inmiddels zijn ze even duur…:wink: bijna

Nineties forever :grinning:

Wat betreft horloges: Bicolor!

5 likes

Gekocht in de jaren '90. Tax free in het vliegtuig (KLM).

Het bandje is al lang versleten.
Nog even nagezocht, maar als het klopt kwamen de Camel Trophy horloges in '91 op de markt en in '99 verdwenen ze weer.

6 likes

Eigen foto? Dan nooit meer wegdoen. De vintage Nintendo spullen gaan door het dak. De oudste van mij doet er een moord voor kan ik zeggen .

3 likes

M’n koele lelijkerd :upside_down:
Seiko Ski-Thermometer '94, een horloge voor skieërs en snowboarders. Bedoeld om bovenop het Skipak te dragen ivm thermometer. Alle functies worden geselecteerd via de draaibare bezel, en de overmaatse pushers verraden dat dit horloge kan bediend worden met handschoenen aan.

Bestaan nog enkele kleurvarianten van ook:

8 likes

Trip on memory lane, leuk.
Naast die Omega Smp 300M en de Tag Heuer 200, denk ik aan de Breitling Emergency en de hele ballonvaart rond de wereld pogingen.
Ook de Corum met de vlagjes als indexen, die Gucci in de vorm van een G, en de Hampton van Baume er Mercier die de tonneau vorm even terugbracht.

2 likes

Camel Trophy watches. Heel zeldzaam tegenwoordig maar er zijn echte verzamelaars van. Ik vond ze altijd heel cool maar heb er nooit een gehad.
Hier een link naar de grootste verzamelaar op het net denk ik.
http://ct-watches.co.uk/

2 likes

Is dat zo? Heb nog een Atari spel computer liggen met originele spellen?:joy:

Is geen Nintendo, maar ik weet zeker dat vintage gameconsoles soms goed geld opleveren.

Ander voorbeeld: in de beginjaren van de Pokémon heeft mijn zoon (nu 24) van die Pokémon kaarten gespaard. Sommige exemplaren zijn nu honderden euro’s waard… Misschien stap ik wel over van vintage klokjes naar game prullaria.

2 likes

Oh…oke…gaaf!:joy:

Hey Omega, de jaren '90 hebben gebeld en zij willen de stalen band van de Bond Seamaster terug. Het wordt tijd dat jullie met een aantrekkelijker design komen.

1 like

Die Nokia gebruik ik nog steeds :relaxed:
En deze ook.

Ik heb mij bij het stappen regelmatig een uur vergist doordat de wijzers moeilijk zichtbaar zijn zonder daglicht.

4 likes

Even in mijn kast gedoken op zoek naar catalogi uit de jaren 90, al even een korte collectie.

2 likes

Dat zijn een paar goeie ja!

Breitling Emergency (1995)

B&M Hampton (1994)

Valt het jullie ook op dat de merken veel minder dan nu de archieven indoken voor inspiratie? Toevallig is die Hampton dan een uitzondering, maar bracht wel weer het rechthoekig horloge “terug” uit de sixties.

OK, dus wat hebben we nu aan stijlelementen?

  • bicolor
  • titanium
  • heftige elementen op de bezel
  • metalen bracelets met organische/glooiende vormen

Digitaal/analoog? Is dat ook iets uit die tijd? Het bestond natuurlijk al eerder, maar het komt op mij vrij nineties over.

5 likes

Wat een mooi idee voor een topic! Ik ga dit volgen!

En wat game-‘prullaria’ betreft: een interessante scène, maar in horloges gaan nog steeds veel meer geld om :wink: ik kan het weten, ik kom er vandaag :smile:

1 like

Ja zeker. Vooral de Breitlings van de advertenties met John Travolta

1 like

Heb nog ergens een Italiaans blaadje liggen uit de jaren 90. Weet nog wel dat ik hier verliefd op was

6 likes

Nee helaas niet​:cold_sweat: Maar als ik soms Pawn Stars kijk dan had ik graag wat bewaard…:wink:

2 likes

De Panerai revival was denk ik begin 2000, maar de Corum Bubble was wel eind jaren 90.
De Breitling Aerospace was midden jaren 90 geïntroduceerd, ook zo een cult. Ik was ook gek op de Breitling Colt Superocean, had deze ook in Dat gekke oranje en geel. Volgens de catalogi had je ook allerlei Breitlings met logo’s van stunt teams squadrons zoals de Red Arrows en Frecce tricolori.

1 like