en daarom kijk ik vaker naar HF dan naar TV (en dan bedoel ik bijna ALLE zenders). Dit niveau vermaak, daar kunnen de families De Mol, Krabbe, en hoe ze allemaal mogen heten (of voor welke fok-loterij ze ook werken) niet aan tippen.
De humor ligt op het forum, Meneer Sonneberg!
Wist ik allang
Lijkt mij eigenlijk wel een echte, ze zijn niet veel waard en daarom ook niet het namaken waard.
De originele advertentie ervan van U-boat zelf:
Pfffffft. 5 a 10 atm. waterdichtheid, en je dan U-boat noemen.
Shame.
.
.
.Elf.
Wat heeft een Panerai Luminor, ook maar 10 atm dacht ik.
Zou zomaar kunnen. Weet ik niet.
Maar met een U-boat term heb ik altijd de film âDas bootâ voor ogen.
Rough en tough zeg maar.
.
.
Elf.
Is het niet zo dat ze staal van onderzeeërs gebruiken?
U-BOAT historie
In 1942 heeft de âItalian War Departmentâ het bedrijf " Officine Fontana", een onderneming die onderdelen voor wapens fabriceerde, opdracht geven een professioneel horloge voor de piloten van de âItalian Airforceâ en de officiers van de Duitse U-Boats te ontwerpen. Het ontwerp moest voldoen aan een aantal eisen, zoals precisie, accuraatheid, sterk en de tijd moest af te lezen zijn onder alle omstandigheden en alle lichtniveaus. Vanwege politieke bemoeienis is toentertijd de fabricage afgeblazen.
In het jaar 2000 heeft de neef van Ivo Fontana, de oprichter van âOfficine Fontanaâ, zijn droom kunnen verwezenlijken. De originele ontwerpen, kleursamples en materialen waren bewaard gebleven. Met deze gegevens is hij gestart met de fabricage van de originele U-Boat horloges.
Tegenwoordig is er een uitgebreide lijn van de originele U-Boat horloges alsmede de eigentijdse versies op de markt. Naast het reguliere assortiment presenteert U-Boat Watches ook regelmatig de âLimited Editionâ horloges. Van deze unieke horloges worden er slechts 1000 gemaakt. Ieder horloge heeft zijn unieke nummer in de achterkant gegraveerd.
Kan best.
Maar dat je dan met dat en al die zware/vette kronen niet verder komt dan 5 a 10 bar is mij een raadsel.
.
.
.
Elf.
Nice marketing
Beste Thedon1,
De vraag is vrij simpel te beantwoorden: achterop staat âB53-08â.
Als dat wordt uitgesproken als âB-dlie-en-vijftig-nul-achtâ komt 'ie uit China, en is hij nep.
Veel suc6 elmee.
Echt, heb dit model zelf ook
TS heeft zijn antwoord al een tijdje, en zien we vermoedelijk nooit meer terug. Slotje
U-boat klinkt duits, is italiaans en maakt in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden âvliegersâ. De kroon zit aan de linkerkant zodat wanneer een vlieger de mouw van zân bomberjack omhoog trekt om zân horloge te lezen de mouw niet achter deze kroon kan blijven hangen.
Dus 5 of 10 atm is meer dan genoeg
Whahaha!
Ach, ik reed vroeger met een cross motor over autodaken heenâŠdus wat maakt het uit?
Als je maar lol hebt, en dat had ik zeker en nog steeds
Fuck em all
Oh, destijds waren er volgens mij juist veel fakes in omloop. Populair en makkelijk na te maken.
Inderdaad.
Ik vind het altijd erg knap. Mensen die obv een vage foto de echtheid kunnen bepalen.